..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > H.Deniz Hatipoğlu




26 Ekim 2010
Din Dersi Temizliği  
Bir öğretmen düşlüyorum....

H.Deniz Hatipoğlu


Din dersinin kalkmasını istiyorum, “din öğretmenleri” yüzünden.


:BAEE:
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni, iyi örnek midir öğrencisine?


Din dersi gündem de ya!



Kaldırılırsa daha mı iyi olur acaba?




Bu yaşıma gelinceye değin, farklı din öğretmenleriyle karşılaştım. İçlerinden bir tanesi hem ahlaki hem dine örnekti benim için. Diğerleri sadece iş için oradaydı maalesef...

Çocukları susturmak için yarım tebeşiri onlara atması ve kötü sözler konuşması dikkati mi çok çekmiştir. Korku kültürünü o öğretmenlerden görmüştüm. Sevdirmek yerine soğutmaya kalkmışlardı.

Başaramadılar şükür ki; Allah yardım etti ve dine olan merakım; dini daha güzel öğrenmemi sağladı.



Kızımın yaşadıkları…

İlköğretim döneminde, çocuklar; din dersini davranış olarak görürler. Örnek olarak öğretmenler vardır.

Görüntüsüne önem vermeyen, temizlik kurallarını hiçe sayan din hocalar; dini ne kadar yansıtır. Ne kadar öğrenciye örnek olur?



Zaman, mekân farklı olsa da bu yaşanıyor canım ülkemde ne yazık ki!

Yirmi yıl önce de bu böyleydi, şimdi niye böyle! O kadar imkanlar olmasına karşın hem de..

Hijyen ne kadar da önemli; karşındaki insanı rahatsız etmeyen davranış, güzel koku, temiz görüntü, imkânın ölçüsünde iyi giyinmek…

Ahlâk kuralları arasında bunların da olması gerekir. Dinimiz temizliği emreder, kimseyi rahatsız etmeksizin örnek olmak gerek. Herkes televizyon ekranında ki; Mustafa Karataş, Nihat Hatipoğlu gibi değil maalesef. Öğrenciler için öğretmen ne kadar mühim; kızım ve arkadaşlarından bilirim..

Din dersine giren öğretmenin temiz olmamasından dolayı, bugün bana yakındı. Ne diyeceğimi bilemedim inanın. Üstelik bu görmüş olduğu ikinci din öğretmeniydi..

Orta öğretimde de tek din dersi öğretmenin pis olmasından şikâyetçi idi. Şimdi lisede ve yine aynı sorun…

Kızım haklıydı, din dersi temizlik dersi olmalıydı. Öğretmen güzel kokmalıydı, dişleri tertemiz, konuştuğu zaman kötü koku saçmamalıydı..

Maalesef onu rahatlatamadım, benimde okul döneminde bunun benzerini yaşadığım aklıma geldi..

Arada zaman farkı olsa da insanlar “temizlik anlayışını” değiştiremiyorlar mış.

Din dersinin kalkmasını istiyorum, “din öğretmenleri” yüzünden. Aile de eğitilmeli çocuk. Allah sevgisi, toplum kuralları ile birlikte anlatılmalı ve iyi bir kul olmanın bütün gereklerini anne baba çocuğa göstermeli kendi yaşantısıyla. Aslında tatil dönemleri; camilerde kur’an dersi veriliyor, isteyen bu şekilde kutsal kitabımızı öğrenebilir.

Din; güzelliklerin, doğruluğun, temizliğin, içsel huzurun gereği olmalı. Allah ile kulun aşkını yaymak için yaşanmalı. Gösterişten uzak, şiddetin barındırmadığı din olmalı. Öğretmen öğrencilere güzel ahlâkı ile örnek, temizliğiyle dini sevdiren insan olmalı.





Bir öğretmen düşlüyorum

Sevgisini gösteren, kendi düşüncesi yerine.



Bir öğretmen düşlüyorum,

Kendi sıkıntısını öğrencisine yansıtmayan,

Bağırmadan, sakin ce konuşan.



Bir öğretmen düşlüyorum,

Öğreticiliğin önemini hisseden.



Bir öğretmen düşlüyorum

Saygıyla düşünceye eğilen..

Erkek kız ayırımı yapmayan…







....temiz bir dünya için....



Bursa-2010-
Ekim

.Eleştiriler & Yorumlar

:: slm
Gönderen: osman demircan / , Türkiye
26 Ekim 2010
herkes birbirinden yakınıyor.bahane çok yani. ben bir defa olsun camilerde temizlikten bahsedilğine rastlamadım. kimse sokağa çöp atmasın, kimse yere tükürmesin kimse demedi. ne kadar rezilsek o kadar iyi misali yaşıyoruz. herkes pis. ya düşünce olarak, ya duygu olarak, ya da saç baş olarak. temiz toplum olmaya, saçtan önce kafanın içinden başlamalı. bu kafayla da bunu başarır mıyız, bilemem. bunlar da benim bahanem olsun.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
kendimizle kaldık...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Kadar Dürüst ve Ne Kadar Değerliyiz...
Çocuğunun Kötülüğünü Kim İster
Akraba mı / Akbaba Mı!
Pastanın Bütünü
İzedebiyat Ayrıcalığı
Kadın Olmak mı Olmamak Mı...
Babalar Duymasın!
Biz Olmadıktan Sonra
farkındalık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelecekten✨ [Şiir]
Sonsuzluk [Şiir]
Bugün [Şiir]
12 Nisan'a Dair [Şiir]
Aşk Döküldü Dudaklarından [Şiir]
Dünyaya Gelme Bedeli [Şiir]
Sessizlik [Şiir]
Her Vuruşta Rüzgârın Dansını Hissederdim [Şiir]
Son Bakış [Şiir]
Kördüğüm [Şiir]


H.Deniz Hatipoğlu kimdir?

. . . . bir varız bir yokuz gibi. . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © H.Deniz Hatipoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.