..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Yazarlar ve Yapıtlar > Reşit YAMAN




1 Mart 2009
Dağlarım Daha Güzeli Okurken  
Reşit YAMAN
Bir okuyucunuir kitapla ilgli ilginç düşünceleri


:BAEA:
DAĞLARIM DAHA GÜZEL’İ OKURKEN

Geçenlerde tesadüfen kitapçıda görüp aldığım bir kitap büyüledi beni.Ne zamandır kitap okuyamıyor- dum.Elime aldığım kitabı birkaç sayfa okuduktan son -ra yaşlılıktan mıdır nedir dikkatim dağılır bir türlü kita -bın sonuna ulaşamıyordum.Belki on kitabı böyle yarı -da bırak- mışımdır.Ama geçen gün aldığım o kitap bu huyumu bozdu.Yazarını kutluyorum. Değil mi ki ne zamandır yapamadığımı yaptırdı bana ya,o yüzden helal olsun diyorum!...
Öyle sıradan ve basit bir kitap değil , okurken ken- dimi dağlarda,soğuk suların çağladığı süs- ü bitkilerle bezenmiş güzel yaylalarda,saf ve temiz bir aşk öykü -sünün içinde buldum.Her şey öyle sade ve doğal ki.... Yapmacık veya abartılı tek şey yok.O at koşusundaki gençlerin coşku- sunu ben de yaşadım.İnsan boyu yayla çayırlarının otları arasında Esmer ile Aydın’ın ilk sev- gi sözleri ve ilk busenin yarattığı o güzelim doğa daki sarhoşluk ve romantizm.Sonra o güzelliklerden koparılıp adeta sürgün edilen Esmer’in acılı öyküsü ve siz orada o insanlarla yaşı- yorsunuz artık.Romandaki kahramanlarla berabersiniz. Kitabı elinizden bırakamı- yor,oradaki heyecanı yaşıyor ve bir sayfa sonra ne ola cak merakı sizi sürükleyip götürüyor.Reşit Yaman’ ın ustalığı burada ortaya çıkıyor.Akıcı,sıkmayan ve sizi ki- tabın canlı kişileriyle birlikte yaşa- tan bir ustalık bu. Okurken zaten kitap okuduğunuzu unutuyorsunuz. Olayların içindesiniz.Ro- manın kahramanlarının ara -sına katılıp kendinizi unutuyor ve oradasınız artık. Kendi dünyanız dan uzaklaşarak ve o alemin içinde onlarla yaşayarak.
DAĞLARIM DAHA GÜZEL son zamanlarda yazılmış en güzel ve gerçekçi bir roman .Ger- çekten çok başarılı bir kurgusu ve anlatımı var.Olaylar akıp giderken siz de sürüklenip gidiyor sunuz.Kitabı alıp eve getirdikten sonra şöyle bir göz gezdireyim derken sabaha karşı saat beşte bitirip öyle yattım.Okurken dağları ve yayla- ları sevdim.Dağlardan kopup gelen bir yayla suyu ka -dar tertemiz bir aşk ve temiz duygular çağıldıyor ora -da.
Olay bir dağ köyünde başlıyor,on dört yaşında genç bir Kürt kızdır Esmer.Babası annesi onu küçükken bir aileye verip Almanya’ya kaçmışlar.Esmer acılarla yoğ -rularak büyümüş ve ken- disinden elli altı yaş büyük kaba bir köylü ile evlendirilir.Üstelik sütçü Nuri batı -dan Esmer ise doğunun bir dağ köyündendir.Doğru dürüst anlaşamazlar bile.Esmer Türkçe’yi iyi bileme- diği için meramını da iyi anlatamamaktadır.Sütçü Nuri ise Esmer’e istediğini yaptıramayınca da kızı döver. Kültür farkı ve dil ayrılığı da ayrı bir sorun.Bunu yanında aşağılama ve horlamalar bazen insanın içini sızlatır.Irkçılıktan nefret ediyorsunuz kitabı okurken.
Kitapta en çok ilgimi çeken de Sütçü Nuri’nin psiko- lojik durumu oldu.Yazar onun ruh halini çok çarpıcı bir şekilde yansıtmış, girdiği girdapta dönerken Sütçü Nuri’nin yaşadığı o ruh hali beni çok etkiledi.Bu açıdan bakılınca kitaba psikolojik roman da denilebilir.On dört yaşındaki Esmer’den deneyimli bir kadın gibi cin sellik konusunda anlayış ve deneyim bekleyen Nuri’ nin cahilliğine de kızmadan edemiyor insan.Genç bir kızla evlenirsen onla gençleşirsin demiş- ler ona ama hiç de öyle olmuyor.Aksine sorun üstüne sorun çıkıyor.
Dağlarım Daha Güzel’de Dostoyevski ‘nin ruh tahlille- rini,Hemingway’in dinamizmini ve Steinbeck’in sade- liğini gördüm.Abartısız,sade,capcanlı kişiler ve olduk- ça dinamik bir anlatım.
Roman yazmanın da bir gizi bir ustalığı ve sanatı var- dır.Bazı kişilerin magazinsel veya si- yasi bir bildiriden öteye geçemeyen.sabun köpüğü ömürlü yazılarına ro- man demek gerçek romancılara hakaret olur. Elbette sanat yaparken topluma bir şeyler verilir ama bunun da bir sınırı var,amacını aşarsa o zaman edebiyat ve roman olmaktan çıkar ve sadece uzun bir siyasi bildiri olur.
Emekli bir İngilizce öğretmeni olan Reşit Yaman gerçek ve büyük bir romancı.Kitabını oku- yunca bana hak vereceksiniz.

GÜNAY BARANLAR



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Züleyha Hanımın Yaşam Standardı [Öykü]
Kumdan Kaleler [Öykü]


Reşit YAMAN kimdir?

İstanbul Marmara Üniversitesi İngilize Bl zunuyum. Çeşitli lise ve eğitim kurumlarında resmi İng öğretmeni olarak çalıarak emekli oldum. İstanbul'da oturuyor ve yayınlanmış iki romanım DAĞLARIM DAHA GÜZEL 2007 Dde UMUTLAR YAŞAMALI 2009 da yayınlandı. Bazı yayın organalrında da bazı öykülerim yayınlandı. 1952 Ağrı doğumluyum

Etkilendiği Yazarlar:
Hemingway,steinbeck,Faulkner,Dostoyevski,Tolstoy vb


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Reşit YAMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.