En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller |
|
||||||||||
|
Yaşlı bir Yahudi genç oğluna şu nasihatte bulunur: “Müslümanları gördüğün yerde öldür dinlen, öldür dinlen, öldür dinlen...” Yaşlı babasını pürdikkat dinleyen genç Yahudi: “Ya Müslümanlar beni öldürse?!..” Yaşlı Yahudi: “Niye, senin hiçbir suçun yok ki…” İsrail zihniyetini açık ve net anlatan bir fıkra bu. 31 Mayıs 2010 tarihinde “Mavi Marmara Gemisi”ne yapılan kanlı saldırıdan sonra bu tür fıkralar çokça anlatıldı ya da ben uydurdum bu fıkrayı… Hem benim maksadım, bu yazıda İsrail’in zihniyetini anlatmak değil; yalnızca hatırlatmak.. “Zehra’nın Gözleri” adlı filmi izleyenin varsa (ki muhakkak vardır, yoksa bile izlemenizi tavsiye ederim) o filmde de İsrail zihniyetinin perde arkasındakini gözler önüne serer. Sultan-ı Şaura Necip Fazıl Kısakürek de:“Yahudi mi dediniz? onlar yumurtalarını pişirmek için dünyayı ateşe vermekten çekinmeyen LANETLILERDIR!!!” der… Ebû Hüreyre (Radıyallahu anh) den rivayet edilen bir hadiste; Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurur: “Müslümanlarla Yahudiler çarpışmadıkça kıyamet kopmayacaktır.” Tekrar ediyorum: “Müslümanlarla Yahudiler çarpışmadıkça kıyamet kopmayacaktır.” Lakin bu hadiste benim en çok dikkatimi çeken şey; hadisin devamında: “Yahudi taşın, ağacın arkasına saklanacak, bunun üzerine o taş, o ağaç Yahudi’yi kovalayan kimseye, ‘Ey Müslüman! Arkamda bir Yahudi var, gel onu öldür!’ diyecek.” cümlesi. Daha da vahimi (hadisin devamında) “Yalnız garkad ağacı bir şey söylemeyecek; çünkü o Yahudilerin ağaçlarındandır.” Bilmem anlatabiliyor muyum? Benim altıncı hislerim, bana ‘o zaman geldi’, diyor. Ve biz o zamanın tanıklarıyız. Görünen o ki “Mavi Marmara Gemisi”nin uluslararası sularda saldırıya uğraması sonucu: “Müslümanlarla Yahudiler çarpışması başlamıştır” Ve duyarlı dünya insanlarının İsrail’i kınamasıyla da: “ağaçlar, taşlar dile gelmiştir.” Lakin Garkad ağacı… “Garkad ağacı” bir rivayete göre ‘Filistin taraflarında çokça yetişen dikenli bir ağaç türü’ imiş… Yine rivayete göre bu ağaç ‘Arabistan’ın başka bölgelerinde de yetişmekte’ imiş… Bir rivaye göre de; “Medine’deki Bakî‘ Mezarlığı (Cennetü’l-Bakî‘) vaktiyle garkad denilen çalılıkla kaplı" imiş. Lakin ben bu “Garkad”tan bahsetmek istemedim. Bahse konu almak istediğim “Garkad” bu gün, tüm dünya insanın İsrail’i lanetlediği bir dönemde, hâlâ İsrail’in masumluğunu, ya da güçlülüğünü/otoriterliğini savunan Garkad ağaçları… İsrail’i kınayan ve lanetleyen tüm taşlara/başlara selam… Selam olsun sana ey Mavi Marmara Gemisi. Selam olsun sana ey Rachel Corrie Gemisi Selam olsun sana ey Lanet İsrail’e tepki veren tüm duyarlı dünya insanı… Ve yazıklar olsun sana ey “Garkad ağacı” Her nerede oturuyor ve nerede duruyorsan lanet olsun sana “Garkad ağacı” Lanet olsun sana ki; "Ey Müslüman arkamda bir Yahudi var gel onu öldür" diyen taş ve ağaç kadar bile dile gelemiyorsun. Lanet olsun sana ey “Garkad ağacı” Ve Ey Taş! Ey Ağaç! Selam olsun sizlere… Ey Kutlu günün Mücahitleri, ey Mavi Marmara Şehitleri, Selam Sizlere...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |