Güçsüzü ezmemek, güçlüye yalakalık yapmamak kaydı ile yapa diyebileceğin herşeyi yap; elalem ne der diye asla kendini sınırlama, savcın aklın, yargıcın vicdanın olsun, ille de yargılanacaksan aklın ve vicdanın yargılasın seni. Temel felsefen kendine karşı dürüst olmak olsun, kendine dürüst olan ister istemez başkalarına karşı da dürüst olur. Kork ama korkak olma, güçlü olduğun zaman bağışlamayı, güçsüz olduğun zaman isyan etmeyi unutma. Gerekirse acından öl ama asla zalimin sofrasında taam eyleyenlerden olma. Herkes şiir yazamaz ama okuyabilir şiirden uzak kalma. Hele sevdadan, sevdadan hele hiç uzak durma. Birisinin sevmek için ille onun da seni sevmesini bekleme, çiçeklerle seviş, hayvanlarla konuş, onlar hayatımızın zenginlikleridir. "Namerde muhtaç olmamak" diye bir deyim vardır bizde, sen sen ol oğlum merde dahi muhtaç olmamaya çalış. Velev ki oldun diyelim ilk fırsatta öde borcunu. İnsanların hatalarını ve yanluşlarını asla onlara karşı bir silah olarak kullanma. Güzellikleri paylaş herkesle ama acılarını kendine sakla. Güçlü ol ve gücünün farkında ol ama bu gücü başkalarını ezmek için kullanma. Kendin koy doğrularını, başkalarının cetveli ile yön çizme hayatına. Yeşeren yaprağa sevin, sararan yaprağa üzül.
Velhasılı velkelam, nerede haksızlık görürsen isyan eilet oğlum, ben sesini duyarım ölmüş olsam bile.