Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery |
|
||||||||||
|
Bir çamur parçası gördüm ben. Arafat'ta vakfeye durmuş bir mü'minin gözyaşlarıyla karılmış bir topraktan mamul. Bir istiridyenin içinde sakladığı inciden ya da toprağın bağrına bastığı elmastan daha mübarek. Ellerini semaya kaldırmış bir bedenin derinlerinde yanan yangında pişirilmiş bir çamur parçası gördüm. Ve döndüm yüzüme bir avuç toprak çaldım. Bir türlü haline bürünemediğim, hep kıskandığım topraktan bir parça. Ayaklar altında ezilmek olarak düşündüğüm şeyin, onurluca bir mü'minin ayağından öpmek olduğunu bilemedim. Onun kisvesine bürünememenin kasveti çöktü gönlüme; omuzlarım biraz daha eğildi. Fakat o da ne? " La Tahzen! " dedi gönlüm ve ve gözyaşlarım ona eşlik etti. Kısa(!) bir müddet sussa da yüreğim, artık dirilmişti. Akan gözyaşlarımla toprağa verdim bedenimi. Toprakta gözyaşlarımdan oluşmuş bir öbek. Gözlerim yüreğime kilitlendi ve gördüm oaradaki yangını ve yaşadım hayallerimi hissederek. Arafat'a akan o mübarek selin içinde nefsim bir muamma... Damla mı yoksa zerre mi?.. Belki de o gördüğüm çamur parçası bendim. Semaya kaldırılan bir eldim, yakarış için çırpınan bir dildim, çılgınca çarpan bir yürek ya da dilde bir dilek... Ya Rabbi! Ben işte şimdi bendim; tüm bedenimle ve yüreğimle. Kabul eyle, arz eyliyorum, kabul eyle. AMİN...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Büşra Dündar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |