..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > murat temüroglu




20 Aralık 2007
Baba Büyüksün  
murat temüroglu
Büyük üstat Savaş Dinçelin anısına


:BAHJ:
Bizimkiler dizisinde tanıdık onu. Ekmek Teknesiyle gönüllerimizin Nusret babası yani modern çağın Nasrettin Hocası oluverdi. Son olarak Sessiz gemilerle yolcu ettik o büyük ustayı. Savaş Dinçel üstadı.
Karikatürlerle başladı sessiz sakin sanat yaşamına. Gün geldi kimsesizlerin çığlığı oldu kulaklarda. Tiyatro dünyasının duayenleri arasında yerini almayı, gönüllere taht kurmayı başardı o muhteşem tiyatro yaşamında.
Kolay değildi Tiyatro gibi hayatın ta kendisi olan o dev sahnede devleşe bilmek, ve kolay değildi bir duayen olarak anıla bilmek. Gönül vermek yetmezdi adeta hayatını ona adamalı idi insan, İşte, o büyük tiyatrocu yıllarını ve hayatını adayarak hak etmişti bir duayen olarak anılmayı.
Oynadığı her oyun, üzerine yakıştırdığı ama hiçbir zaman yapıştırmadığı tüm rollerin hakkını vermiş, her defasında, gerek güldürmeyi ve gerekse bir damla gözyaşı döktürmeyi aynı anda başara bilmiş nadir sanatçılardan biriydi Savaş Dinçel.
O sadece tiyatral yaşamı ile değil örnek dostluk ve mütevazı yaşamı ile de yıllarca kendinden söz ettirecek, adam gibi adam sözünün sözlükteki karşılığı olabilecek bir insandı. O dünyaya gözlüklerinin ardından bir başka açı ile bakabilen ve her daim kadim dostluklar yaşaya bilen büyük bir sanat adamıydı. Onun o sıcacık gülümsemesi ve bakışlarındaki yılların yorgunluğunun, yüzüne vurmuş çizgileri ile unutulmayacak bir tiyatro karakteriydi.
Onu sevenler bir bayram sabahına acı haberle uyanı verdi. Daha öncede sevenlerini korkutmuştu. Ama bu seferki çok daha acı idi. Sevenleri Savaş ağabeylerini, tiyatro camiası üstatlarını kaybetmişti. Evet, Savaş Dinçel sessiz sedasız bir gece yarısı hayata gözlerini yummuş ve tüm sevenlerini tarifi imkânsız acılara emanet etmişti.
Evet, bu gün tiyatro sahnelerinden büyük bir yıldız daha kaydı. Ama ne mutlu ki Savaş Dinçel sağlığında da kıymeti bilinen, öldükten sonra değerlenmeyen bir üstat dı. O her zaman saygıyla anılan ve yaptığı işe yüreğini koyan, yüreği gün gelip yorulsa dahi son nefesine kadar sevenlerini ve tiyatroyu bırakmayan büyük bir ustaydı. Tiyatro camiasının babası olarak anılan o büyük ustaya Allahtan rahmet ve başta kadim dostları ve ailesi olmak üzere tüm sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Ve onu o devleştirip gönüllere sevdiren Ekmek Teknesi dizisindeki dillere slogan olan o iki kelime ile ona veda etmek istiyorum. BABA BÜYÜKSÜN.....!!!!!!

                                   Murat TEMÜROĞLU
                                   murattemu@gmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ateş ve Kar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hareket Doğru Pozisyon Yalnış
Kapatın Kapıları
On Üç Fidan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Katar Istanbul [Şiir]
Neslıcan [Eleştiri]
Bor Otoyolu [Eleştiri]
Bu Sefer Olmadı... [Eleştiri]
Deniz Feneri Kısa Devre Yaptı [Eleştiri]
Deniz Feneri Kısa Devre Yaptı [Eleştiri]
Üzdünüz [Eleştiri]


murat temüroglu kimdir?

Duygularımı kendi içimde hapsetmeyen,duygularımı özgür bırakmayı seven,kalemimle yüreklere seslenen yazarlık yolunda emeklemeye çalışan gönül kalemiyim


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © murat temüroglu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.