..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > şahan çoker




7 Eylül 2001
Dragonya  
Şahan ÇOKER (ülke/kasım 1996)

şahan çoker


Sövmek istiyorum ama adam tabiatın o güzelim dekorunda aykırı şehirli bir trafik lambası gibi duruyor. Ağlamak istiyorum...ağlamak istiyorum laaan... Ağlamaklardan bir ordu kurup bu adama saldırtmak belki de...Oysa yalnızca susuyorum susuşum haykıran bir


:BGAA:
Bir sonbahar denizinin gümüşi yansımaları gözlerimi sulara daldırıp çıkarıyor.Sonra tekrar dalıp gidiyorum.Ufku karalayarak oradaki küçük balıkçı sandallarından akan türkülerle oynaşıp dertleşiyorum.Büyük balıkçı gırgırlarının her sabah koya girmesiyle kopan hengame beni her zaman heyecanlandırır.Her sabah martılar,insanlar ve akşamdan kalmalar arasındaki bu koşuşturma her gün kutlanan ve tekrar tekrar sıkılmadan yaşanabilir törenlerdir. Hele teknelerden atılan sardalyalara hücum eden binlerce martı,gökyüzünü bir papatya tarlasına çevirdiğinde,o beyaz kanatların can havliyle,umutla havada çizdiği kavisler en duygusuz adama bile seçkin söylemler,uzun şiirler yazdırabilir.Oysa bu durum bir şaire çattığında onu baştan çıkarır.Damarlarındaki kan basıncı artar.Gözleri yuvalarından fırlar,kulakları radarlaşır.Çünkü hiç bir kareyi,hiçbir anı,hiçbir nefesi kaçırmak istemez.Çalıp kaçmak ister şehrindeki başka enstantanelere,başka şiirlere...

Martı çığlıkları köşedeki kırmızı burunlu ayyaşın yüzüne çarpıp tekrar tekrar kulaklarımı kaşıyıp,oradan da oltamın ucundaki titreşimlerin heyecanına karışıyordu.Ayyaşın yorgun suratındaiki kırmızı leke gibi duran gözleri bir an suratımda gezindi.Neden bilmem ama bu bakışlar sıgara ihtiyacımı kamçıladı.Derin bir nefes çekip,dumanını seyre koyuldum.Bu sarhoşa rağmen şehir varoşlarının gri yalnızlığı,bozuk paralar ve süt şişelerinden sonra cennetin yeryüzündeki yansımalarından birinin orta yerinde hayal kurmanın keyfini başka hangi somutluk verebilirdi ki?Mitig alanlarının,terminallerin,sinema salonlarının önünde kavrulmuş kestane satanların,sabahı sesleriyle bulandıran seyyar satıcıların böğürtülü,çirkin ve katı ünlemlerinin yerini kuş sesleri aldığında hayatın yeniden yorumlanılması gerektiğini düşünüyorsunuz...Ama yine de o kırmızı gözlerin tenimde bir ürpertiden çok,şehirdeki klakson seslerine olan tepkime benzeyen yanı beni deli ediyor.O şehire tekrar dönmek istemiyorum...

Sarhoşun gözlerinin büyümeye başladığını hissediyorum.Büyüdükçe üzerimdeki tahakkümü de artıyor.Israrla gözlerini gözlerimde dolaştırıyor. Oltama vuran balıkların hiçbiri yakalanmıyor...Sarhoş duman duman,yudum yudum dikkatimi içiyor...Muhtemel küçük balıklar yemi bitirdiler...Oltamı çekip tekrar atmaya eriniyorum.Ankara'lı bir hoyratlıkla taşralı olağan şeyleri gerçeküstü senaryolaştıran beynim,şehirsiz şiir yazamam tezini hızla çürütüyor.Evet...Ben burada,tam bu noktada anadan yeni doğmuş kadar temiz ve masumane bir şeyler karalarken,bu sarhoşu şehire ve onun varoşlarındaki gri sabahlara yollamalı.Ekolojik dengenin ancak bu şekilde korunabilineceğine inanıyorum.Daha doğrusu öyle düşünüp ,düşündüklerime inanıyorum...En iyisi oltamı sudan çekip yeni yemlerle,yeni aç gözlülüklere dadanmalıyım.

Sarhoş hala hummalı gözlerle bana bakıyor.Oltam bu bakışlardan etkilenip görmediğim diplerde bir yosun ya da kayaya takılıyor.O kırmızı burunlu,kırmızı gözlü adamı bir güzel dövmek istiyorum.Sabah sabah sinsirlerim geriliyor ,oltam geriliyor...Oltamın kopmasını istemiyorum.Çekiştirmelerim nafile ,biliyorum,o adamın adaletsiz gözleri yaptı bunu...sövmek istiyorum ,kelimeler boğazımda düğümleniyor.Sövmek istiyorum ama adam tabiatın o güzelim dekorunda aykırı şehirli bir trafik lambası gibi duruyor.Ağlamak istiyorum...ağlamak istiyorum laaan...ağlamaklardan bir ordu kurup bu adama saldırtmak belki de...Oysa yalnızca susuyorum susuşum haykıran bir çığlığa dönüşüyor.sabrımın sınandığını hissediyorum...

Görmdiğim diplerde bir şeyler oltamı çekip alıyor.elimde geriye boş bir misina kalıyor.Adam bu olay karşısında hafif bir gülümseme ile omuzlarını üzerinde gereksiz bir ayrıntı gibi duran başınısağa,sola sallıyor. Çıldırmamak için kendi kendime teselli verebilecek uygun düşünceler arıyorum.Adamın başını sallaması ile birlikte,misina dolaşmaya başlıyor.Ayaklarıma,kayalara,ot parçalarına,ellerime,sigarama dolaşıyor.İnanılmaz doğal düğümler oluşturuyor.sinir katsayımın 7.2 şiddetinde titrettiği ellerim,o üşümüş,soğuktan morarmış zavallı ellerim bu karmaşıklığı çözmeye çalışıyor. Çözmeye çalıştıkça daha da umutsuzluğa düşerek misinalardan kurtulup adamın o gereksiz kafasını vücuduna pağlayan etten uzantıya sarılmak istiyor.Zorla bu gereksiz cinayete engel olmaya çalışıyorum.
Her şeye rağmen bu kargaşadan kurtuldum.Şimdi daha sakinim.Denizin gümüşi kıpırdanışları,köşedeki heykel ve balıkçıların her birinden bir kahraman çıkartabilecek yanık ama soylu suratları arasında sarhoşu unutmaya çalışıyorum.Küçük,zarif ama tehlikeli iğnecikleri misinaya dizerken bir de ıslık tutturuyorum."Deniz üstü köpürür...hay canım..rinna rinna nay..."Anlaşılmaz bir şekilde kontrolünü bir an kaçırdığım gözlerim,hafif sola kayıyor.Bütün çabalarıma rağmen sarhoşu görmek zorunda kalıyorum. O kırmızı soysuz surat hala kıpırdamadan beni izliyor.Gözleri oksijenimi azaltıyor.Kimselere anlatamayacağım yeni paranoyaların başlamasına neden oluyor. Ustalıkla kahroluyorum.iğneler ellerime saplanıyor.Acının tarihsel gelişimini yadırgamadan akan kanda düğümlenip,çocukken okuduğum masallardan birine çatıyorum.İğne uğraştıkça elime daha çok gömülüyor.Adamın gözleri büyüyor.nefretim fetişt uçlara kaymaya başlıyor.Oysa adam acımın bir benzerini hisseder gibi ben iğneyi çekiştirdikçe suratını büzüyor."Ne bakıyorsun bee!"hiç tepki vermiyor..Allahım aklıma sahip çık ..öfkemi dışa vurmazzsam delireceğim."konuşsana bee! konuş lan"

Nihayet başını başka bir tarafa çevirdi.yeniden yaşamaya başladığımı hissettim.burun deliklerim sudan çıkmış balığın solungaçları gibi,hızlı hızlı açılıp kapanarak,bu huzur anının bütün nefeslerinisanki bir daha yaşanmayacak gibi soğuruyor.

Göz ucuyla kontrol ediyorum. adam hala başka tarafa bakıyor.Bu fırsattan yararlanarak,seri ve prezantabıl hareketlerle yemlerimi iğnelere takıp,savurarak denizin bağrına gömüyorum.Adam hala başka tarafa bakıyor...niye ki..?

Şimdi rüzgarın şakaklarımda o şefkatli ellerinin itinalı gezintilerini hissedebiliyorum.Güneş sağ kaşımın üzerinde kıvrılıp,geri uzaklara dönüyor.göz kaslarım ağırlaşıyor.Adam iğrenç sesle çıkararak elindeki şarap şişesini soğuruyor.Adam hala bana bakmıyor...niye ki...?Fırsattan istifade bu sefer ben ona bakıyorum.Kırk kırkbeş yaşlarında.Üzerindeki pardösönün pislikten rengi seçilmiyor.Ne hikmetse içine sarı bir tişört giyip,kayışa dönmüş bir de kravat takmış. Şalvara dönmüş bir pantoon,altında çıplak ayaklar ve bulaşmış balık eziği...ama dikkatli kestim adamı...Kendi yaptığımdan utanıyorum...Kendime kızıyorum...Ne diye bakıyorsun elin adamına...sana ne...Balığını tut,hayal kur ve ülkeni düşün...Çifte standartları,politika da ki kirlenmeyi,susurlukları..."Yıkılmadık ayaktayız...Çünkü boğazımıza kadar boka battık"...Oysa martılar ne kadar güzel ve deniz ne kadar lacivert...

İşte o muhteşem an geldi.oltamdaki yemin balık tarafından didiklenişi oltamın ucunda ritmik hareketlere neden olurken, adrenalin salgılarım iliklerime kadar tatlı bir ürperti veriyor,doz arttıkça bir humma sarıyor bedenimi.nefes bile alamıyorum.Tıkırtılar alıp beni başka tıkırtılara saplıyor.O tıkırtıları karnımda ve kalbimde hissetmeye başlıyorum....Çe..çe...çekiyor...aman Allah'ım..!..Balık yakalandı ve oltamı çekiyor. sakin...sakin olmalıyım.Zafer kazanmış bir komutan edasıyla ,düzenli hareketlerle oltamı çekerken ucundaki ağırlığın zorlamaları heyecanımı bir kat daha artırıyor.adamı iyice unutmuş olmalıyım.Bütün engelleme ve dayatmalarına rağmen,bak işte yakaladım...Balığım geliyor...Kimbilir ne kadar büyüktür?kimbilir cinsi nedir?

artık görebileceğim bir yere kadar yaklaştı.gümüş renkli sırtında parlayan güneş gözlerime dokunduğunda gayri ihtiyari gülmeye başlıyorum;"yakaladım işte..ha..hha.hay..hemde kocaman..yakaladııım...lan"Tam oltamı sudan çıkarıyordum ki unuttuğum adam,işte o sarhoş adam,bir anda ellerime sarıldı.Deliye dönmüştüm. -bıraksana be adam..bırak dedim sana

-o dragonya..

-başlarım gonyana..

Artık bu adamı öldürebilirdim.Hatta öldürdükten sonra küçük parçacıklara ayırıp,balıklara yem yapabilirdim. Hatta gözünün birini oyup,diğer gözü bakarken çıkardığım gözü pişirip tekrar ona yedirebilirdim.Hatta flistin askısında aylarca bekletip her kahvaltıda oralarına elektrik verebilirdim.

-Öldürecem lan seni...Bırak oltamı...

-o dragonya...

Artık kan beynime sıçramıştı.Hatta kulaklarımdan,burnumdan dışarı çıkabilmek için korkunç bir basınç uygulamaktaydı.Artık vicdanen de bir sıkıntı duymadan,bu cehennem zebanisini,bu alçak sürüngeni,bu laneti parçalayabilirdim.Oltayı bırakıp gırtlağına sarıldım,

-bırak ulan..bırak ulan bıraaaak..!

Adam her şeye rağmen oltanın ucundaki balıkla ilgileniyordu.Ayağıyla başını ezerek oltadan kurtardıktan sonra,bir tekme ile o canım balığımı denize gönderdi...

Allahın cezası...niye attın lan balığımı denize..

boğazını iyice sıkmaya başlamıştım.Adam artık morarmış dudakları arasından"o dragonya" diye inliyor,ben 18 yıl mapus yatmayı göze almış boğazını sıkıyordum.Birden bir sürü el bedenimi kavrayıp adamı elimden kurtardı. Onlarada saldıracaktım ama karşımdaki temiz yüzlü denizci çocuğun gözlerimin içine masum bir ifadeyle,yalvarırcasına bakışını farkedip sakinleştim...

-Abi ne kızıyorsun adama,Yakaladığın dragonya idi...O balığın zehirli iğnelerine bi dokunsan ya felç olur ya ölürdün...adam seni kurtardı..sen teşekkür edeceğine boğazına sarılıyorsun...

-ne ...Dragonya mı?

Gözlerim sarhoşu aradı..Yolun sonunda kaybolmak üzere bağıra bağıra gidiyordu..

-O dragonya..salak herif o dragonya..Şehirli züppe o DRAGONYA...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sarı Ceketli Yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zela [Şiir]
devrilmiş devrimci sayıklamaları [Deneme]
Neden öteki... [Eleştiri]


şahan çoker kimdir?

1964 Zile Babasının memuriyeti nedeniyle çocukluğu taşra kasabalarında geçti. İlk ve orta öğreniminde bir çok okul değiştirmek zorunda kaldı. Aynı zamanda, Kayseri\'den, Aydın\'a birçok farklı coğrafyada bulundu. Eserlerinde yerlicilik, yabancılaşma konularını işlerken geçmiş yaşantısının bunda payının büyük olduğunu görebiliriz. Yazdıklarını yayınlama fırsatını öğrenciliği için Ankara\'ya gelmesinden sonra buldu. Mavera, Eski Zaman, İkindi Yazıları, Kelime, Üç Nokta, Hatay, Dolunay, Düşün, İtiraz, Emek-Başak gibi dergilerde yayınladı. Bu arada tiyatroya ilgi duydu. G. Ü. tiyatro klübünde Turgay Tanülkü\'den ders aldı. Özel tiyatrolarda oynadı ve tiyatro yazarlığına soyundu. Absürd eserler yazdı. Kralın atları, sevgili celladım, babam bana televizyon aldı, Milenyuma göndermeler, ben büyüyünce tilki olacaam, amatör topluluklar ve öğrencilerince sergilendi. Şiirde ikinci yeni kuşağının ve İsmet Özel\'in etkisinde kaldı. Özellikle teknoloji ve batılılaşma karşıtlığı İsmet Özel\'le pekişen değerleriydi. Toplumcu çizgisi hiç değişmedi. Oysa şu anda mistik bir hayat anlayışına dahil olsada, varoluşçuluk konusunda ayrıldığı materyalist felsefenin gerçeklerine de sırt dönmemiştir.

Etkilendiği Yazarlar:
İkinci Yeni, İlhan Berk, İsmet Özel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şahan çoker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.