Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau |
|
||||||||||
|
-Eczacı bey.... -Hele bi böbrek ilacı ver evlat bi de ateş düşürmek için ne verirsen ver.Ha anamında tansiyonu yüksek.Babama da şekerini düşürecek bir şey ver …. Bunca zaman sosyal güvenlik kurumlarının bir araya getirilmesi ve bu kurumlara dair sayısız yasalar çıkarılması,çıkarılan yasaların çoğunlukla tutarsızlığının ardından hiç durmaksızın ek geçici maddelerle desteklenmesi acaba hangimizin ilgisini çekiyor ? -Bizler kendi özlük haklarımızı / hukukumuzu dahası ceplerimizi bire bir ilgilendiren bu yasalardan, yasalarla beraber ek maddelerden ne denli haberdarız ? Eğer haberdar isek aleyhimize süregelen gelişmeler karşısında neden susuyoruz ? Daha nereye kadar susacağız ? -Evet konuya geliyorum : Geçirdiği ameliyat sonrası dün bir arkadaşımı ziyaret etmek üzere yattığı hastaneye gittim.Ziyaretimin bitiminde hastaneden ayrılırken acil çıkış kapısında yakın dostlarımdan bir doktor arkadaşımla karşılaştım.Ayak üstü muhabbet ederken aklıma geldi -Ali birkaç ilacım var yazarmısın gelmişken -Evet seve seve ama ben derim ki bir sağlık ocağına yazdır.Ali’nin bu söylemi karşısında şaşkınlık yaşadım,daha nedenini soramadan -Ya bizlere genelge geldi bundan sonra yazdırdığınız her reçete başına devlete 8 Tl ödeyeceksiniz.Hastahaneler ikinci-üçüncü basamak sağlık kuruluşu sayılmış.Ama birinci basamak sağlık kuruluşları (sağ.ocakları) ve aile hekimliklerinde bu rakam 2 Tl.Dahası hasbelkader yolunuz özel hastaneye düştü yada mecbur kaldınız işte o zaman yazılan reçete için 15 Tl kesilecek maaşlarınızdan. -Aman Dr.bey bu nasıl bir soygun ? bazı ilaçların kutusu 3-5 Tl yani ilaçtan çok, reçeteye mi ücret ödeyeceğiz ? -Evet o 3-5 Tl lik ilaç için -Hastahaneler de yazılan reçetelere karşılık …8 Tl -Sağ.ocakları/aile hekimliklerinde yazılan reçetelere karşılık…2 Tl. -Özel hastanelerde yazılan reçeteler için…15 Tl. Devlet maaşlardan kesmeğe başladı. ------------------------------ Konu detaylı:2008 SSK.Sağlık uygulama tebliğinde değişiklik yapılmasına dair tebliğ. Madde-1.29.09.2008 gün/27012 sayılı 1.mükerrer resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2008 SGK.Sağ.uygulama tebliğinin (SUT) ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi katılım payı başlıklı 6.1 madde. -Bu kadarla bitmiyor dahası var.Sarf malzemeleri/diş ve dişe ilişkin her işlem.Özellikle yurt dışından getirtilen ilaçlar başta olmak üzere daha yüzlerce kalem ilaçta ve hatta sağlık kurul raporu kapsamındaki ilaçlarda el yakan farklarda cabası. -Bu maddeyi hepiniz okumalısınız çünkü sessiz ve derinden öylece habersiz geldi cuk diye oturdu sisteme. -Bundan sonra hastanelere/sağlık kurum ve kuruluşlarına gitmekte elzem değil,lüks olacaktır. NOT : 1.09.2009 itibari ile kesintiler yürürlüğe girmiştir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Atiye DANIŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |