Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
Kılıçdaroğlu’nun konuşmasını siz de dinlediniz mi? Grup toplantısındaki konuşmasında “Allah’tan korkmuyoruz” ifadesini kullandı. Siz buna, “gaf” diyebilirsiniz ama bence bu bir gaf değil. İçindekini dışa vurmak olsa gerek… Kendisini dinleyince önce inanamadım, yanlış duymuşumdur, diyerek iyi niyetle yaklaşmaya çalıştım. Sonra kanal değiştirdim, bir kanaldan bir kanala geçtim, tüm televizyonlarda/ ana haber bültenleri sunan tüm televizyonlarda aynı ifade; “Allah’tan korkmuyoruz” Malumunuz; Kılıçdaroğlu son günlerde Cumhurun, yani bizim Cumhurbaşkanımıza karşı açık ve net ifadelerler küfrediyor, hakaretler yağdırıyor, halkı kin ve nefrete sürükleyip cazgırlık çıkartmak istiyor. Ne demiş eskiler; “eceli gelen it cami duvarını pislermiş.” Bir genel başkanın kullandığı ifadeye bakar mısınız Allah aşkına… Grup konuşmasında Erdoğan’a YSK’nın, Anayasa Mahkemesi’nin cesaret edip bir şey söyleyemediğini güya iddia ederek konuşuyor; “Buna kim cesaret edecek? Allah’tan korkmayan biz cesaret edeceğiz” Siz hala buna “gaf” mı diyorsunuz? Bence değil… Çünkü… Kitabımız Kur’an-ı Mubin bu konuda bizleri şöyle haberdar ediyor: “Onlar, size fenalık etmekten, ortalık bulandırmaktan, bozgunculuk etmekten geri kalmazlar. Hep sıkıntıya düşmenizi isterler. Görmüyor musunuz düşmanlıkları ağızlarından taşıyor! İçlerinde sakladıkları ise daha büyüktür… Aklınızı kullanırsanız eğer, size karşı azılı düşman olduklarının delillerini açıkladığımızı anlayacaksınız…” Kur’an-ın verdiği anahtar kelimeleri tekrar gözden geçirecek olursak… “Ortalık bulandırma, bozgunculuk etmek, düşmanlık, içlerinde sakladıkları, azılı düşman…” Kur’an-ın, bize sunduğu bu anahtar kelimelerden, ‘gaf’ olarak adlandırılan Kılıçdaroğlu’nun konuşmaları, aslında gaf değil, ‘içindekini dışa vuruyor’ şeklinle anlarız… Hatta bunların; “içlerinde sakladıkları ise daha büyüktür…” İçinde sakladıklarını dışa vurarak; “Allah’tan korkmayan biz cesaret edeceğiz” diyor… Allah ise, bizlere bu tür insanı şöyle tarif ediyor; “…gerçekten insan azar, kendini müstağni gördüğünden…” (Alak Suresi, 6-7) “Bunlara; “Allah’tan kork” denildiğinde, büyüklük gururu onu günaha sürükler, kuşatır. Böylesine cehennem yeter; ne kötü bir yataktır o.” (Bakara Suresi, 206)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |