..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > Bahattin Ceyhan




22 Ağustos 2010
Objektiflik - Enflasyon (Marslı'nın Köşesi 1)  
MARSLI'nın Köşesi

Bahattin Ceyhan


Enflasyon ve objektiflik adına köşe yazısı tadında bir makale-inceleme...


:AIBE:
İlk kez yazıyorum. Evet ilk kez. Köşe yazısı tadında olsun diliyorum. Ve sizlere sunuyorum.
Konu olarak ilk objektifliği seçtim... Enflasyon peşinden geldi.

İnsanlar objektif olamıyor, benbildimlikten kurtulamıyor. Ve bu doğrultuda kırılganlıklar öne çıkyor. Gölgeler üzerine karalanan resimler gibi oldu insanların muhabbetleri. El üstünde sevgi gözterisi gibi gözükürken. Gölge başka noktaya kaydığında, elaltında koca bir karalama... Anlayana... İnsanlık bilgisayar ve diğer iletişim araçlarının gelişmesi ile benbildim olma yolunu hızlı bir şekilde katetti. Benim düşüncemdeki bağlar: Enfilasyonun dahi bu yolun eseri olduğunu açıklar... Şöyleki satış yapan firmalar, müşterilerine ürün satmak yerine, bilgi satmaya başladı. İstekleri müşterim bilgili olsun. Saf ve masum bir düşünce. Ama işler öyle yolunda gitmedi işte... Müşteri yarım yamalak bilgi yüklemesi ile benbildim rollerine soyundu. Satıcı benim müşterim bilgili müşteri diye fiyatını kırdı ve çeşitini azalltı. (Ki bu konum olarak değişime de uğrayabilir, aşırı çeşit stoğu...) Ve sonrası malum, fiyatlarını kıran kırana. Enflasyon çağın sorunu oldu. Karlılık azaldı. Sıfırlara yaklaştı... Hatta kimi şirketler ben bu müşteriyi kapayım diye zararına mal vermeye başladı. Nitekim; müşteri burada aşırı bir şekilde bilinçlenmişti... Bir dahaki sefere başka müşteriye aç satıcıya yöneldi.. Ve sonrası malum... Yanlış alışveriş ilişkileri.
Türkiyenin durumu bu ölçüde farklı. Türkiye temiz yapılaşma diyebileceğimiz. Büyük marketler yapılaşmasına tam da Dünya mali krizlere selam verirken geçti... Sonrası malum, zengin daha zengin, fakir daha fakir...

Objektiflikte devam edelim. İnsanlar objektif olma yolunda adım atmadığı sürece önyargı kavgaları, yanlış anlamalar, seneler sonra barışmalar ve diğerleri yıllarca devam edecektir... Sorun sadece karşı tarafı anlamakla bitmiyor, objektif olmak ülkemizin büyük bir sorunu olmuş durumunda. Daha üç gün öncesinde, yan yana evim olan kürt arkadaşıma yan gözle bakmaya başladım. Temkinli davranışlar içine girmeye başladım. O bana karşı farklı mı, o da aynı... Sorun Alevi açılımında ya da Kürt açılımında değil, bunlar çok kolay çözüme ulaşabilir. Sorun objektiflikte... Ki bu yolda tek bir açılım yetmiyor veya bir kaç açılım... Genel bir açılım çözüm yoludur. Bunun için yapılanlar taviz olmaktan öteye gitmiyor. Ki tavizler fena halde yerini buldu. Adamlar utanmadan muhattab APO dur diyor... Zamanında nice idamlar yapan ülkenin Apo yakalandığından beri idam yapmaya yüreği kalmadı. Boş verelim bu yalanları... Objektif olalım. Açıkçası bu günkü hükümet pek çok güzel iş yaptı. Pek çok güzelliği de elimden aldı... Diğerleri çok mu farklı hepsi aynı. Ben başta olsam farklı mı yapardım, aynını yapardım. Farklı yapardım diyebilen gece yatağa yattığında sahtekarlığını sorgulasın... Fazla siyaset dostlarıma olmasın necaset...

Objektiflik son bbir kaç yıldır bana öyle işlemiş ki, bu gün seçim olsa oy verecek parti bulamıyorum. Hepsi için ayrı eksilerim var. Açıkçası Kötünün iyisini seçme yolunda olacağım.

Satırlarımı bir rock grubunun sözleri ile ile bitiriyorum...
Gece-Gamsız

"Gamsız yaptı dünya beni
Gece - gamsız Kadere razıyım ben
Yorgun ve şikayetsiz
Her şeye hazırım ben

Ekmeksiz soğansız hayatın tadı yok
Benim olmayan güzelin adı yok

Olsun varsın biz yine de memnunuz.
Bu dünyada olmazsa ahrette huzur buluruz.

Yolsuz yaptı dünya beni
Yolları görmez oldum
En sonunda anladım
Sus oldum sus pus oldum.

Gaddar dünya arsız mı yaptın bizi
Hep beraber bulduk mertebemizi

Olsun varsın biz yine de memnunuz.
Bu dünyada olmazsa ahrette huzur buluruz."



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Nasihat Ne Musibet
Kokular - Bahaneler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşme [Şiir]
Deli Saçması [Şiir]
Cani - Sin [Şiir]
Aşk mı Bu Şimdi? [Şiir]
Yok_sun [Şiir]
Ecel Anı [Şiir]
İsyan Çığlığı [Şiir]
Aşkın Kitabı [Şiir]
Elzem İlaç Sen [Şiir]
Aşk Köşe Bucak Sıkışmış [Şiir]


Bahattin Ceyhan kimdir?

Doğduğu günden beri çevresinde fark edilen bir tipti Marslı. Lise yıllarında takıldı lakabı ona. Edebiyata ortaokul yıllarında kompozisyonlar yazarak başladı. Sonra şiir geldi. Ve bir gün Metal Fırtına diye bir kitap çıktı ortaya. Çıktığı hafta okumuştu. Orkun Uçar'ı tanımış oldu bu kitapla. Sonra Xasiork'u tanıdı. Xasiork sayesinde öyküler yazmaya başladı. Roman yazıyor, kimbilir belki bir iki yıla ünlü bir yazar olup çıkar!

Etkilendiği Yazarlar:
Orkun Uçar


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bahattin Ceyhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.