Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender |
|
||||||||||
|
-Günler öncesinden basın camiasında/ bilbordlarda hiç durmaksızın reklamları yapılan,fregmanları gösterimde olan, Uluönder adına çekilmiş Can DÜNDAR imzalı Mustafa filmini gerek basınla / gerek se AFM’de ikinci kez izledim. -Sinema filmi olarak lanse edilen tek bir kişinin konuşmalı anlatımları ile gelişmekte olup; Görselliklerin % 80’i kurtuluş savaşı yıllarından/ ve de savaşa ilişkin önceki yıllardan günümüze gelen filmlerden kopyala-yapıştır sistemi ile sahnelenmiş.Öyle ki hafızamdan hiç silemediğim ATA’ya dair kayda değer ne yazık ki etkili tek bir sahne yoktu. -Hangi akla hizmet olduğu hususunda tereddüt / çelişki içinde kaldığım ve anlamakta zorluk çektiğim amatörce/emek yoksunu/masrafsız/efekt ve dizayn zenginliğinin olmadığı/başrol oyuncusundan figüranına kadar rol yetisi çok zayıf ve de Mustafa Kemal’le KURTULUŞ MÜCADELESİNİ en zor koşullara rağmen yıllar boyu cephelerde / yuvalarından bi haber savaşarak başarmış...Saltanatı / hilafeti kaldırmış T Cumhuriyetini KÜLLERİNDEN /YENİDEN yaratmış.... kurmuş...O yüce dava arka daşlarının hiç bir etkinliği / yaptırımı ele alınmamış.Filmde adları dışında bu kahramanlar yoklar. -Yani bütün bu olan bitenleri Mustafa tek başına mı başardı ? -Her iki sahneden birinde kurulan içki masalarında mı savaşlar kazanıldı ? -Her daim sigarası ön planda/lüxse /kadına / diktatorya ya merakı ile karşımızda mı olmalıydı ULU ÖNDER ? -Üstüne üstlük ,gereksiz siyasi vurgulamalar da ... dikkatlerden kaçmadı "Şeytan ayrıntılarda gizliydi" -Beğenmedim....Can DÜNDAR’ın en kalitesiz en verimsiz en ensiz yapıtı...yapıt bile sayılmaz.Ne film ne belgesel değil di...Aslında bir hiçti. -Türk Ulusunun önderi için bu filmmm....YAZIK... -Ne Akademisyenlerin/ne de toplumun diğer kesimlerinin tartışabileceği Öğretmenlerin öğrencilerine gururla tavsiye edebilecekleri kapasitede değil di. -Filmi izledikten sonra çok üzgün olduğunu / hayal kırıklığına uğradığını belirterek eleştiren CHP Genel Başkanı Deniz BAYKAL’ın dev bir bütce ile en azından Mustafa’nın kurduğu partinin adına yakışır bir M.KEMAL filmini hayata geçirmesi gerekliliktir. -Can DÜNDAR’ın bu pasif hatta Mustafa Kemal’i rencide eden filminden sonra bunu BAYKAL üstlenmelidir. -Bunu Kültür Bakanı üstlenmelidir.... -Bunu Türkiye üstlenmelidir..... -Can Dündar’ı kınıyorum...Benim M.KEMAL’im değildi... -Can Dündar’ı kınıyorum...Bizim M.Kemal’imiz değildi... Şimdi kim verecek/ bu sözde Mustafa filminin hesabını...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Atiye DANIŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |