..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Ahmet Yağcı




7 Ekim 2008
Peki Ya Sizin Sahiliniz?  
Ahmet Yağcı
Erkek ve kadın ilişkilerine dair bir deneme


:AHHF:
Kumsal dalgalara seslenir: “Sessiz, sakin bir koyda denize vuran dalgalar gibisin sevgilim. Yumuşacık esen bir rüzgarı bahane ederek yıllardır çakıl taşlarımı ıslatıyorsun hiç üşenmeden. Sıcacık su tanelerin sanki dansedercesine ritmik bir hareketle yavaş yavaş önce ıslatıyor, sonra çekiliyor üzerimden. Hemen geri dönesin diye bir an önce kurumak için yalvarıyorum tepemde duran güneşe. Bana her gelişinde farklı bir tada bürünüyorsun. Kimseler uğramasın istiyorum koyuma, öyle güzel bir dokunuşun varki..Tüm yengeçler mesken tutacak diye çekinir oldum bu aralar. Bazen köpük köpük geliyorsun, bilmemdir neden. Bazen sanki bir okyanus dalgası, bazen de sessiz sedasız, haber vermeden bitiveriyorsun. Sensiz kuruyup gideceğimi, terkedilmiş bir koy olacağımı biliyor, hiç gelmemezlik etmiyorsun. Seni her hissettiğimde içime bir parçan süzülüyor çakıllar arasından. İçimi kaplıyorsun günden güne.

Sessiz, sakin bir koyda denize vuran dalgalar gibisin sevgilim, en çok da ay ışığında seviyorum seni. Sanatının inceliklerini cömertçe sergilerken tüm parçalarım bir yerlere dağılıp gidiyor. Her başka gün daha ufak parçalara ayırıp beni kaçıyorsun. Başka koylara da uğrar mısın bilemiyorum ama eminim bir kaç parçam sende kalmıştır bunca gel gitten sonra, kopamazsın sen de benden.”

Erkek - kadın ilişkilerini hep denize vuran dalgalara benzetmişimdir. Erkeğin rolü sessiz bir koyu, kadının rolü ise daha çok denizden gelen dalgaları oynamak gibidir. Kadın günlük esen rüzgara göre gelir hep sahile.

Bazen rüzgar kıyıdan eser, kadın gider.

Oysa erkek hep misafir kabul etmeye hazırdır, hiçbir yere gitmez. Bazen de çakılların hepsi kuma döner, erkek yeni koylar açmak ister. Ne dalgalar varolabilir kumsal olmadan, ne de kumsal dalgalarsız. Deniz, rüzgar, ısı, ağaçlar, bulutlar, güneş bazen öyle bir el ele verirler ki seyrine doyamayacağınız bir sahil oluşur ki biz ona evlilik diyoruz sanıyorum. Bazı kıyılardan ise denize girilmez; dalgalar sert kayalara çarpar çarpar geri döner. Bazı kıyılarda da sessiz olan dalgalardır.

Peki ya sizin sahiliniz nasıl bir yer?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstanbul
Hayatın Dört Mevsimi
Zaman
Aşk Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gurbete Yolculuk [Öykü]
Son Satırlar [Öykü]
Gurbete Yolculuk - 2 [Öykü]


Ahmet Yağcı kimdir?

Hayalgücünün sınırlarını aşması ve duygusal öğelerle birleşip insanın kalbine dokunmasıdır amacım

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ahmet Altan, Dostoyevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Yağcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.