..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Tayyibe Atay




8 Eylül 2002
Zor Yıllar -11-  
Tayyibe Atay
Sıradaki gelsin yanıma!..Kim var Acep?!..:)


:AGAA:
‘Dünyaya gelişim nedeniyle acı bir tören hazırlanmıştı bana’ demiştim daha önce. Bu töreni hazırlayan iki kişiydi: Biri annem, biri de on yaşlarındaki en büyük ablam!.Kesmeyi başaramadığı ekmeği yatmakta olan anneme uzatmış, onu aldı sanarak bırakıvermişti sonra. Hızla düşen kaskatı ekmek; minicik, taptaze, melek yüzüme inmiş; ömür boyu dikkatsizliğin bayrağı olarak dalgalandırmak ve taşımak zorunda kalacağım ‘şaşılık bayrağı’nı çekivermişti bakışlarımın direğine. Bereket kendimle barışık bir insan ruhuna sahip olduğumdan, sorun etmedim bunu kendime.Hatta, bezen şaşı olduğum için, şanslı bile sayarım kendimi. Bakışlarımın içine daha çok insan yüzü, daha çok dağ, daha çok bulut, daha çok kuş, daha çok çiçek giriyor diye...

Geçenlerde okey oynayacaktık bir grup arkadaşla beraber. Bayram sonuydu. Benden bir yaş kadar büyük olan arkadaşım; “öp bakalım elimi!..Ceza olarak ” dedi, bayram ziyaretine gitmediğimi bahane ederek. ”Neden elini öpecekmişim! Ben seni dudaklarından öpmek istiyorum, hem de on saniye süreyle!..”dedim. Şaşkınlıkla yüzüme baktı, biraz da kızardı. Onun bu halini görünce geri çekilmek yerine, üstüne üstüne gitmeye karar verdim “Ben lezbiyenim ya!..Duymadın mı? Hem bayramlarda el öpme modası kalkmış, bunun yerine dudak öpme modası başlamış. Fena da değil hani!..Ben de çok tuttum bu modayı, bayram boyunca herkesi dudağından öptüm. Ama karşı cinsten birini öperken on birinci saniyeyi kullandım” dedim. İyice afalladı. Yüzü gelincik tarlasına dönüşüverdi. Uzanıp birini koparmak istercesine parmağımla dokundum yanağına; “Hadi uzat bakalım dudaklarını!..”dedim. Kekelemeye başladı.”Ama..dedi, on saniyeyi nasıl ölçecekler?” İronikliğim delirmişti bir kez; ”Aman!..Ne var bunu bilmeyecek, çok kolay!..Dudaklarını yapıştırırken öptüğün kişinin dudaklarına; bir gözünle saatini kontrol edeceksin, bir gözünle de öptüğün kişinin gözünün içine bakacaksın; zaman dolunca da öpme işin bitecek. Oh be!.. deyip rahatlayacaksın..” dedim. Elini kaldırıp şöyle bir omzuma vurdu: “Çok komiksin ve çok tatlısın!..”dedi , “Ama...”diye ekledi: ”İnsanlar şaşı olur ya!. ”Gülmeye başladım.

“İyi ya!” dedim, zaten ben de insanları kendime benzetmek için uydurdum bu yalanı.. .”Boş ver!..Ben böyle de mutluyum inan!” İkimiz de gülüyorduk artık.

Bu şakayı internette tavla oynadığım bir erkek arkadaşıma da yaptım. Alttan yazışarak tabii..Sadece söz..(Sanal alemin gerçekliği ayrı bir tartışma konusu tabii..Ne insan var, ne yüz, ne göz, ne de dudak..Sadece bir rumuz..) ”Deli şey!..”diye yanıt verdi bana. Haklıydı. Alıştığı şeylerin dışına çıkamamaktan korkan bir insanın tepkisiyle yaklaşmıştı şakama. Şimdilik bir delilikti belki bu fikir ama, ileriki zamanlarda gelenek haline gelmeyeceğini kimse söyleyemezdi. Ne güzel! El öpmek diye bir şey yok artık; herkes dudak dudağa! Saatler dersen denizde balık!..Oh be!..Sıradaki gelsin yanıma!..Kim var acep?J))))))




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zor Yıllar -1-
Zor Yıllar -2-
Zor Yıllar -4-
Zor Yıllar -8-
Zor Yıllar -14-
Zor Yıllar -20-
Zor Yıllar -24-
Zor Yıllar -17-
Zor Yıllar -13-
Zor Yılar -16-

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amma Uçmuşuz
Sinekler
İmam Olacağım
Ey Hayat
Zırlamayı Bırak
Zamana Kırıntı
Selam Efendim
Ah Canım
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.