..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sürrealizm > Bayram Gökmen




23 Aralık 2010
Hayat'ım Bahar  
Bayram Gökmen
Ay ışığı bitmek üzere, gölgesi kadar mavi ışığı kadar sarı. Gökyüzü son yıldızını kayıp etti edicek..


:AIAB:


Uzunca derin sessizlik..
Derinler..
Karanlıktan doğdum,ışıktan korktum..sıcaktı sanki,Cümlelerimi bulmaya çalışırken, şımardım.. Uyumadım.. Bakabildiğim kadarını gördüm.. Elimden tuttu bir adım sonra diğeri.. kalktım.
Yürümeyi öğrendim..
oyuncak kırmayı bildim..
Konuştum..
Karanlık korkuttu, ışığa sarıldım..
Sevdiklerim oldu, sevildim.. Kadınlarımı sevdim..
Denklemsiz hesap içerisindeyim.. Eksiler, artılar.. eskiler.. Hani korkusuzdun? Ürpertmezdi beni karanlık? Yazdıklarını bile göremezken, çizdiklerin nerede? Ay ışığı gündüzüm.. Rengim siyah, nefesim zifiri, dudağım kalın, söylediklerim yüreğim kadar ince.. Gözlerim ise edepsizce ıslak..
Ya! Ya söyleyemediklerim.. Ne diyordu? Üstat. "Ne kötüdür insanın bildiğini anlatamaması, kelimelerin hep yarım kalması. "Ben" deyip susması, "Sen" deyip ağlaması. "

Telefonumda sen.. Seni. Seviyorum. Seni seviyorum.. Siliyorum diyemiyorum, ama ben demiş oluyorum..

Artık beni sevmiyor..
Öyle deme diyorum. Unutmamıştır, gitmemiştir, denememiştir..
Öyle düşünmüyordur bile..
Kendimle kıyaslamalımıyım?
Dur!
Deme işte aklım tekliyen kalbim düşünmüyor senin gibi..

Saat üç...

Yürünen adımlar beynimde geziyor, ismim ile çağıranlar.. Kalabalık bir kent.. Dolaşanlar, samatya durağı..
Öyküsü; kız durakta bekler, otobüs gelir çıkardığı cüzdanının arasından süzülen fotoğraf yere düşer.. kız otobüse biner.. Adam Eğilir alır fotoğrafı.. Bağırsada duyuramaz sesini.. Koşar kendinden hızlı.. Ufak bir çocuk.. Abla.. El işareti ile adamı gösterir.. Kız, ön tarafa ilerler otobüsü durdurmak ister, yol ortasında durur..
Adam fotoğrafa bakar şaşkındır..
Adam bu benim fotoğrafım.
Kız bakakalır yol ortasında.
Ve parçalanmalı gürültü..

Ve masadan yuvarlanıp yere düşen kalem sesi..
Uykuya dalmışım, Bir kaç yumruk kırarcasına, sevdiğinden korkan adamın bilek gücü çivileme vuruyor masasına.. Keser oldum sesi, yüreğimden çıkarmalıyım çivileri.. rüyada sevdiğini ararcasına kırasım var masamı.. Elim uzanıyor kaleme.. Sevgini yoklar gibi kalem arıyorum karanlığa..
Sinirimi bozuyor..
Uykum kaçıyor..

Sıgara Küllük dolsu kadar , kendime kızıyorum, Ama ciğerim zifir kadar koyu.. Dumanının sıcaklığı sen kadar belirsiz olsada daraltıyor içimi,yinede içiyorum.

Sayıklıyorum, sayıklamalarımı sayıklıyorum.
Bugün düşünmedi.
Öyle deme...
Düşünmemiştir işte, düşünse arardı o öyle biri değil, arar hal hatır sorar..
Işi vardır heralde...
Ben aramalıyım..
Dur!
Teklesende, dayanamasanda arıyacağım seni dinlemiyorum..
Dur işte be adam, Saat üç buçuk uyumuştur..

Sayıklıyorum, sayıklamalarımı sayıklıyorum.. Sayılarımı sayıyorum bir, iki.. belkide eksilerimdi ya da hatayı bir defa yaptım, söylüyemedim sevda sözcüklerimi.. Yarım kaldı, bir koca cümle daha.. yüklemi, sonu, noktası.. Herşeyi sendin o ufacıcık cümlemin, oysa herşey seni anlatıyordu.

Uykum gelsede gizlice uyusam bari, emin olamıyorum sanki seni düşünemiyorum.. Uyuyacağım yer hazır..iki yıldır herzaman ki gibi ucu sökük battaniyemi dolaptan çıkartıp televizyon karşısındaki kanepeye sırtımı yaslıyorum dizlerimi karnıma kadar çekip, sızıyorum.. Sonra başım ağrıyor boynum tutuluyor.. yaklaşma bana..

Sabah ay işiği ile işe gidicem, yorgun ve suratsızca yürüyen yüzlerde yüzünü arıyacağım..

Karnım aç.. Yine bir bildiğim var.. Tava, yağ, yumurta.. Bayat ekmek ile sarısını sıyırmak ne güzeldir ya..

Uyku bastırıyor,daha bir saat önce kovmuştum seni defol git be.. Inadımı kıramaz hiç birşey.Bugün, onu düşüneceğim.. Uyuyunca emin olmuyorum, sanki unutuyorum.
Uyumamalıyım.. Balkona cıkıp hava almalıyım, zaten iki dakika önce içeri girmiştim. soğuk, sert olsada ürpertmiyor tüylerimi.. Korkularını yendimi acaba? başkaldırmıyor soğuğa tüylerim..
Gözlerim yine arayış içerisinde.. nerede bu ay ışığı?
ama bitmek üzere, gölgesi kadar mavi ışığı kadar sarı. Gökyüzü son yıldızını kayıp etti edicek.. Ne zaman hilal olacak bu, bir hafta dahamı beklemeliyim.. Dolunay doğuncamı yeni bir ay oluyordu? Kayıp etti son yıldızını.. sonun sonuydu, o son sarı.. Sarısı son bahar gibiydi, yanlız bir yaprak gibi süzülmüş düşmüş orta yere..

Hani şöyle bir yanlızlık vardır ya.. Tamamlanmayan mevsim.. Nasıldı bunun hikayesi?

Adam dışarı çıkar eli çekingen olsada soğuğa.. Baharı arar..
Alo?
Hayrola ne oldu?
Ben.. Ben rahatsız ettim heralde, Kusuruma bakma. Der
Telefonunu kapatır..
Kız ne olduğunu anlamaz..
Kız adama döner..
Ne oldu,ne oldu canın birşeyemi sıkkın? Aramazdın bu saat'te
Ben..
Konuşsana be adam
seni.
der ve ağlar.
Yarım kalan bir cümle daha.. oysa saf bir gülüşten ibaretti bildikleri.

Ya benim hikayem? ... Neyse..

Ne zaman açılacak bu ışık? Gönül yaşlarım korkularımdanmı saklanıyor? Bulamadım, Nereye kaldırmıştım yazdıklarımı..Yazmak fiilinin görülen geçmiş zaman kipiyle çekimi; birinci tekil kişi.. Yanlızca Yazdım.
Yanlız bir yıl daha..
Zaman, yıprattı tahtamı.. zımparalıyorum yenilercesine.. bu sefer iyi boyuyacağım içimi bir ömür daha dayanmalı, duvarlarım rengarenk.. Mutfağımı yeniliyorum.. Dolabımı.. Daha sonra yatak odam. Tüllerim bembeyaz arkasından tutar gezer gibi, oysa tüm beyaz tüllerim camlarıma aitti sadece sevdiklerimi görmek istedikçe dokunacaktım.. Nefesim taze.. Bahar geldi işte, çiçeklerimi doyuramıyorum bile.. Itiraz edemiyorlar kendi güzelliğine.. Dokunmadığım masam çekiyor dikkatimi, masamın sol tarafına yazmıştım adını..
Sil diyorum..
Silemiyorum..
At diyorum..
Atamıyorum..
Ben diyorum. Ben.. Seni seviyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sürrealizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Üçgeni

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Ben"
Hoşça - Kal
Pazarım...
Sen ve Sevgilin...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nankör [Şiir]


Bayram Gökmen kimdir?

Ne kadar basittir yazarken sevmek

Etkilendiği Yazarlar:
nazım hikmet


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Gökmen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.