..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Aysun GÜL




16 Aralık 2010
Sessiz Bir Hırçınlık Var (Dı) Üzerimde!  
Sessiz Bir Hırçınlık Var (dı) Üzerimde!

Aysun GÜL


Bir umutsuz elem kaplamış, karanlık şehrin caddelere saplanan yüreğini. Bulut bulut olmuş, dağlanmış beton-arme vicdanlarda. Tükenmek üzere, tükenmeyi tüketmeden!


:AIAC:
Bir umutsuz elem kaplamış, karanlık şehrin caddelere saplanan yüreğini. Bulut bulut olmuş, dağlanmış beton-arme vicdanlarda. Tükenmek üzere, tükenmeyi tüketmeden!
Islak kaldırımları kurutan ve yakıp-yıkan bir sıcak, karşılamakta bedeni ahvali ayaz mı ayaz…
“Ey amansız kudret
Ellerime sar dualarından kalan
Rahmet damlalarını
Melekler duysun sesimdeki titreyen heceleri
Sensiz bırakmadan sersinler önüme
Gözlerimde biriken ağlayan cümleciklerimi.” A. GÜL
Sokak aralarında saklanan, birkaç tembel ayak seslenmekte. Duyarsız eşkıya beyinler, özgürlük hasretiyle buram buram yanmakta.
Küflenen üç-beş edepsiz beden, çarpışıyor silahsız. Tarumar üzere varmış bilmem hangi diyarlara.
Gözlerini kapamaktansa, ağlamak ne demek, kaçak sevdalar sofrasına.
Muadil olmak muhalsizliklerde. Düşünmek yalanlamakta doğru sanılan vurgunları.
Pençelenmiş eller, sürünüyor sürünmelerde. Tek ses çığlık olmuş kayboluşlarda. Şeb-i nisar şafaktan geçip gelecek. Gelmeler karanlığa gidecek, ardına bakamadan daimi seferleri sefer edecekte edecek.
Zincirlenmiş bir haykırış taa ötelerde bir caminin minaresine sığınmış beklemekte sessizce. Zulme inat zulüm içinde Bilal’ı ezan sesleri bu sessizliği bitiren.
Seccadelere yalan yere dualar sinmiş el koymuş alınlara gerçeklerden uzak. Aydınlık çığlıkları içinde karanlığa çağıran bir davet var dudaklarda çirkefleşen. Zıtlaşmaların sancısı çarpışıyor, sarmaş dolaş.
“Kanatlarımda kırık hüznün şarkısı
Çırpındıkça tebessüm eden
Gözyaşlarını kahkahalarının
Ara satırlarına saklayan.
İncinmişliğinin kalıntılarında
Göçebe düşlere doğru uçamaya çabalayan…” A. GÜL
Direnmek nafile direnişlerin ardı sıra. Bir çift göz damla damla yaşlanan yaş olan. Yıllara meydan okuyan kırış kırış bir yüz.
Ebediyet zindanlarında, ezelini bekleyiş. Önü sıra cehennem, ateşiyle yanarken ardında bir avuç cennet tebessüm etmekte.
Teemmülü zihniyetin, gün aşırı duygularında hayatın ucundan tutup kovalamak istercesine, sürgün olmak hüzünlü memleketlere, konuk dahi edemedi bizleri. Tasaların, masalarımıza sunulduğu gümüş tabakları ret edebildik mi?
“Güz sarısında bozaran yüzündeki
Masum bir ezginin ilk notaları var
Güneşin yorgunluğuna yaslanan sözlerinde
Bitmeyen hasretinin izleri var…” A. GÜL
İçtiğimiz bir bardaklık suyun, abdest alırken inleyen bedeninde, sızlayan yaralar var, merhem sürülmeyi bekleyen.
İniltiler sızlanıyor ayakuçlarından kan kan fışkırmak üzere. Dolup taşıyor, bastığı her adımı akıl almaz bir ağrı. Ağrıyan her yerinde bin türlü vicdan yarası. Bölük pörçük asabiyet biriktirmiş ellerinde.
Kılıç olmuş saçlar, hüzünleri kırmak niyetine. Kırılası dökülesi yıpranmışlığıyla kırış kırış yansımış çehresine.
Nasihatlerin faydasız kaldığı, dudak arası ikilemlerin yaşandığı söz ortası cümlelerin sözü kesilmeli bir çizgide. Dairesel ifadelerle kafa karıştırmak kimsenin haddine değil artık. İçeriği olmayan konuların içselleştirilmiş anlamsızlığında, yaşayarak ölmek küstahlık ve acımasızlıktır ruhani aklımızın beşinci boyutunda.
Bir kez daha sürgüne gönderilmiş, şekilsiz ve şemailsiz seslerin, kulak tırmalayan kitap aralarına sıkışmış duygularında, sona doğru gelişlerin soluksuzluğunda, hırçınlıkları yok sayarak, yürüyorum yanılgıların yönlendirdiği yol çizgilerinde…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Mutlu Öğretmenim Diyene!
İnsan Olmak Zanaat, Kadın Olmak Sanattır
Kırılmaların Tam Ortasındayım, Darmadağınık!
Bir Dabbedir Hayat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ahu Gözlü Kadın... [Şiir]
"Adam Olamayan Düşlerim" [Şiir]
Hüzün [Şiir]
Kanuni Cihanı, Hürrem de Kanuni'yi Fethetti [Öykü]
Muhafazakârlar Sosyete'ye Karıştı! [Eleştiri]
İslam Bedava, Budizm Parayla! [İnceleme]
"Hipoksi Nedir?" Bilinçlenmek Zorundayız! [Bilimsel]


Aysun GÜL kimdir?

Kelimelere Sevdalı bir cümle aşığıyım.

Etkilendiği Yazarlar:
başlangıçtan buyana edebiyata ve sanata emeği geçen kalem yolcularını inceliyorum ve ilgileniyorum.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysun GÜL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.