..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Serap Tan




7 Eylül 2010
Şehirlerarasında  
Serap Tan
Yola gidebilir, yoldan gelebilir insan. Şehirlerarasında tüketebilir ömrünün yirmili yaşlarını, bazen de tamamını. Gün geçtikçe uzaklarda çoğalan özlemle baş edemeyebilir. Kendi samimiyetsizliğinden bihaber, özür dilercesine geri dönebilir. ‘Ayrılık, bedensel uzaklıktan ibarettir’ şekeriyle kandırmaktan vazgeçebilir sevdiklerini. Geri dönebilir.


:AHGJ:
Senin baban da çok sinirlenince ‘görürsünüz terk edeceğim buraları!’ demez miydi? Muhtemelen derdi, derdi ama terk etme planı da evin yakınındaki bahçeye kör bir kulübe yapma fikrinden başka bir şey değildi muhtemelen.

Ne bozkırlar pakladı, ne kümülüslerinin meşhur olduğuna kimseyi inandıramadığım memleketim, ne de çağdaş deccal tasvirleri yapılan İstanbul… Her şeyi, her şehri dener bazısı. ‘gör gülüm yolları, iç soğuk suları’

Pazardan satın alınan domates kadar ‘yerli’ olamaz bazısı… Bir bahçede iki mevsimlik zamanı yaşayamaz. En yakınlarına en uzak…

Ömür dediğin ne ki o da şehirlerarasında geçer. Yola gidebilir insan. Gezmeye gider gibi, terk eder gibi yola gidebilir… İçgüdüleriyle harita çizer gibi uzaklaşır… Karların içinden, sislerin içinden bir nokta haline gelene dek ufuk çizgisinde seyredilir ve de…

Sulusepken bir gazel okunur ardından. Hikayesi bitmiş gibi, sessizlik sözü kesilmeyecek kadar uzun konuşmaya başlar. Giden bilmez bir acının sebebi olur, bir acının sahibi yapar ardında kalanı… Gidenle gidilmez, bir gider pir kalır kalpte. Zengin kalkışı yapıp kısa sürer iyi ağırlanmış konukluğu.” Keşke” sini ardında kalana bırakır. Kucaklaşmanın sonunda ayrılır iki beden.

Giden gider, kalan sağ mıdır bilinmez? Yolluk, azık derken uğurlayana gözyaşı düşer, yola ise asfalt karası bağlayıp olduğu yerde durmak…

Yola gidebilir, yoldan gelebilir insan. Şehirlerarasında tüketebilir ömrünün yirmili yaşlarını, bazen de tamamını. Gün geçtikçe uzaklarda çoğalan özlemle baş edemeyebilir. Kendi samimiyetsizliğinden bihaber, özür dilercesine geri dönebilir.

‘Ayrılık, bedensel uzaklıktan ibarettir’ şekeriyle kandırmaktan vazgeçebilir sevdiklerini. Geri dönebilir. Ertelediği bütün zamanları için listeler hazırlar. Adına ‘yuva’ denilebilecek bir bütünü paylaşabilir sevdikleriyle... Peynir yemeye zorlayacağı çocuklarının hayaliyle nihayete erdirebilir bir ömrü…

Dönüş, seyreltir acının rengini. ‘ geride kalanlar bu seyahatten elemli’ değildir artık. Günler daha açık sarı…

Varlığın var olma halinin devamıdır ‘kavuşmak’. Zaruri bir ihtiyaçtır. ‘Uzun kalacağını’ bilmek kesmez kavuşmuş olmak için. Kavuşmak, şehirlerarasına veda demektir.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yasyarım...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köye Gitti Onlar!
Yazıldığı Gibi Yaşansaydı Aşk...
Kasımüstü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Aşeriyorum... [Şiir]
Çengelli İğne [Şiir]
Meliha Teyze'nin Gülleri [Şiir]
Sendeleyerek [Şiir]
Uzağa... [Şiir]
Ortaçağ Yalnızlığı [Şiir]
Beklerken [Şiir]
Gebereceksin [Şiir]
Sahici Bir Kardan Kadın [Şiir]
Öyle de Olur Böyle De... [Şiir]


Serap Tan kimdir?

Edebiyat öğretmeni

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serap Tan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.