Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost |
|
||||||||||
|
-Türkiye’nin % 35’i kaçak cereyan kullanırken-kayıt dışı işletmeler de malı götürürken / Adresi sabit-onurlu-vatansever-devletine bağlı-vergisini dürüstçe ödeyen işletmeciler/çalışanlar/emekliler/asgari ücretliler/dul ve yetimler vs. neden o kaçak ve yersiz kullanılan cereyan bedelini de ödemekle cezalandırılır..? -Belediyelerin korkunç savurganlığı dikkate alındığında/görülen manzara şu/Türkiye’nin her bir yerinde elektrikler sabaha kadar açık.Gerekli/gereksiz alanlarda/parklarda/sokaklarda/mahalleler de/sokak aralarında ve de kamu kurum kuruluşlarında müthiş bir enerji israfı söz konusu. -Dolayısı ile bu israfların telafisi bizden çıkarılmakta/halka mal edilmektedir. -Dünyanın en pahallı enerjisini kullanmaktayız. -Peki biz neden bu kadar enayiyiz? -Biz neden savcılıklara suç duyurusu yapamıyoruz..? -Biz neden parlamento önüne kamp kuramıyoruz..? -Biz her şeye böyle sus/pus mu kalacağız.. -Aslında konuşanların/hak arayanların akıbetini gördükçe susmak en iyisi diye düşünüyoruz herhalde. …Susmanın bedelini her konu da çok ağır ödüyoruz. -İşte bu nedenle insafsız yetkililer,birde TRT payı eklediler elektrik faturalarına. -TRT reklam gelirleri yetmiyor mu/her yayın başına fazlası ile sponsor/dahası Devletten aldığı o dev bütce, har vurup/harman savruluyor amma biz ceremesini çekiyoruz. -Türkiye’nin tüm Belediyeleri TEDAŞ’a trilyonlarca lira borçlu iken ve de TEDAŞ bunları tahsil edemezken/bununla beraber Belediyelerin ve ilgili yerlerinin (şantiyeler-parklar) dahil hiç bir yerin cereyanını kesemezken bizler/bütün bir toplum olarak,böyle enayi yerine konuyoruz.Aslında çok sahipsiziz. -Hele ki sıradan vatandaşlar,bu faturaları ödemekte geciksin anında keserler/ışıksız kalırsın para bulup açtırıncaya değim.Üstelik açma/kapama ücreti de yutulur cinsten değil... TÜRKİYE’de ki HİÇ BİR FATURA YASAL DEĞİL/Demokratik ve Sosyal Adalette sağlamıyor.Bu konuyu tartışmaya açmak lazım.Gecikmişte olsak.. Bakın...56.04 tl lik elektrik faturam/nasıl 70.56 tl oluyor ve l5 tl cebimden haksız çalınıyor.Bu rakamları binlerce hane ile/binlerce iş yeri ile çarparak hesapladığımızda/karşımıza çıkacak rakamların büyüklüğü ürkütücü boyutlara ulaşıyor. Enerji tutarı.......56.04 Enerji fonu......... 0.47.enerji tutarı zaten var/Fon kime hizmet ediyor? TRT payı........... 0.94 resmi kurum/dev bütçe/sponsorlar/reklam gelirli.? Bel.tük.verg........2.35 adı üstünde Belediye tüketir/sen ödersin..? K.D.V..............10.76 hiç bir ülke enerjiden bu fahiş KDV yi almamakta..? _________________________ Toplam 70.56... Devletin bize vermiş olduğu % 2 zam ile kıyaslayın.Her ay gelen böyle daha nice faturalarla kanımız emilmektedir. -Tamamen haksız ve dayatma faturalarıdır. -Fatura tutarının değişiklik gösterdiğini de dikkate alırsak/sadece ben yıllık 250-300 tl elektrik ödemelerimde zarara uğratılmaktayım.Daha telefon-yakıt-egesel-k.kartları-kira-tük.kredileri-yiyecek/içecek vs. -Devletin eli her daim bizim cebimizde.Bu gün yalılarda/saraylarda ve de residanslarda/plazalarda milyon dolarlık malikanelerde oturanlarla aynı kefede tutulmak büyük haksızlık/büyük hukuksuzluk. -Adalet aramak/adaletsizlikte asla mümkün değil.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Atiye DANIŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |