Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse |
|
||||||||||
|
-Selamün Aleyküm evladım. -Aleyküm Selam Ak Sakallı Dede!!?? -Heyecanlanma evladım, sakin ol. -Ak Sakallı Dede, hoşgeldin!!?? -Hoşbulduk evladım, nasılsın? -İyi Diyelim iyi olalım be Ak Sakallı Dede. -Hayrola evladım bir sıkıntın var galiba senin? -Var ya Ak Sakallı Dede, bu devirde dertsiz insan mı olur. -Derdini anlat bana evladım, belki yardımcı olabilirim. -Derdim parasızlık be Ak Sakallı Dede. Yıllardır çalışıyorum, çabalıyorum, bir türlü iki yakamı bir araya getiremiyorum. Bıktım artık bu parasızlıktan. Artık bende rahata ermek, zengin olmak istiyorum. -Anladım evladım. İstersen sana yardımcı olabilirim. -Sahi mi Ak Sakallı Dede!!?? -Ak Sakallı Dedeler yalan söylemez. -Peki nasıl yapacaksın bunu!!?? -Biliyorsun yakında yılbaşı geliyor. Yılbaşında büyük ikramiye çıkacak Milli Piyango biletinin rakamlarını söyleyeceğim sana -Gerçekten mi? Aman Allahım!! -Evet evladım, fakat bir şartım var. -Nedir bu şartın Ak Sakallı Dede. Söyle ne istersen yaparım. -Biliyorsun Yılbaşında büyük ikramiye 30 Milyon TL, yani eski parayla 30 trilyon. Rakamlarını vereceğim bileti bulacaksın ve bu büyük ikramiye sana çıkacak. Fakat bu paranın dörtte üçünü fakirlere dağıtacaksın, geri kalanı senin olacak. Bu parayı dilediğin gibi kullanabilirsin. -Ama, ama, ama, Ak Sakallı Dede dörtte üçü çok değil mi? Geriye ne kalıyor ki? Gel şunun dörtte birini dağıtayım, dörtte üçü bana kalsın. -Olmaz evladım, dörtte biri senin, gerisini dağıtacaksın. -Tamam Ak Sakallı Dede gel anlaşalım. Yarısını dağıtayım, yarısı da bana kalsın ha, anlaştık mı? -Evladım paranın dörtte biri bile yedi buçuk trilyon yapıyor. Bu para neyine yetmiyor. -Haklısın Ak Sakallı Dede ama otuz trilyon kazanıp da dörtte üçünü dağıtmak pek akıllıca bir iş değil yani. Bak yıllardır kiradayım, arabam yok, borçlarım var, çocukların okul masrafları var. Hadi gel anlaşalım Ak Sakallı Dede. -Evladım paranın dörtte biriyle bütün bunları yapabilirsin. Yedi buçuk milyon TL bu boru mu? -Yaparım yapmasına ama, hani olmuşken iyisi olsun be Ak Sakallı Dede. Şöyle Denize nazır bir ev olsa fena mı olur. Şöyle son model bir araba alsam, çocukları özel okullara göndersem, bi dünya turuna çıksam, kendime güzel bir işyeri açsam iyi olmaz mı? Sırf araba İki Yüz bin Euro yapıyor zaten. -Oha uçak mı len bu. -Mercedes bu Dede boru mu. Hadi ver şu rakamları. N’olur, n’olur, n’olur. -Yavşama len hemen iki dakka delikanlı ol. -Ama sen de çok nazlandın be Ak Sakallı Dede. Hadi ver şu rakamları. Tamam, bak bir trilyonu dağıtacam fakirlere. -Anaa! Adama bak ya, resmen pazarlık ediyo benle. -Hadi be Ak Sakallı ver şu rakamları. -Sesini yükseltme len. Yaşlı başlı adam var senin karşında. Saygılı olmayı öğren biraz. -Ee sıktın ama artık ver diyorum şu sayıları ver. Şimdi yaşına başına bakmayacam çakacam iki yumruk boylayacan öbür dünyayı. -Salak ben zaten öbür taraftan geldim. -Ver diyorum sana ver. Çıldırtma adamı. -Senin gibi adama nah veririm ben sayıları. -Anaa hareket çekti lan bana bu. Ulan benden günah gitti. Al sana. -Salağa bak bi de yumruk atıyo bana. Ben bir ruhum, bana bir bok yapamazsın. Ulan kim dediyse bana bu adam iyidir yardım et diye, gidip ağzına sıçıcam onun. -Gel kaçma diyorum sana gel… Ha s..tir gitti lan… NOT: Değerli okuyucu; Öncelikle bu eserime ilgi gösterip okuduğunuz için teşekkür ederim. Lütfen yorumlarınızı benden esirgemeyiniz. Unutmayınız ki sizin yorumlarınız benim için çok değerli ve bu yorumlarınız sizlere daha güzel eserler vermemde büyük katkı sağlayacaktır. Her türlü eleştiri, görüş ve yorumlarınızı nedimargan@gmail.com E posta adresine gönderebilirsiniz. Şimdiden teşekkürler…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NEDİM ARGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |