..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Çocuk > Nuray DUMAN




14 Mayıs 2011
Dondurma  
BABAM DONDURMAYI SEVİYORMUŞ

Nuray DUMAN


babam dondurma seviyormuş


:BFFI:
Babam..hiç dondurma sevmezdi..Babam beni de mi sevmezdi? Babam sevmeyi bilir miydi ki? Ne zaman tahta atımla oynasam kızardı.Okuldan sonra doğruca yanına giderdim: “işçisin sen işçi kal” şarkısını hep duyar gibi olduğumuz,her defasında sanki fakirliğimizi hatırlatan o yaşlı tamirhaneye.Yaşlı olan sırf o muydu babam da en az onun kadar yaşlı,onun kadar yıpranmıştı.Daha kırkına gelmeden saçları aklaşmış,yüzündeki kırışıklıklarsa Allah’ım benim mi bu çizgili yüz? dercesine –kendine yakıştıramasa da-hatırı sayılır biçimde artmıştı. Elleri hep yağ olurdu babamın.Temizlemeye çalışır bir türlü çıkmaz ellerinden emeğinin kiri.Annemse biçare…iki gözlü;hep rutubetinden şikayet ettiği evimizde akşama kadar uğraşır didinir,babamın gelme saatine yakın pencerenin kenarına ilişir geldiğini gördüğü anda da telaşla yemeği hazırlamaya giderdi.Hep yağ kokan o adamı sever miydi,yoksa kadınlığın bir görevi varsayarak artık farkında olmadan alışkanlık haline gelmiş bir görev duygusuyla mı koşardı mutfağa? Mutfak dediğime bakmayın bir kap yemeğin yapılacağı doğru dürüst bir tencerenin bile olmadığı derme çatma bir yerdi burası.Beslenme çantamın da bu yüzden arkadaşlarımınkinden pek farkı olarak daimi misafiri peynir zeytin olurdu hep.Okula yürüyerek giderdim.Her gün biraz geç kalırdım ama olsun bir şey demezdi öğretmenlerim.Akasyalar,leylaklarla dolu bir yoldan geçerdim.Bizim gibi olmayanların yeriydi burası.Bahçelerinde salıncakları,rengarenk çiçekleri olan evler vardı.Babam bizim bahçemize de bir salıncak yapmaz mıydı?Ama bizim bahçemizde böyle çimenler yoktu.Davetsizce çıkan bir yığın ot.Hem öyle olmasa bile yapmazdı ki.Babam beni sevmezdi çünkü.Kimi zaman okula beni o götürürdü.Giderken elimi hiç tutmazdı.Ortada yürüme,kenara çekil,dikkat et diye bir yığın emir yağdırırdı.Okulun önünde durup çeşit çeşit dondurma satan dondurmacıdan dondurma alalım dediğimde de kızardı.Oysa bütün çocuklar iştahla yalaya yalaya yerlerdi.Ben almazdım,alamazdım.Babam da almazdı.Dondurmayı sevmediğinden mi almazdı yoksa beni sevmediğinden mi almazdı?
Bir gün okula giderken yaşlı bir teyze gördüm.Ben hoplaya zıplaya giderken o hem sıcaktan hem elindeki poşetlerin ağırlığından eziliyordu.Yardım edebilir miyim diye düşündüm.Nasıl edecektim ki o poşetlerin ağırlığı en az benim kadar vardı.Ama o teyzeyi soluk soluğa bir kez daha gördüğümde denemeye karar verdim.Acınası bir hali vardı.Neden bir taksiye falan binmemişti acaba? Arkasından seslendim:
_ Teyze,Teyzeciğim yardım edebilir miyim?
_A oğul şuncacık boyunla nasıl götüreceksin bu kadar torbayı? Dedi.
_Teyze sen boyuma bakma çok kuvvetliyim ben diye atıldım.güldü
_Eh peki al bakalım görelim kuvvetini.dedi
Poşetler gerçekten ağırdı.Zorlandığımı belli etmemeye çalışarak evine kadar götürdüm.Evine vardığımızda ağırlıktan kurtulmuş olmanın verdiği mutluluk hem benim hem onun gözlerinde bir tebessümdü.Sonra elini cebine attı birkaç bozukluk çıkardı.Annem hiç kimseden para almamamı tembih etmişti hem de ben para almak için yardım etmemiştim almak istemedim ama aklımda dondurmadaydı.Bu parayla rahatlıkla dondurma alabilirim diye düşündüm.Israrla elime sıkıştırdı.Teşekkür ettim kızararak.Okula neredeyse uçarak gidiyordum.Dondurmacının durduğu caddenin karşısından seslendim:
_bana bir karışık dondurma!
Heyecanla atladım yola.Annem hep yayaya yeşil yandığında geç derdi ama yeşil ışığın yanacağı yoktu.Gerçi benim için bir önemi de yoktu o an benim aklım dondurmadaydı.Yola atlamamla bir fren sesini duymam bir oldu.Sonrasında bacaklarımda önce bir acı sonra bir hissizlik…Dilimde hala dondurmam.Gerisini hatırlamıyorum.Gözlerimi açtığımda hastanedeydim ve babam vardı yanımda.Ağlamaklıydı.Sanki bir şeyler söylemek istiyor sözler düğüm oluyordu boğazında.
_Baba dedim
_Söyle oğlum dedi.
_Dondurma alacaktım karışık olsun amca demiştim.dedim
_Olsun oğlum yine alırsın dedi.Sanırım paramı kaza yerinde düşürmüştüm
_Alamam ki baba paramı düşürdüm dedim o yaşlı Teyzeden bahsettim.
Sonra gözlerim kapandı.Bacaklarım ne kadar ağırsa göz kapaklarım da o kadar ağırlaştı.Kendimi uykunun kollarına bıraktım.Uyandığımda babam yoktu.Baba diye seslendim. “Baba” . İlk defa bu kadar içten bu kadar benimseyerek.Seslenişime hemşire karşılık verdi.Baban birazdan gelir küçük Bey dedi.Sahiden de babam biraz sonra geldi.Bak sana ne getirdim dedi.Yanında dondurmacı Amca,elinde kocaman her çeşidinden olan bir dondurma külahı duruyordu.
_Birlikte yer miyiz? Dedi.Gülümsedim.
Artık dondurmacıya koşabilecek bacaklarım yoktu fakat biliyordum ki beni sevdiğini bildiğim,dondurma alacak yufka yürekli bir babam vardı.Dahası o da dondurma seviyordu.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Rezerve [Şiir]
Masal Kahramanı [Şiir]
Zaman [Deneme]
Ben'den [Deneme]
Biraz Aşık [Deneme]
Bir Otobüs Güncesi [Deneme]
O Ağrıydı... [Deneme]
Toz Pembe [Deneme]
Adı Olsa Ne Farkeder ki [Deneme]
Ölü Balık [Deneme]


Nuray DUMAN kimdir?

. . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
sunay akın..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nuray DUMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.