..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Yazarlar ve Yapıtlar > Levent Ölçer




19 Ocak 2011
Melnibone'lu Elric  
Elric Destanı 1. Kitap

Levent Ölçer


Ejder Adası'nın Prensleri


:BJDG:
Elimdeki kitap Melnibone'lu Elric - Elric destanı 1. Kitap. Yazar Michael Moorcock tarafından kaleme alınan eser 1972 yılında raflara çıkmış. Altıkırkbeş Yayınlarının Mart 1999 tarihli 1. baskısı şu anda elimde.

Elric hikayeleri fantastik kurguda kendi özel fanatik kitlesi olan ayrı bir dünyadır. Bunda ilginç bir karakter olan Elric kadar yazarın yarattığı epey gölgelere bürünmüş, kendine özgü fantastik dünyası da büyük bir etken. Elric hiç tereddüt etmeden söyleyebilirim ki fantastik kurgudaki en etkileyici karakterlerden birdir. Gerek fiziksel olarak gerekse karakter olarak son derece akılda kalıcı hatlara sahiptir. Öyküleri, yaşadıkları, olaylara bakışı çok kendine hastır.

Melnibone'lular bir zamanlar dünyayı yönetmiş koca bir İmparatorluktu. Bugün ise sadece eskinin ihtişamının gölgesinde kıvranan melankolik varisler olarak yaşamlarını sürdürüyorlar. Elric de Genç Krallıklar tarafından iblis insanlar olarak anılan halkının günlerinin sayılı olduğunu gören genç bir Büyücü Kral, Son İmparator. İmparator kelimesi çok ihtişamlı olsa da İmparatorluk artık eski gücünde olmadığından bu kelime artık içi epey boşalmış bir gösteriş ünvanı. Yine de Melnibone hala güçlü bir ada krallığı, bu haliyle bile.. İşte bu yüzden ve adadaki zenginlikler yüzünden Genç Krallıkların ve korsanların filoları adanın gücünü arada bir yoklayıp duruyor.

Kitaptaki hikayenin esas fonu gönülsüz İmparator Elric, onun yerinde gözü olan tehlikeli kuzeni Yyrkoon ve Yyrkoon'un kızkardeşi olduğu kadar Elric'in sevgilisi de olan müstakbel İmparatoriçe Cymoril tarafından oluşturuluyor. Olaylar gelişip hikaye akarken işin içine iki kadim ve mistik, karanlık kılıç da giriyor. Büyük güçlere ve uğursuz hikayelere sahip bu iki kılıç (Fırtınayaratan ve Dulbırakan) hem Elric'in hem de Melnibone'un yazgısı üzerinde belirleyici rol oynuyor. Bütün hikayeler boyunca karşımıza yer yer Kaos Lordu Arioch da çıkıyor ve Elric ile garip ilişkisine tanıklık ediyoruz.

Elric hikayelerini ben okuduğum ilk günden bu yana sevmişimdir. Karanlık kılıç Fırtınayaratan'ın hikayelerdeki yeri, kimi zaman bilim kurgu havasına bürünen hikayeler, kimi yerde yazarın çılgınca kurguladığı boyutlar ve zamanlar ötesi maceralar okumaya daha da kendine has bir tat katıyor.

Elric hikayeleri okunması gereken bir dizi. Herkese gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
19 Ocak 2011
Tanıtım ve bilgilendirme için teşekkürler. Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Levent ile Röportaj!
Neyzen Tevfik

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Osman Pamukoğlu Denen Adam
Gevşeyelim - Starcraft2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Barbar Conan'ın Ölüm Şarkısı [Şiir]
Her İnsan Öldürür Sevdiğini [Şiir]
Tatlı Sert [Öykü]
Zeytin Karası [Öykü]
1996 Yılı [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı [Öykü]
Ufuklar: Kırmızı Bölge - 18 [Öykü]
Althar'ın Akıncıları: Altıngöl ve Ejderha (9. Bölüm - Son - ) [Öykü]
Kovan Savaşları (1. Bölüm) [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı (3) [Öykü]


Levent Ölçer kimdir?

Fantazyada büyü, teknoloji ve aksiyon İldar'da buluşuyor. 07/10/2017 tarihinde şimdi diyebilirim ki neredeyse 2 senedir tek kelime yazmadım. . . 2 senedir yazar tarafım ölü. oysa oldugum şeyler içinde olmayı en sevdiğim şey yazar olmaktı :) Toprağı bol olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Süpermen, Robert E. Howard, Tolkien, Salvatore, Jules Verne, Battalgazi, David Eddings, Michael Moorcock.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.