..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > hülya




1 Mart 2009
Kör Bir İnsanın Son Dileği  
hülya
Yaşanmış bir olaydr.Elimizde olan herşeyi kaybettikten snra anlıyoruz.Ne de olsa çiğ süt içmiş insanoğlu...Davrnışlarımız farkına varmadan sergiiyoruz..Düşünmeden..daha sonra herkes kayboluyor aniden...İşte o zaman alıyoruz hatamızı ve iş işten çoktan geçmiş oluyor...


:AIIE:
KÖR BİR İNSANIN SON DİLEĞİ


Yıl 1963, bir ocak ayı ... Kar her tarafı beyaz bir örtü misali kaplamıştı sanki. Hastaneye gitmek artık daha da zordu. Zaten köy yeri olduğu için,hastane imkansızdı .Gülsüm evde doğum yaptı. Ama çok fazla kan kaybediyordu.Derhal tıbbi müdahele gerekiyordu.Mehmet,anneyi de alarak yola çıktı .Ama artık çok geçti.Gülsüm ölmüştü ...
Defin işlemi tamamlandıktan sonra, Mehmet bebeği alarak eve geldi. Diğer üç kardeşinden daha şansız doğdu. Çünkü gözleri görmüyordu.Mehmet dört çocukla kalakaldı.Gülsüm'ün mevlitinde herkes evlenmesi için baskı yaptı.O da başka çaresinin olmadığını biliyordu.Evlenmek zorundaydı.
Köyde Ayşe adında biriyle evlendi.
Ayşe çocuklarına kendi çocuğu gibi baktı . Ama Yaşar gözleri görmediği için,Ayşeyi annesi sanıyordu.Kimse Yaşar'a annesinin öldüğünü söylemedi.Çünkü zaten gözleri görmüyordu,annesinin öldüğünü söylemek onu daha mahvedecekti.
Birgün abisi Halil'in gece çığlık sesleriyle uyandı. Halil ''anne seni çok özledim'' diye bağırıyordu.Yaşar bunu üzerine birşeylerin yolunda gitmediğini anladı.Abisine sordu ve olanı biteni hepsini anladı.Artık herşeyi biliyordu.Haberi ilk duyduğunda olduğu yerde durdu ve sadece gözünden iki damla yaş geldi.Ağlamasının hiç bir faydası yoktu.Nasıl olsa hayatta olsa dahi göremeyecekti.
Yaşar çok kötü hastalandı. Kan kusuyor. Hiç bir şey yemiyor,konuşmuyordu.Babası hastaneye götürmeye karar verdi.Bu sefer ne olursa olsun,hastaneye yetiştirecekti.Köyün muhtarından araba istedi,ama suratına hiç beklemediği halde kapı kapandı.O da mecburen kavga ettiği komşusundan araba istedi. Komşusu:
- Eski dost düşman olmaz. Al arabayı git çocuğunu kurtar.
- Sağ ol ! Allah razı olsun senden.
diyerek hastaneye doğru yol almaya başladı. Arabanın benzini bitti.Yol kenarında durdurduğu bir kamyonla hastaneye vardı.Hemen Yaşar'ı yoğun bakıma aldılar . Mehmet çaresiz bekliyordu . Doktorlar koşuşturuyordu . Hemen ameliyathanenin hazırlamasını söylüyorlardı . Ameliyattan çıkan doktor :
- Ameliyat tam anlamı ile iyi geçti diyemiyorum. Çocuğunuzda , siroz hastalığı var . Ayrıca erken teşhis olmadığı için hastayı , her an kaybedebiliriz.İsterseniz çocuğunuzu son kez görün.
- Sağ olun doktor bey.
Mehmet, yoğun bakım odasına girdi. Çocuğun elini tuttu . Ona son kez sarıldı . Yaşar'ın son sözleri :
- Baba ne deniz görmek isterim, ne ağaç, ne de gökyüzü sadece son kez annemi görmek istiyorum ... Dedi … Ve hayata hiç açmadığı gözlerini kapadı ...

Hayatta elinizde olanın değerini bilin . Kaybettikten sonra ,değeri anlaşılan her şey insanın canını daha yakar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzünlü Veda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatın Değeri [Deneme]
Benim Dünyam [Deneme]


hülya kimdir?

beni anlamayan ne kadar çok olursa o kadar basarılı olacağıma ınanıyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
necip fazıl kısakürek,pelin onay,ahmet haşim,can yücel.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © hülya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.