..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan bir küçük dünyadır. (Mibres Kosmos) -Demokritos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Ahmet Müfit Kutlu




14 Şubat 2009
Örümcek Yuvası  
En çürük ev

Ahmet Müfit Kutlu


Düşündüğümüz takdirde anlarız ki örümcek yuvası maddi ve manevi yönden en çürük yapıdır.Dünyada bilimsel olarak tesbit edilmiştir ki örümceğin yuva yapımında kullandığı ipliğin


:AHIH:
ÖRÜMCEK YUVASI

“Allah’tan başka veliler ( dostlar,putlar,ulu önderler,koruyucular) edinenlerin sıfatı , kendine yuva yapan bir örümcek misali gibidir.Halbuki eğer bilmiş olsalar ,evlerin en çürüğü herhalde örümcek yuvasıdır.” ( Ankebut S,41 )

Düşündüğümüz takdirde anlarız ki örümcek yuvası maddi ve manevi yönden en çürük yapıdır.Dünyada bilimsel olarak tesbit edilmiştir ki örümceğin yuva yapımında kullandığı ipliğin kalitesinde inceliğine oranla esneme ve dayanıklılığı yüksek olan bir başka iplik yoktur ve üretilememiştir.Örümcek yuvasındaki görünüş mükemmelliğine rağmen yuva pek çürüktür. Örümceğin aile ilişkileri ise daha çürüktür.Çünkü dişi örümcek üremek için ihtiyaç duyduğu erkek örümceği çiftleşmeden sonra hemen öldürür. Birçok yavru yapar fakat anne örümcek bu yavrulardan çoğunu yer,kaçan kurtulur.
Aslanlara,sırtlanlara,kurtlara bile annelik duygusunu ve şefkati veren yüce Allah , görüntüde harika bir yuva yapan fakat eşleşme bitince erkeğini öldüren sonra da yavrularını yiyen bir örümcek yuvasını bizlere misal olarak gösteriyor.
Mevlası ( dostu,koruyucusu ) Allah olmayanların yuvaları ne korkunç ! Hele içine gir de bir gör !

Yine bir başka kıssa ile alalım hissemizi : Harun Reşid , Behlül ü Dana’yı çarşı ve pazarı kontrol etmek üzere görevlendirir. Önce bir fırına girerek ekmekleri tartan Behlül gramajların eksik olduğunu tesbit eder.Fırıncının ev ve iş hayatından hiç memnun olmadığını ve devamlı şikayet ettiğini görür.Daha sona başka bir fırına girer.Ekmekleri tarttığında bakar ki ekmekler, olması gerekenden daha ağır..Fırıncının halini hatırını sorduğunda adam gülümseyerek şöyle der : “ Elhamdülillah ! Çok şükür Allah’a ! Geçinip gidiyoruz.Ailemden ve çocuklarımdan çok memnunum.”

Behlül çarşı kontrolundan vazgeçerek hemen saraya döner ve Harun Reşid’e der ki : “ Ben bundan sonra bu görevi yapmam.Çünkü gördüm ki benden evvel hesabı gören görmüş , herkesi layık olduğu duruma sokmuş. “



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat Üç Perdelik Tiyatro

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Muallim Bey [Şiir]
Muallim Bey [Şiir]
Karakaş'ın Kahvesi (1) [İnceleme]


Ahmet Müfit Kutlu kimdir?

İnançlı ve samimi insanları seven , edebiyatı edep mektebi olarak kabul etmiş bir kimseyim. 70 Yıla yaklaşan ömrümde uzun yıllar askerlik. gazetecilik ve okullarımızda muallimlik yaptım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Müfit Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.