Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Keşke anlatmak biraz olsun kolay olabilseydi! Keşke birilerinin gerçekten anlayabileceğine inanmak mümkün olabilseydi hayal kırıklıklarını, kötü yaşanmışlıkları, her gün sarpa saran yaşamı anlatmak keşke biraz daha kolay olsaydı… Binlerce anlatılacak, binlerce iç dökülecek, binlerce çareye muhtaç dertler var. Çareyi ya ben çok uzaklarda arıyorum ya yakalayamıyorum ya da tam sonuna gelirken hep pes ediyorum. Çaresizlik; okunuşu, yazması bile o kadar zor ki, hele ki düşünmesi, işte insanı en çok yıpratan da çersizliğin çaresini aramak. Tam buldum derken onu her defasında elinden kaybetmek, kaybolmasına izin vermek, istesen de bir şey yapamamak… Çaresizlik; o kadar çok duyguyu kapsıyor ki bu tek kelime, umutsuzluk, mutsuzluk, ne yapacağını bilememek, nereye gideceğini, nasıl yapman gerektiğini bilememek. Sanki bütün olumsuzluklar bu tek kelimenin içinde saklı, çaresizlik… Çaresizlik; kısacık hayatta yaşama çabası veren insanların içine düşmekten korktuğu en büyük his olsa gerek… Elinde yapabileceğin bir şeyler olsa bile, bu duyguya kapıldığın zaman hepsi çıkmaz yol geliyor sana. Farklı diyorsun, çaresizliğin çaresi farklı bunlar değil diyorsun, belki de dedim ya çareyi hep biz arıyoruz uzaklarda… Çaresizlik; yazarken bile ellerim titriyor, yüreğim ürperiyor, düşüncelerim donuyor, ne yapmalıyım? Yüreğimin tek dinmez acısı, başımın tek can alıcı ağrısı, beynimde dolaşan tek korktuğum düşünce, beni kabuğuma çeken tek dert; çaresizlik…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Eylem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |