..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Bekir Öğretici




15 Şubat 2010
Prospero'ya Mektuplar - 4 -  
Bekir Öğretici
Hala bitmedi mektuplar...


:ADIE:
Mektuplar -4-
Müjde Prospero müjde ben adam oldum, bıraktım serseriliği (!) dostum, adam oldum adam. İşe girdim aziz dostum, bir titrim var artık, kartvizitim, günün koşullarına göre azımsanmayacak bir maaşım, bir masam bir koltuğum hatta inanmayacaksın ama kendime ait bir odam bile var, üç vakte kadar da bir cep telefonum olacak. Adam oldum ya, sararmış nice dostluklar ufaktan yeşermeye başladılar bile, kim kimden nasıl duyuyorsa, aranıp sorulmaya başladım, “Hayırsız nerelerdesin, neden arayıp sormuyorsun” ve benzeri teranelerle silinmeye başladı kulaklarımın pası. Yalnız adam olmakla kalsam yine iyi, bey oldum üstelik bey. “Merhaba Caliban Bey, hoş geldiniz ne arzu ederdiniz falan filan; sen olsan çok daha iyi anlatırdın ben pek beceremiyorum lakin beni çok iyi anladığından da eminim.” Hani işin doğrusu beylik de yakıştı dostuna, icaplarını bir eksiksiz yerine getiriyorum. Ama akşamın kasveti çökünce o kimsesiz dünyama, oturunca rakımın yanı başına, yüreğimde gün boyu biriken zehiri balgam edip tükürüyorum akşamın ayak ucuna. Akşamlar sevgili dostum onlar da olmasa inan işten bile değil bu beyin kendisini Beylerbey’inden denize fırlatması.
Neyseki akşamlar benim ve ben her akşam yine bildiğin o serseriyim. Gravatımla birlikte o yapışkan, o terli, o yılışık bey maskesini de çıkarıp suratımdan, yine rakılarım, yine şaraplarım, okuya okuya eskittiğim şiirlerin ve bir türlü kavuşamadığım,kavuşamayacağım sayılarını çoktan unuttuğum zahiri sevgililerimle ve tabi ki seninle bir araya geliyorum ya yetiyor bana desem inanır mısın?
Şimdi şöyle söylediğini duyar gibiyim; “Terbiyeli bir nefsi yoldan çıkarmak ne kadar zorsa, senin ki gibi yoldan çıkmış nefisleri terbiye etmek bir o kadar zordur sevgili dostum. Ve şimdi sen, anladığım kadarı ile o her aklı başında insanın önünü çıkan iki ara ile bir derenin ayak ucundasın, yerinde olmak istemezdim işin doğrusu ama bana soracak olursan sarhoş ol Caliban olabileceğin kadar sarhoş ol, sız ve sabah olup da ayıldığın da o sarhoşluk seni hangi mecraya götürdü ise oradan, kaldığın yerden devam et dostum. Su ol ak Caliban akabildiğin yere akabildiğin kadar, pervane ol yan Caliban yanabildiğin kadar. Ama buraya benim yanıma gelme, orada bekle bekle Caliban, ben gelirim belki bıraktığımız şişeden devam ederiz, belki de gelmem ama sen bekle.”

Bekliyorum Prospero, aziz dostum bekliyorum.

Caliban




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Prospero'ya Mektuplar - 9 -
Oğluma - 2 -
Oğluma
Prospero'ya Mektuplar - 11 -
Prospero'ya Mektuplar - 3 -
Prospero'ya Mektuplar - 10 -
Caliban' Yanıtlar - I -
Prospero'ya Mektuplar - 7 -
Prospero'ya Mektuplar - 8 -
Caliban' A Ynıtlar - 2 -

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Prospero'ya Mektuplar.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yüreğime [Şiir]
Bir Hayali Sevmek [Şiir]
Kadınlara Dair [Şiir]
Bakardık [Şiir]
Aşka Açarım Gözlerimi [Şiir]
Zamansız Ölenlere [Şiir]
Bu Gül [Şiir]
Boşa Değildir [Şiir]
Bir Kadın Sevdim [Şiir]
Neden mi [Şiir]


Bekir Öğretici kimdir?

Valla işin en zor yanı bu bence neden derseniz, insanın kendisini tanıtması için öncelikle kendisini tanıması gerekir o nedenle ben derim ki "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. " düsturunu uygulayalım ve merak eden beni yaptığım işlerle tanısın hatta beni tanıyan olursa bana beni tanıtsın.

Etkilendiği Yazarlar:
Çok klasik bir yanıt olacak ama ben klasiklerden hoşlanırım zaten roman da batı klasikleri vee batı mı doğu mu bilemiyorum rus edebiyatı, şiirde fransız şairler gene ve tabi ki bizim şairlerimiz


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bekir Öğretici, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.