İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld |
|
||||||||||
|
Akreple yelkovanın isyanıydı. Ne birlikte olabiliyorlardı ne ayrı kalabiliyorlardı. Sıkıcı iki sevgili gibi ne zaman yan yana gelseler ters yöne doğru giderlerdi, uzaklaşırlarken de aslında birbirlerine bir başka yoldan sürekli yakınlaşmaktaydılar. Akrep bunu erken bir zamanda anlamıştı da yelkovan biraz haytaydı onun anlaması birkaç asır aldı. Anlamış olsa da akrepte de pek bir iş yoktu açıkçası. Sabırsız, fevri, sevgilisini zehriyle sokan kadınlar gibi sürekli çemkirerek bu durumu anlatmaya çalışıyordu yelkovana. Ve elbette başarısız oluyordu her seferinde. Fakat işte az önce ikisi de vazgeçti. Durdular. Şimdi birbirlerine bakıyorlar öyle boşboş, pek bir dolu. Anlamaya çalışıyorlar birbirlerini belki. Belki tutkusu bitmiş aşıkların ayrılma deklerasyonlarını birbirlerine yapamayıp da ilk kim konuşsa diğeri de onu doğrulayacak ve ardından “haha evet evet ben de zaten ayrılmayı düşünüyordum. Meğer ne kadar da çok kastırmışız canım.haha” diyecek gibi bir kaygan zeminde yer alıyordu zamanın iki kahramanı ya da yaratıcısı mı desek acaba: akrep ve yelkovan. Kimlerin işine yaramadı ki onların bu şımarık kararları. Sanki bütün bir insanlık böyle bir vazgeçmeyi ya da vazgeçme hazırlığına hazırlıklı, ellerindekini bir başka dünyanın ellerine bırakıp kaçabilmeye antrenmanlı bekliyormuş. Kimse itiraz etmemişti durmaya! Ama nasıl da durdular. Durma anında kimse kimsenin gözlerine bakmadan yere sabitlemişti gözlerini. Birbirinin gözlerine bakan sadece akrep ve yelkovandı. Onların da gözleri yoktu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © hande tunca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |