..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Demet Yetiş




17 Ocak 2008
Kendini Yaşamak  
Demet Yetiş
Tutkuların eritildiği, ruhların köreltildiği bir toplumda kendiniz olarak yaşamak ya da kalmak...


:BGBD:


“Ve ben yine de inanıyorum ki, tek bir insan bile yaşamını bütünüyle ve kana kana yaşayabilseydi eğer, her duyguya biçim, her düşünceye anlatım, her düşe gerçeklik kazandırılabilirdi. Gelgelelim aramızda en cesur olanlar dahi kendi kendilerinden korkmaktalar. Ruhlar, kendilerine yasakladıkları şeyler yüzünden hastalanmakta…” Oscar Wilde’in yazdığı Dorian Gray’de Lord Henry tarafından dillendirilen bu sözler, yaşanmamışlıkların ifadesi, bireysel yaşama kültürünün eritildiğinin, tutkunun köreltildiğinin ifadesi aynı zamanda.
Bir toplum içinde yaşamak, bir yere ait olma isteği bir çoğumuza kendini unutturdu. Toplumsallık, insan olmanın birarada yaşamayı mümkün kıldığı; ancak bireyin kendisine yabancılaşması anlamında olumsuzluğu içeren bir kavram gibi algılanmaya başladı.
Etik açıdan ele alındığında, bireyin kendini yaşamasının bencillik olarak düşünülmesi olasıdır. Ancak, bir toplumu oluşturan her birey önce kendini eğitir, kendi ruhunu doyurursa, daha sağlıklı toplumlar oluşacağını düşünüyorum. Burada dikkat çekmek istediğim, bireyin bu yaşamı bencillik olarak algılamamasıdır. Çünkü, kendini yetkinleştirebilmiş her birey, sağlıklı toplumların oluşmasına büyük katkılar sağlayacaktır. Bu açıdan kendini yaşamak egoistliğin çok ötesinde kaliteli bir yaşamın felsefesidir.
Önce kendini düşünmek değil, yine toplum için önce kendini eğitmek, kendini dinlemek ve anlamaktır kendini yaşamak. Kendini tanımayan bir insan, ne topluma ne de kendisine bir şey veremez; yaşanmamışlıkların pişmanlığını duyar sadece.
Hiç kendinize sordunuz mu : “Ben kimim, ne istiyorum?” İstediğiniz önemli, çünkü beklentileriniz doğrultusunda yaşar ve buna önem verirseniz en başta kendi mücadelenizden galip çıkmış olursunuz. Kendiniz ve bizim için bir şey yapın: Kendinize kulak verin, sezgilerinize güvenin. Sizi siz yapan şeylerin farkına varın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Narçiçeği Kırmızısı [Şiir]
Sonsuzluğun Çağrısı [Şiir]
Teknoloji,uygarlık ve Eşitsizlik [Eleştiri]
Kaybedenler ve Kazandığını Sananlar [Eleştiri]
Evrensel Kültür [Eleştiri]
Politika Duraklarında Bekleyen Medya [İnceleme]
Pir Sultan'ı Anlamak [İnceleme]


Demet Yetiş kimdir?

Herkese merhaba. Kişinin en büyük mücadelesi en başta kendisiyle olmalıdır diye düşünürüm. Bu yüzden, yazılarımda ve şiirlerimde bireysel mücadelem vardır. Ama, tüm bunlar en duyarlı olduğum toplumsal sorunlardan beslenir. Hayatımızda yanılsamalar yaratmaya çalışanlara karşı en büyük savaşım. Üzerimize örtülen sessizlik perdesini açmalıyız artık.

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Demet Yetiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.