..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bilim Kurgu > Mustafa Acungil




6 Ekim 2010
Gelecek Postası - 8 - Gates'in Afrikası - 2  
Mustafa Acungil
Ülkenin ana hedefi sürdürülebilir karlılıktı. Ancak bu sürdürülebilir kelimesi bir süs olarak değil, gerçek anlamıyla kullanılıyordu. Sonraki yıllarda ortaya çıkan ürünlerde görüldü ki, yeni ülke her türlü üründe sadece mali karlılığı değil, enerji kullanımı ve atık üretiminde doğayla uyumluluğu da ana bir ilke olarak kabul etmişti. Bu arada yeni ülkenin adı yeni ülkeydi: NewLand.


:ABDE:
Petrol fiyatlarındaki çöküşün ilk haftasında Microsoft, tüm dijital hazinesini, kod kütüphanelerini, geliştirilmekte olan projeleri, herşeyi, Gates’in Afrika ülkesine aktarmıştı. İkinci haftasında seçme kritik Microsoft çalışanları, Gates’in ülkesine birkaç özel uçağın defalarca yaptığı seferlerle taşındı. Üçüncü hafta, daha Amerika’da dağılmanın başlangıcının yaşanıyor olduğu anlaşılmadan, Bill Gates Windows’un yeni yurdunu ilan eden konuşmayı yapıyordu. Microsoft ürünleri, Amerika’daki krizden bağımsız olarak hizmet vermeye devam edecekti. Ama şartlardaki beklenmedik zorluklardan dolayı tüm fiziksel ortam dağıtımları ikinci bir bildirime kadar durdurulmuştu. Dijital dağıtımların sorunsuz devam etmesi için Türkiye’yle bir anlaşma yapılmıştı ve Türkiye’nin altyapısı bu amaçla kullanılacaktı. Tüm ürünlerin yeni versiyonlarıyla ilgili çalışmalar iptal edilmişti. Microsoft çalışan sayısında dramatik bir azaltmaya gitti. Dünyanın bu karmaşık yapısında tamamen yeni nesil ürünler için özel çalışma grupları kurduğunu ve 10 yıl boyunca yeni ürün çıkarmadan, sadece mevcut ürünlere desteğini devam ettirerek yeni nesil ürünlere hazırlanacağını açıkladı.

Bilginin Kara Kutusu dahil pek çok ürünün gelişme süreci başlamış oluyordu.
Bu ürünlere, çalışma mekanizmalarına, teknolojik gelişmelere zaman zaman değineceğim. Ama Gates’in daha büyük bir başarısı ve tüm bu yeni, doğayla barışık gelişmeleri mümkün kılan, yönetim şekliyle ilgili tarihte görülmemiş yeniliklerdi.
Gates, henüz küçük olan ülkesini bir şirket olarak yapılandırdı. Anayasa şirket yönetmeliği tadındaydı. Ülkenin parası yoktu. Dünyanın o dönemdeki en geçerli üç para birimi üzerinden işlem yapıyordu. Bütçe; açık verse de olacak, gerekirse para basılarak gerekirse vergiler artırılarak ya da borç alınarak denkleştirilecek bir mevzu değildi. Bir bilançoydu!

Ülkenin ana hedefi sürdürülebilir karlılıktı. Ancak bu sürdürülebilir kelimesi bir süs olarak değil, gerçek anlamıyla kullanılıyordu. Sonraki yıllarda ortaya çıkan ürünlerde görüldü ki, yeni ülke her türlü üründe sadece mali karlılığı değil, enerji kullanımı ve atık üretiminde doğayla uyumluluğu da ana bir ilke olarak kabul etmişti. Bu arada yeni ülkenin adı yeni ülkeydi: NewLand.

NewLand verimli bir elmas madenini barındıran bir Afrika ülkesinden, yerlileriyle de barış içinde kurulmuş bir ülke olarak yola çıktı. Sonraki on yıl boyunca dünyanın seçme insanlarını çeken bir araştırma geliştirme ortamı oluşturdu. NewLand üç ana alanda odaklanıyordu: Yeni nesil bilişim ürünleri, genetik, güvenlik. Madenlere dayalı bir ekonomiyle başlamış olması da bir tesadüf değildi. Takip eden yıllarda da görüldü ki, gerçek olanla sanal olanı, elle tutulabilir değerlerle tutulamaz değerleri dengeleyen bir politika güdüyordu.

NewLand’in kendisine görev kabul ettiği bir hedef de vardı: Afrika’yı hastalık ve cehalet gibi zararlı unsurlardan arındırmak. AIDS’e çare bulmak için çok büyük çaba sarf ettiler. Bunda tam başarıyı asla yakalayamadılar ama bireyde yenemedikleri AIDS’i toplumsal projelerle izole etmek ve toplumun birkaç onyılda AIDS’ten arınmış hale gelmesini sağlamakta başarılı oldular. AIDS’ten ölmesi kaçınılmaz olan yerlileri alışık olduklarından çok daha iyi yaşam standardında ama temiz toplumdan izole yaşattılar. Genetik çalışmalarla AIDS’li insanların sanal ortamdan görüşmeye devam edebildikleri kendi temiz çocuklarını üretmeyi mümkün kılmaları, kırılma noktası oldu. Nüfuslarının 4’te 3’ünden fazlası AIDS’e yakalanmış pek çok Afrika ülkesi toptan yok olma tehlikesine karşı bu başarılı programı uygulamak için can atar hale geldiler.

Ama bu toptan bir dönüşüm programıydı. Ülkelerin NewLand’e teslim olmaları gerekiyordu. İlk başlarda bağımsız olarak yapılan birkaç deneme başarısızlıkla sonuçlanınca, NewLand biraz da zorunlu olarak başvuran ülkeleri sınırları ve hükümranlığı altına dahil etmeye razı oldu. Bağımsızlığından ilk vazgeçen komşu bir ülkede AIDS’li oranı yüzde 90’ın üzerindeydi. Görece kısa bir zamanda bu ülkede yaşanan başarı, diğer ülkelerin de karar vermesinde hızlandırıcı bir etki yaptı.
Burada tüm detaylarına giremeyeceğim. Ana unsurları belirttim. Ama şunu eklemek gerekli ki, NewLand teslim aldığı nüfusu AIDS gibi hastalıklardan arındırmak ve temiz bir yeni nesil oluşturmakla kalmıyor, eğitim programlarıyla bu nesli dünyanın en iyi imkanlarına sahip hale getiriyordu.

Genetik ve yeni nesil bilişim ürünlerinde sağlanan üstün başarılar, NewLand’in şirket yönetim tarzıyla yönetilmesinin getirdiği karlılığın sağladığı imkanlar, bu ülkenin günümüzdeki sınırlarına ulaşmasını sağladı: Büyük Sahra’dan Güney Afrika Cumhuriyeti’ne kadar Afrika’nın çok büyük bir kısmı artık NewLand olarak anılıyor.

(2053'te yaşayan Kamil Asma'nın dilinden, Yazar: Mustafa Acungil)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bilim kurgu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Birleşik Soylar
Gelecek Postası 15 - Zenginleştirilmiş Doğal Zeka ve Çağdaş Robotlar 1 - Otobot
Gp 23 - Sanal Mevcudiyet 6 - Yine Yeni Yeniden Beden
Gp 21 - Sanal Mevcudiyet 4 - Sağlam Kafa Sağlam Vücutta Bulunur
Gp 22 - Sanal Mevcudiyet 5 - Yeni Bir Lojistik
Kurgu'nun Sonu
Gelecek Postası - 7 - Bir Zamanlar Amerika - 2
Gp 19 - Sanal Mevcudiyet 2 - Olmayan Mülkün Temeli Nedir?
Gp 18 - Sanal Mevcudiyet 1 - İlişkiler, İlişkiler, İlişkiler
Gp 20 - Sanal Mevcudiyet 3 - Sertifikalı Paralel Mevcudiyetler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Su Döngüsü [Şiir]
İkizler [Şiir]
Gözden Irak / Gönülden Irak [Şiir]
Kelimelerle Bile [Şiir]
Namütenahi [Şiir]
Mesai [Şiir]
Yürüyüş [Şiir]
Nostalji [Şiir]
Şehir [Şiir]
Dumankan [Şiir]


Mustafa Acungil kimdir?

Öğrenmek, öğretmek, okumak, yazmak. . . Hayatımın temel belirleyici unsurları. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Acungil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.