..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Modern > Çiğdem Güvendi




15 Aralık 2008
Kadın (Dan) Monologlar  
Çiğdem Güvendi
Yine de uçurtma bayramlarını bekleyen solgun yüzlü çocuklar gibi şendi odadaki bütün resimler. Ayna, paslanmaya yüz tutan bir aşkın ağırlığına dayanamayacak kadar çok mutsuz kadın yüzü görmüştü.


:BJAE:

…‘bazen her şeyi sadece Sezen Aksu bilir’ dedi kadın.
Usulca yükseltti müziğin sesini… başka türü bir kırgınlık, ümitsizlikle dağlanmış bir kalbin vahameti sindi odaya. Balkon kapısının aralığından hafifçe esti rüzgar perdeleri havalandırarak.

Yine de uçurtma bayramlarını bekleyen solgun yüzlü çocuklar gibi şendi odadaki bütün resimler.

Ayna, paslanmaya yüz tutan bir aşkın ağırlığına dayanamayacak kadar çok mutsuz kadın yüzü görmüştü.

Uçan fillerin hayalleriyle büyümüştü kadın. Adam çalılardan atlara binmişti. Sevimli bir yavru kedinin yüzünde bulmuşlardı birbirlerini. Mavi ve kırmızıya boyanmış eski bir kayıkla rakının verdiği gamsızlığa doğru yola çıkmışlardı aynı günün gecesi.

Kadın odaya pusu kurmuş lal çığlıkların inadına konuştu:

-     İçimi kanatmak için tırnaklarımı kalbime batırıp, bir elmasın tiz seslerle parçaladığı cam bir hayat geride bıraktığın. Oysa güzel düşlerime saklayacaktım seni, nisan yağmurundan sonra gökkuşaklarımın altına uzanacaktık, kağıtlara hayaller çizip gül saksılarına gömecektik. Sonra büyük, affı zor günahlarımı anlatacaktım sana…

Bazen ancak bir kertenkele kadar cesur olabilir erkek dediğin kişiler. Büyük cümlelere ya sağır olurlar yada cevap veremeyecek kadar korkak ve aciz…

-     Uzun geçse de gece sağ sağlim çıkabilirim sabaha. Üzerini örttüğüm üşümelerim, ısmarlama gülmelerim, yedeği daima ‘hazır ol’da bekleyen itaatkâr ihanetlerimin tanığıdır belki…

Her kadının iç sesi ayrı bir hikayenin ilk can atışlarını büyütür monologlarında.

-     Sen, bir kadeh ucuz şarapsın,

-     Sen, bütün güzel masallarının kötü adamısın,

-     Sen, kendimi uçurumdan aşağı attığım ve hızla yere çakıldığım rüyalarımsın,

-     Sen, yazmaktan vazgeçtiğim hikayelerimsin.

Adam kadının can çekişmelerini gördükçe kızdı Tanrıya. Çünkü insan eli değmemiş bir çaresizlikti bu. Çıkmaz bir sokakta kapana kısılmaktı. Adam bir bardak çayın deminde kaybolmak istedi. Adamın onuru bir küp şeker gibi eriyip yok oldu kadının karşısında. Yine de konuşmadı, yine de sustu, yine de söküp attı artık bir paçavraya dönen kalbini.

Kadın uslanmaz bir katildir böyle gecelerde. Kana, ölüme doymaz, sözleri ardı ardına ekleyerek başka kurbanlar arar kendine…

-     Sen, sevdiğim filmlerin beni en çok acıtan sahnelerisin,

-     Sen, bildiğim bütün büyük hayallersin,

-     Hatırlamaktan korktuğum geçmişimsin, vişneli dondurmamsın, Siya Wan’sın…

Adam burnuna çalınan fesleğen kokusuyla irkildi. Kadın gözyaşlarını sildi. Adam günahının affedilmeyeceğini biliyordu, kadın yeni bir günahın eşiğinde durduğunu…

Kapı kapandı, kadın eşikte kaldı, adam dışarıda…







.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...ayna...
Gönderen: Kıymet TAN / , Türkiye
31 Aralık 2008
Kadın ve erkeği tanımlarken kullandığınız ifadeler gerçekçi ve güzel olmuş. Kaleminize sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın modern kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Bardak Su, Kırmızı Bir Ruj
Veda Şarkısı…
Çıplak Ayaklarıyla Kadınlar
Rüya Belki, Belki Gerçek…
Cüce Efendilerin Düşüşü
Uslanmaz Bir Katilin Buyurdukları
Vişneli Dondurma

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölümü Kandırmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Arafım [Şiir]
Fâni Şiir [Şiir]
O Adamlar [Şiir]


Çiğdem Güvendi kimdir?

Sırada bir hayatın olduğum yerden gördüğüm renkleri. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Çiğdem Güvendi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.