"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
O müziğin Türkiye de ki alt dallarından olan Türk halk müziği ise gelişmeye kapalı müzik türü dür. Dün uzun zamandır izlemediğim KRAL TV de hep ayni melodi ve aynı tarz da söylenen şarkılar ve sanatçılarda pek bir değişiklik olmadığını gördüğüm de pek bir kaçırmamış olduğumu gördüm. Zamana ayak uydurması gereken; Türk halk müziği, zamanın gerisinde kalmış dinleyici yaşı 40’ların altına inmemesi, Genç kitlelere ulaşamaması da bundan kaynaklanır. Hep aynı şarkıcıların(Belkıs Akkale Seher Dilovan Songül Karlı Sabahat Akkiraz İzzet Altınmeşe Nuray Hafiftaş Bedia Akartürk) aynı tarzın dışına çıkılamaması kendilerini yenilemedikleri için müzik türü olarak zamana ayak uyduramamıştır. Türk müziğimizin gelişen müzik türlerinden bir tanesi pop, rock müzik onun yan dalı elektronik rock gibi dallardır. Pop müziğinin mega starı Tarkan; yaptığı müziği geliştirmek ve yaptığı müziği yurt dışında duyurmak için; Bir çok kez konser vermiş ve salonlar dolmuş ve taşmıştır. Ancak bu durum; Türk halk müziği için geçerli değildir. Yukarıda saydığım sanatçılar: Sahneye çıktığında assolist olarak, arkadan mutlaka bir pop müzik sanatçısı çıkar fark etmişinizdir. Nitekim Kral TV de aynı sistemi dün uyguladı. Bu sanatçılarımız her biri kendi müziğinde usta olabilirler. Ancak müziği geliştirmedikten ve yeni üretim yapmadıkça usta olmak bir anlamı yoktur. Biz dünya müziklerinden saymaya kalksak en az 5 şarkıcı ezberden sayılabilir Bionce,Kyle Minoge, Shakira, Led Zeppelin Celine Dion . Ancak bizim halk müziği sanatçılarımızı yurt dışında tanıyor musunuz diye sorsak; kim o diye cevap alabileceğimiz açık değil mi dir. Türkiye de Türk halk müziğinin kitleleri peşinden sürüklemesi için sanatçıların kendini ve müziklerini yenilemesi geliştirmesi gereklidir. Mevlana derki Artık yeni şeyler Söylemek lazım cancağızım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sevgierol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |