..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paranız varsa toprak alın. Artık üretmiyorlar. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Modern > Çiğdem Güvendi




12 Ocak 2008
Vişneli Dondurma  
...bu ev yetmiyor ikimize.

Çiğdem Güvendi


Sende farkındasın bu kadının son sözü ve üzerine söylenebilecek başka bir söz daha yok ve eğer sesini çıkarırsan ezberin bulacak yerini. Bu yüzden susmalı ve kapıyı çarparak çıkmalısın evden.


:BJAJ:
Can çekişen ağır yaralı bir geceyi aydınlatmak için yetmiyor artık çok sevdikleri pembe mavi abajur. Tükettiklerinin ne olduğunu anlamak için geç oldu.

- biraz vişneli dondurma, biraz vişneli dondurma bulursam düzelir her şey… biraz vişneli dondurma…

Yüksek sesli tiz bir konçerto kapladı odayı. Ağlamak üzere olan gözlerle uzun bir sone kulaklara çalınmaya başladı. Kafası karışmış üzülmeler, topal mutluluklar, sol yanakları yaralı sevişmeler böylece artık öksüz kalacaklarını anladılar. Evin dört bir yanına kaçışıp dışarı çıkmak için yollar aradılar.

- ben ödemem gereken bütün bedelleri ödedim evet, ve gitmek istiyorum artık, içimde başka bir his var bilmediğin…

- isteyerek yapmadım, üzülmeni hiç istemedim, duymak istemiyorsun ama tekrar deneyemez miyiz?…

Gitmek mi cesur olan yoksa kalmak mı? Bir evi terk ettiğin taşınan eşyalarla mı belli olur, eşyalar taşınırken evde kalmak isteyen geçmişin, yada mutlu günlerin ve yüzüne bakabildiğin tek gözlü dev duygu kırılmaların nereye saklanır?

Sonbahar hep aynı solgun yüzüyle dolaşır etrafta. Sarı çizmeleriyle mezarlarından çıkıp gelen kalp bükülmeleri sonbaharı bekler vicdanınla hasbihâl etmek için.

- iyi akşamlar, vişneli dondurma var mı? Hiçbir yerde bulamadım, belki sizde vardır.

- Biraz vişneli dondurma bulabilsem, vişneli dondurma, kahretsin…

Sadece iki kişinin yaşadığı bir ev Babil’e dönüştü birden. Aynı dili konuşan iki eski aşık ise Babilliler kadar bile anlayamıyor artık birbirini. Babil, dillerin karıştığı yer miydi, yoksa yaratılmışlara büyük aşkların yasaklandığı dünyevi cennet miydi? Büyük aşkları yasaklamak için mi karışmıştı diller birbirine?

- söylediklerim bir kulağından giriyor diğerinden çıkıyor. Anlaşılmayacak kadar karışık şeyler söylemiyorum ben. Bıktım, anlıyor musun? Bıktım.

- Biliyorum ama yinede belki bir şans daha vardır. Bu kez ve ilk kez söz veriyorum sana. Artık daha dikkatli olacağım.

- Çok geç artık, keşke şimdiye kadar dinleseydin beni, anlamaya çalışsaydın…

Her zaman geç kalıyorsun zamanında yetişebileceğini, yetişemezsen bile düzeltebileceğini sandığın cevaplara. Hayat hep olduğu gibi o günde yapayalnız bırakıyor seni, o zamanda umursamaz oluyor ve tekrar cezalandırırmışçasına içine çekiyor seni. Otobüslere yetişmelisin, çok çalışıp az uyumalı, saatin tik taklarına sığdırmalısın ömrünü, daha fazlası yasak, daha fazlasını istemek, düşlemek günah.

- vişneli dondurma, hala bulamadım, Allah kahretsin, bu saatte bu mevsimde vişneli dondurmayı nerden bulacağım ben. İyi akşamlar, vişneli dondurma var mı? Nerden bulabilirim? Bildiğiniz bir yer var mı?

Odalara sığmaz oldun, duvarlarla konuşmaz, eski ve kör bir ezber, onu doğuranın adını ‘yalnızlık’ koyduğu ezber, yeniden ayaklandı, yanına gelmek için seni arıyor. Eşyalara dokunarak, sesini dinleyerek seni bulmaya çalışıyor.
Sende farkındasın bu kadının son sözü ve üzerine söylenebilecek başka bir söz daha yok ve eğer sesini çıkarırsan ezberin bulacak yerini. Bu yüzden susmalı ve kapıyı çarparak çıkmalısın evden.

- bu ev yetmiyor ikimize…
- …

Bu kez içini kemiren son umut damlasına yeniksin. Pervasızca harcadığın küçük beyaz elleri olan kadın sevgisi gitmeye hazırlanıyor. Vişneli dondurma çekmecelerin boş kalmasını engellemeye yetecek belki, yada pembe mavi abajurun odanı yeniden aydınlatmasına.

- vişneli dondurma, var mı? Biraz alabilir miyim?

Umudunu yeşertmek için kadın gitmeden yetişmelisin. Daha hızlı adım at. Merdivenleri koşarak çık…

- vişneli dondurma aldım, dün akşam istemiştin…

- evet dün akşam vişneli dondurma istemiştim, sonra son kavgamızı etmiştik. Kapıyı çarpıp çıktın, ne değişti, bu kez de geç kalmadın mı?… artık vişneli dondurma istemiyorum, bu sabah kürtaj oldum…

- …


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merak Unsuru, Can Çekişen Gece ve Kör Ezber
Gönderen: özgür yenigün / Kırıkkale/Türkiye
24 Ocak 2008
Merhaba, Öykünüzü okudum. Öykü sonuna kadar vişneli dondurmamın aranmasının sadece diğerini mutlu etmek amacıyla yapıldığını gösteriyor. Ama öykünün sonundaki kürtaj okuyanı şaşırtıyor. Okurken böyle bir şeyi tahmin etmedim. Aklımın ucundan bile geçmedi. Sonuna kadar güzel saklanmış. Sonun da bir şey olacağını uman okuyucu okumaya devem ediyor bu sebeple. Bir merak uyandırılmış yani. Bazı insandışı varlıklara insani özelliklerin kazandırılması benim de çokça uygulamaya çalıştığım bir anlatım özelliği. "Can çekişen ağır yaralı bir gece" söz öbeğinde ve ezbere körlük ve ayaklanma gibi özelliklerin kazandırılması gibi. Kaleminize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın modern kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Bardak Su, Kırmızı Bir Ruj
Veda Şarkısı…
Çıplak Ayaklarıyla Kadınlar
Rüya Belki, Belki Gerçek…
Cüce Efendilerin Düşüşü
Uslanmaz Bir Katilin Buyurdukları
Kadın (Dan) Monologlar

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölümü Kandırmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Arafım [Şiir]
Fâni Şiir [Şiir]
O Adamlar [Şiir]


Çiğdem Güvendi kimdir?

Sırada bir hayatın olduğum yerden gördüğüm renkleri. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Çiğdem Güvendi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.