Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
Saat hızla ilerlerken adının önündeki yeni ekine rağmen ben çok eskilere gidiyorum. Küçülüyor bedenim, ellerim minicik oluyor. Televizyon ekranı karşısında sabitlenen bakışlarım, adını bilmedigim bir sürü kuruyemiş karmaşasında bi kez daha anlamaya çalışıyorum. Çocukca bi soruyla "Yeni yıl ne acaba? " diyorum. Yelkovanla akrep onikide buluşmadan önce hep derin uykulara dalıyorum. Sabahlarsa hep aynı sabah oluyor. Meraklı bakışlar altında sormak istiyorum; "yeni yıl bizim evede geldi mi ben uyurken"diye. Soramıyorum... Sonra bir anda o filmin üzerinden yıllar geçiyor. 2007nin son günü. Adı yine yeni yıl... Hiç eskimeyecek mi acaba diye geçiriyorum içimden. Yıl hep yeni kalırken ben hep biraz daha eskimiş mi olacağım. Eger öyleyse eskiten yıl olmalı adı diye hayıflanıyorum. Artık kuruyemişlerin tek tek isimlerini biliyorum. Dahası yeni yılın eve davet ettigimiz biri olmadığını. Yakıcılığını... Kalbim ağrıyor bir anda. Elimi üzerine koyuyorum. "Üzülme" diyorum. Gecicek... Ben bunları söylerken saat onkiyi vuruyor. İçim öylesine ağır,ağrılı... Bir damla öylece savruluyor içimden. Yıla düşüyor, yeni yıla... Tutamıyorum... Yeni yıl gözyaşımıda alıp götürüyor. Zaman ilerliyor. İşte yine bir yılın son gecesi. Kalbime bakmaya utanıyorum. Onu yine çok üzdüm. Gecicek de diyemiyorum, yaşamak ağrısının nasıl saplandığını bilirken. Son gününde geri dönüp yıla bakmak isterken "dur!" diyorum. Bakma!.. Yeni yılın adının yanındaki yeni ekine tutunup bi umut besle kendiliginden diyorum. Derken saat onikiyi vuruyor. Umut düşüyor yıla. Öyle kendiliginden...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zuhal Demirci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |