..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Modernizm > şahan çoker




7 Eylül 2001
devrilmiş devrimci sayıklamaları  
şahan çoker
Şarkı söylemek istiyorum, aykırı makamlarda ve dudaklarımı utandırmadan.


:CJGH:
Öteden beri devrik cümleler kurarım hayata dair...Cümlelerim benim gibidir.Çünkü benim devrilmiş bir devrimci yanım vardır.Paçamdan yakalamış bir kere komşunun iyi eğitimli kara köpeği,istesem de kaçamam...Savaşır da kaçarsam ,gülüşüm ele verir beni...Hemen oracıkta infaz ederler dudaklarımı...Uç derim,şairin dediği gibi, "uç benim boynumun soytarısı"...Benim devrilmiş devrimci yanım her şeye ve hiç bir şeye karşıdır...Tina Turner'a,Arif Susam'a...

Oysa bu günlerde adını bilmediğim bir kız çocuğu rüyalarıma giriyor ve onun sonbahar rüzgarlarını hatırlatan,kestane rengi saçları,saçlarıma dolanıp uzak denizlerden umut devşirmeye çıkıyor.Böğrümden bir deniz ,küçük bir dereye akıyor.Bütün dereler dağlarımdan aşağı ölümü büyütüyor.Yalvaran ve aç hışırtılarla,inadına içimden akıyor bütün ceset isimleri...Şarkı söylemek istiyorum,aykırı makamlarda ve dudaklarımı utandırmadan.

"ŞARKI SÖYLEMEK SESİ GÜZELLERE MAHSUSTUR"

yazıyor bir yargıcın arkasında.Ve bu ifade devrilmiş devrimci yanımı bir baharın üzerine yıkıyor.Eziyor bütün biriktirdiğim çiçek kokularını...

Bu güne kadar üretip de tükettiremediğim bütün yazmışlıklarımı,her gece karanlığın koynuna bir ayin ritüeli gibi üflerim...Karanlığın elleriyle oynadığından habersiz bütün bebeklere, ninni tadında okurum....Bütün avutulmamışlara Ve tükenirim,öylece tükenirim bir kenarda...Çocukların çalıntı rüyalarıyla kavga ederim sessiz, sessiz...Kimse duymaz,kimse görmez,kimse bilmez devrilişimi...Sonra söverim...Kafatasım yıldızlara çarpar,güzelleşirim...Çocuk uyur büyür. Ben uyumam,küçülürüm...Öfkem geleceğimin ü-zerine devrilir ve ezer bütün biriktirdiğim sözcüklerimi...

Hep içimde üşüyen bir çocuk vardır.Yarınlarını kurda,kuşa...börtü böceğe yem etmiş çocukların yumrukları kadardır aslında yüreğim.Her Çarpıntısında çocuklar ağlar ben ağlarım.Kirli Ankara akşamlarından ,Ege'nin soğuk sularına gömüp çıkardığım çocukluğumdur.Benim o eğri duran boynum ise içimdeki çocuğun avutulmamış yanıdır.Devrilmiş devrimci yanım o çocuğun üzerine yıkılır.Ve hiç olmayan ve hiç olmayacakmış gibi duran geleceğinin üzerine...

Dedim ya; Paçamdan yakalamış bir kere komşunun kara köpeği...Adım...Bana sormadan seçilen adım,kimliğimin üzerindeki damga kadar belirsiz ve soğuk...Alıp başımı gitmek oluyor her maceramın sonu...Deniz böğrümden akıyor...Böğrüm yollara saçılıyor.Yollara devriliyorum.Beynim ezilmiş bir hayvan leşi gibi yapışıyor sıcak asfaltın üzerine...Geçmek isteyen bütün yolcular yolda kalıyor..."Uç benim boynumun soytarısı"...Hoşşt be! Yeter artık hoşt!Bırak paçamı...Nefes almak ve ağlamak istiyorum...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zela [Şiir]
Sarı Ceketli Yalnızlık [Öykü]
Dragonya [Öykü]
Neden öteki... [Eleştiri]


şahan çoker kimdir?

1964 Zile Babasının memuriyeti nedeniyle çocukluğu taşra kasabalarında geçti. İlk ve orta öğreniminde bir çok okul değiştirmek zorunda kaldı. Aynı zamanda, Kayseri\'den, Aydın\'a birçok farklı coğrafyada bulundu. Eserlerinde yerlicilik, yabancılaşma konularını işlerken geçmiş yaşantısının bunda payının büyük olduğunu görebiliriz. Yazdıklarını yayınlama fırsatını öğrenciliği için Ankara\'ya gelmesinden sonra buldu. Mavera, Eski Zaman, İkindi Yazıları, Kelime, Üç Nokta, Hatay, Dolunay, Düşün, İtiraz, Emek-Başak gibi dergilerde yayınladı. Bu arada tiyatroya ilgi duydu. G. Ü. tiyatro klübünde Turgay Tanülkü\'den ders aldı. Özel tiyatrolarda oynadı ve tiyatro yazarlığına soyundu. Absürd eserler yazdı. Kralın atları, sevgili celladım, babam bana televizyon aldı, Milenyuma göndermeler, ben büyüyünce tilki olacaam, amatör topluluklar ve öğrencilerince sergilendi. Şiirde ikinci yeni kuşağının ve İsmet Özel\'in etkisinde kaldı. Özellikle teknoloji ve batılılaşma karşıtlığı İsmet Özel\'le pekişen değerleriydi. Toplumcu çizgisi hiç değişmedi. Oysa şu anda mistik bir hayat anlayışına dahil olsada, varoluşçuluk konusunda ayrıldığı materyalist felsefenin gerçeklerine de sırt dönmemiştir.

Etkilendiği Yazarlar:
İkinci Yeni, İlhan Berk, İsmet Özel


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şahan çoker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.