..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > Fırat Can Tokuri




30 Mayıs 2009
İnsanları Düşün  
Fırat Can Tokuri
Sesimiz yok oluyor onca insanın arasında, hırsımız biraz daha bileniyor sadece. Amelelere sigara dağıtıyoruz, ama patronun yakasına yapışır gibi yürekten. Elimizdeki en büyük adalet, tek dal sigara... Bizim olmayan denize karşı, ciğerlerimizin bizim oluşunu dibine kadar kutluyoruz.


:AIHA:
Kızılay da yürüyorum annemle birlikte, Nisan’ın 23’ü. Ufak bir sahne kurulmuş, ya da çocukların yanında sahne küçük kalıyor bilmiyorum. Küçük bir kalabalık, küçük bir sahne… Çocuklar kocaman, sesleri kocaman, gözleri kocaman… Hele bir tanesi var ki, teni biraz daha esmerce diğerlerinden, kıyafetleri biraz daha eskice, heyecanı biraz daha fazlaca. Hani onun annesi de diğerleri gibi güzel görünsün istemiş, özenle taramış saçlarını, en yeni kıyafetlerini giydirmiş, en güzellerini, en renklilerini… Yine de çorapları bildiğimiz beyaz değil, fırfırlı eteği bildiğimiz kırmızı, abartılı gömleği bildiğimiz bir renkte değil! Yüzünün çizgileri bize yabancı, yanındaki çocuklara yabancı… Pır pır titreyen sesi oradaki herkese yabancı… Biliyorum yabancılığının farkında bütün ruhuyla ama umutla savaşta; bir savaşa girmiş ki, öyle başı dimdik, bağırarak söylüyor. Belki içinden kendi dilinde tekrar ediyor kendi türküsünü ama en temeli “var olmak” değil mi? Sahnede var olmak, okulda var olmak, ülkede var olmak, kendine yer açmak. Rağmen, rağmen, rağmen var olmak… Engel olamıyorum gözyaşlarıma, elimden geldiği kadar çok alkışlıyorum. Gidip sarılasım geliyor ama, yapamıyorum… Tek yaptığım alkışlamak, ama alkışlarım yok olup gidiyor onca insanın arasında, susup kalıyor alkışlarım.

Alaçatı’da bir otel şantiyesindeyim. Denize sıfır lüks bir otel bu, parası bol insanlar için, parası bol insanların inşa ettirdiği bir otel. Ben de Alaçatı’da gezinirken sahnedeki o küçük çocuk gibiyim. Ne kadar özensem de kendime, “amele yanıklarımı” gizleyemiyorum. Ben de oturup bir rakı içeyim diyorum. Bütün param, bir duble rakı ve bir parça beyaz peynirle bitiyor. Yanımdaki masaya viskiler, tekilalar taşınıyor durmadan. Sahnede küçülüp kalıyorum. Her şeye rağmen bahşiş bırakmak istiyorum garsona, çünkü kendime en yakın o var etrafımda. Yine de olmuyor, biliyorum, onun da ihtiyacı yok benim bırakacağım üç kuruş bahşişe. Bir daha çıkmamak üzere dönüyorum benden de küçük odama.

Şantiyede Ersin’i tanıyorum, inşaat mühendisi hem de yüksek. Savaşı kazanmış nispeten, ayakta kalmış, ben de varım, buradayım diyor. Bir gün anlatıyor bana; “Büyük patron geçerken” diyor, “gözüm yanındaki ameleye takılıyor, ustaya değil ameleye” diye bastıra bastıra söylüyor. “Atlayıp boğasım geliyor patronu” diyor. Öyle iyi biliyorum ki o duyguyu, ben de yakasına yapışıp sormak istiyorum; “Nereden buldun bu kadar parayı, ne hakla sen böyle bir hayat sürüyorsun ve senin için çalışan işçiler böyle hesapla içiyorlar sigarayı bile!” Bunu yapmak bir kenara, sustukça susuyoruz, dinliyoruz, yutuyoruz… Sesimiz yok oluyor onca insanın arasında, hırsımız biraz daha bileniyor sadece. Amelelere sigara dağıtıyoruz, ama patronun yakasına yapışır gibi yürekten. Elimizdeki en büyük adalet, tek dal sigara… Bizim olmayan denize karşı, ciğerlerimizin bizim oluşunu dibine kadar kutluyoruz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaratığın Doğuşu

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Damda Bok Kürüyen Adam
Kana Batmış Aşkım Ilık Şarabım
Bırak Beni, İçine Gireyim


Fırat Can Tokuri kimdir?

Olanları görmeme engel koca bir deniz var göğüs kafesimde, tam orta yerde… Bütün bu pisliğe rağmen inadına masmavi bir deniz… Nereye baksam masmavi bir deniz var gözlerimde, ömür boyu kalkmayacak bir perde gibi yerleşip kalmış. Gerçekle aramda kocaman bir perde, bir gölge oyunu gibi yarı saydam hayatım, perdenin arkasında sıkışmış kalmış. Beni alıp kurtaran masmavi denizim, kapana kıstıran bir yanılsamaymış sadece. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fırat Can Tokuri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.