..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Hüseyin Uludüz




18 Şubat 2009
Sigara&çakmak  
Hüseyin Uludüz
Sigara aslında aşıktır çakmağa . Çakmak aşık mıdır? bilinmez


:BCEC:
Bir sigara ile çakmağın hikayesiydi bu .
Sigaraydım sözde hayallerime kavuşmuş. Hani o yeşile boyalı tepede rüzgarla dans eden bir tütün yaprağıyken hayaller kurardım. Bir gün gidecem buralardan bu tepelerin ardını görcem diye . İstediğim gibi ayırmışlardı beni toprağımdan. O tepenin ardınıda gördüm önce biraz beklettiler güneş altında. Sonra bir fabrikaya götürdüler beni.Parça parça etmişlerdi. Sonra bir yerden viski kokulu bir kağıt geldi beni serdı sarmaladı kafamıda bir hoş etti ha. Ben hoş oldum kağıt hoş oldu. Ben anlattım, o dinledi. O anlattı ben dinledim. Oda bir zamanlar heybetli bir ağaçmış üzerine güneşler doğan sonra kesmişler işlemişler bu hala kadar gelmiş. Bana gelmeden hayatın silesini yemiş bir gazete olmuş, bir çocuğun defteri ve en sonunda viskili bir gecede benimle buluşturmuşlar onu. Aslında yaşamışlığı sevindirdi benim ise gördüğüm sadece yeşil tepeyi. Artık onunla herşeyeimiz paylaşır olduk. O anlattıkça ben yaşamış gibi oldum. Benim ona anlattıklarım beni utandırıyordu çünkü gördüğüm sadece tek bir tepeydi. Ama onu heyecanlandırıyordu doğduğu yerleri hatırlatıyormuş. Birlikteliğimiz o kadar benimsenmiştiki etrafımızda bize ayrı ayrı hitap etmek zorlaşmış. Sigara demişler. Neden bu ismi koyduklarını bende bilmiyorum. Ama bizde benimsedik sigarayı. Meğer biz sigarayı, sigara sizi yok etmiş geç anladık. Biz aslında o tepeden hiç ayrılmamalıydık...
Sigara aslında aşıktır çakmağa . Çakmak aşık mıdır? bilinmez. Her seferinde bir ateş olur sigaryı yakar ve hemen kaçar çakmak . Sigara bitap, sigara harap. Sigara her külünüde çakmağın kendini ona gösterdiği bir ana takılı. Yanar ama canı yanmaz. Delikanlı çocuktur. "Bir anlık mutluluk veriyorsa beni yakmak sana ben yanarım yeter ki gül bana" diye naralar atar. Baş kaldırır dünyaya ama elbette bir kere yandımı damla damla tükenir, biter. O bir elde çakmak diğer elde kalır. Asla kavuşmazlar o anlık görüntülerde kalır sigara. Gözlerinde çakmağın ateşi ile son nefesini verir. Belki çakmakta sever sigarayı ama yakmaktır onun görevi yanmak değil ya. Belki bundandır. Aşkını belli edememesi. İşin ilginci bazen takılır çakmak biter yakamaz hala gelir. Ortaya bir kirbit çıkar sevinçle, o da sigarayı sever. Kirbitde onu yakmak ister. Ama onun aşkı çakmağadır. Çakmağa olan aşkı o kadar büyüktür ki. Dokunmasıyla kibrit yok olur.

Ama her ne kadar aşık olsalarda hepsi başka ellerdedir. Kavuşamazlar.
NOT:
İnsanların sigarayı sevme nedenide bu da sanırım. Özellikle sigaranın sonu sevilir. Çünkü sigara aşkının adını son nefeste daha büyük bir arzu ile söylemektedir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Herşey Bitti Artık [Şiir]
Bir Şiir... [Şiir]
Canımı Sıkan [Şiir]
Beni Bana Bırakma [Şiir]
Yalan Dünyada Son Gerçeliğimde Artık Çok Uzaklarda [Şiir]
İşte O Zaman Öleceğim [Şiir]
Gülücüklerle Doğmak İsterdim [Şiir]
Ölümde Vuslat Var [Şiir]
İçimde [Şiir]
Korktum Sadece [Şiir]


Hüseyin Uludüz kimdir?

Resimlerine bakarken arttı kalbimin sancısı Gözyaşlarımın gayzerini, yüreğimi atamadım ki İçimde sen varsın ve sensizlik sancısı Bense hala resimlerini öpen çocuk

Etkilendiği Yazarlar:
Yılmaz Erdoğan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hüseyin Uludüz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.