Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates |
|
||||||||||
|
Kelime Salatası(Salade de Mots):Tamamen birbiri ile ilgisiz birtakım kelimeleri arka arkaya sıralama hastalığı.Şizofrenilerde çok rastlanılan bir konuşma şeklidir. Neologisme:Manasız ve yeni kelimeler uydurma hastalığı. Lögore(Eskiler buna İshal-i Kelâm diyorlardı): Akıl hastalarındaki çok konuşma hali. Perseküsyon Hezeyanı: Böyle kimseler kendilerine başkaları tarafından kötülük ve eziyet edildiğini veya kendilerinin başkaları için tehlikeli,kötü bir kimse olduğunu iddia ederler. (Kaynak: Prof.Dr. Ayhan Songar-Psikiyatri Modern Psikobiyoloji ve Ruh Hastalıkları.) ****** Paranioa: Bu hastalık genel olarak ikinci çocukluk çağında ilk silik belirtileri sinsi bir şekilde belirmeğe başlayan ve ancak 35 ila 50 yaş arasında çeşitli hayat tecrübelerine başladıktan sonra bir şahsiyet inkişafı psikozu niteliği alan ve şuuraltındaki kompleks çeşidine göre kronik delir’ler gösteren bir psikozdur.Hasta kendisinin çok önemli biri olduğunu iddia eder,hayali birtakım düşmanlar yaratır.Bu düşmanların kendisine kötülük edeceklerini söyler.Paranoyak hasta,saldırganlık dürtülerini başkalarına çevirir.Paranoyaklarda “projecsiyon” savunma mekanizması hakimdir. Projecsiyon(Yansıtma): İnsanın kendi kusurlarını ve aykırılıklarını başkalarına veya şeylerin tabiatına bağlamak ve aksettirmek mekanizmasıdır.Bu birinin kendi benliğinde görmek istemediği bir amacı veya hareketi başkasına yüklemektir.Bu savunma mekanizmasına örnek olarak kendisi çok dedikoducu olduğu halde komşusunun dedikoduculuğundan yakınan bir kadın verilebilir. Tik: Ruhsal kamçılanmalarda yüz son derece hareketli ve canlıdır.Tik,en çok yüzde olmak üzere kas sisteminde görülen sistemli,arada bir olmakla beraber devamlı birtakım jestlerden ibaret bir hareki empulsiyondur.Hareket ve ruhsal empulsiyon olarak tikler;sinirli insanlarda, dengesizlerde, saralılarda, budalalarda, manyaklarda görülebilir. (Kaynak: Prof.Dr. Rasim Adasal-Normal ve Anormal Yönleriyle Yeni Medikal Psikoloji-3.Baskı.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |