..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Abdullah Mehmed Özçam




31 Ekim 2009
Sevmek, Tapmak  
Abdullah Mehmed Özçam
Sevmek ile tapmak arasındaki fark.


:AGIB:
Doğru her zaman doğru mudur? Her zaman doğru olan doğru vardır, her zaman doğru olmayan doğru vardır. Dünya yuvarlaktır. Bu doğrudur ve dünya var oldukça da öyle olacaktır. Tayyip Erdoğan Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin başbakanıdır. Bu doğrudur ama her zaman doğru değildir. Bundan on sene evvel başbakan değildi. Bir süre sonra da yine başbakan olmayacak.
İnsanların her bildiği doğru da doğru değildir. Bazı doğrular bugün doğru, yarın yanlış olabilir. Ya da dün yanlış olan bugün doğru olabilir. Atom; maddenin en küçük ve parçalanamaz parçasıdır, tanımı bir zamanlar doğru kabul ediliyordu. Bugün ise bu tanıma herkes güler geçer. Eminim ki, bugün için doğru kabul edilen pek çok bilimsel gerçek, bir gün gelecek yalan olacak.
Kesin doğru ve değişmez olan sadece Allah'ın kelamı Kur'an-ı Kerim'dir. Kıyamete kadar ondan başka kitap indirmeyecek ve o indirdiği kitabı koruyacaktır. Allah'ın ilmi sonsuzdur, o her şeyi bilir. Biz ise hiçbir şey bilmeyiz. Biliriz aslında bir şeyler ama, sonsuz bilginin yanında bizim bildiklerimiz sıfır hükmündedir. Bildiklerimizin doğru olup olmadığı ise gerçek bilgiyle ne kadar örtüştüğüne bağlıdır. Eğer sizin bildiğiniz Allah'ın ilmiyle çelişiyorsa, sizin bildiğiniz şey yanlıştır.
Beşer şaşar, demişler, insanoğlu hayatı boyunca pek çok yanlış iş yapar, pek çok tercihinde yanılır, pek çok doğru bildiği yanlış çıkar, yanılmak insanın kaderidir. Öyleyse bir insanın her yaptığını, her söylediğini ve verdiği her kararın doğru olduğunu kabul etmek te bir yanılgıdır.
Bazılarına göre Karl Marks'ın her söylediği doğrudur, bazılarına göre ise her söylediği yanlıştır. Oysa ki doğru olan, onun bazı söylediklerinin doğru olduğu, bazı söylediklerinin ise yanlış olduğudur. Hatta bazı söyledikleri o zaman doğru, şimdi yanlış, ya da o zaman yanlış şimdi doğru olabilir.
Allah'ın bir ismi de vedud'dur. Vedud, hem seven demektir, hem de sevilen. Allah sevilmeye en layık olandır. O sizi yaratan, yaşatan ve ileride de sizin ona yaptığınız kulluk doğrultusunda sizi sonsuza dek yaşatacak olandır. O olmasaydı siz nerden var olacaktınız, sizi kim yaratacaktı. O olmasaydı size bütün bu nimetleri kim verecekti? Üzerinde yaşadığınız bu dünyayı, soluduğunuz havayı, içtiğiniz suyu size kim tahsis edecekti. O olmasa toprak olur gidersiniz, yok olursunuz. Sizi bir daha kim diriltecek, kim size sonsuz bir hayat bahşedecek? Allah sevendir, sevilendir ve sevilmeye en çok layık olandır. O sizin hiç bir zaman kötülüğünüzü istemez. Sizin kötülüğünüzü isteyen biri varsa o da sizsiniz. Sizin nefsiniz ancak sizin kötülüğünüzü ister. Düşünsenize bir; terli terli size buz gibi su içmeyi kim tavsiye ederki? Düşmanınıza bile bile sorsanız "hasta olursun" içme, der. Ama nefsiniz"iç" der. Annenize sorsanız, o "sakın içme" der. Allah sizi annenizden daha çok sevendir. Allah sevgisi, bütün sevgilerin kaynağıdır.
Hiç tanımadığımız bir insana aşık oluyoruz. Biz o insanın iyiliğini düşünüyoruz da, peki o insan bizim iyiliğimizi düşünüyor mu? Sevilmeye layık mı o? Yoksa bizden faydalanmayı mı düşünüyor sadece? İyi bir insan mı acaba? Bize iyilik mi edecek, yoksa kötülük mü, bizi iyiliğe mi sevkedecek, yoksa kötülüğe mi? Bugün iyi olup ta yarın kötü olmasın sakın.
Beni seviyor musun diye sorduğunda size, "evet, seni seviyorum, çünkü çok iyisin, hep benim iyiliğimi düşünüyorsun ve beni daima iyiliğe sevkediyorsun" diyebiliyorsanız mesele yoktur. Ancak şunu da ilave etmeyi unutmayın; "eğer seni yarın da sevmemi istiyorsan, iyi olmaya, benim iyiliğimi düşünmeye ve beni iyiliğe sevketmeye devam et".



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşkı Dinlemek
Yalnızlığın İlacı
İskeleler ve Ben
Şişeleri Satanlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bekliyorum [Şiir]
İşte Seni Bunun İçin Çok Seviyorum [Şiir]
Beni Başkalarıyla Bir Tutma [Şiir]
Sevmek, Sevilmek [Şiir]
İçimdeki Seni Ararken [Şiir]
Sarıl Bana [Şiir]
Ben Seni Sultan Zannettim [Şiir]
Sarhoş Eden Kadeh [Şiir]
Gidiyorum [Şiir]
Anlarsın ki Herşey Rüya İmiş [Şiir]


Abdullah Mehmed Özçam kimdir?

Doğum ile ölüm arasına sıkışmış kısacık bir hayat.

Etkilendiği Yazarlar:
klasikler


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Abdullah Mehmed Özçam, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.