..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Eğitim > Adem KORKMAZ




14 Kasım 2007
Bilgi ve Hayat  
Bilgi ve Önemi

Adem KORKMAZ


Güneşin dünyaya uzaklığını bilmenin halka ne faydası olabilir.Yüz üç sayısının kara kökü halk için yani bizler için faydasız ve hamallık olan bir bilgi. Elbette doğru bilgi çok önemli Bilgi güçtür,güç bilmektir o halde kim gücü istemez!Mutlaka güçlü olmalıyız.Zira kılıcın yerini kalemin aldığı asrımızda bilgisiz insanların yeri yok!


:BDBG:
Ah bu 21. Yüzyıl..
İlim o kadar arttı deniyor.Kısmen doğru. Aslında bilgi arttı aslında artan faydasız ve tesirsiz bilgi yani kupkuru bir bilgi.Güneşin dünyaya uzaklığını bilmenin halka ne faydası olabilir.Yüz üç sayısının kara kökü halk için yani bizler için faydasız ve hamallık olan bir bilgi. Elbette doğru bilgi çok önemli Bilgi güçtür,güç bilmektir o halde kim gücü istemez!Mutlaka güçlü olmalıyız.Zira kılıcın yerini kalemin aldığı asrımızda bilgisiz insanların yeri yok!Ve sanırım çok yakın bir tarih de bilgisayar kullanmasını bilmeyen ve İngilizcesi olmayan genç insanlar tahsilde görmüş olsalar doğru dürüst iş bulamayacaklar.Fazla incelemeden konuya geçiyorum. Bilgiyi nerde aramamız gerekiyor?Doğru soru bu.Ve en önemlisi doğru kişilerden doğru ilim.
İmamı Gazzali o müthiş eseri ihya da evlilikle alakalı genç insanlara şu nasihatte bulunuyordu hatırımda kaldığı kadar aktarayım;

Evlenmeden önce mutlaka üç şeyi yapın zira bunları yapmadan evlenirseniz bu işleri yapmanız tehlikeye girer.Bu bahsedilen iki konuyu size aktarmayacağım merakı olan ihya gibi büyük bir esere sahip olsun ve bu sayede bilgi edinsin.
Bahsedilen üç şeyden biri ilimdir.Geçim endişesine düşen bir beyin bilgiye hor gözle bakacaktır.Kitap okuyamayacak,boş zamanlarında yorgun olacak sürekli ertesi günleri düşünecektir,bir kaçta çocuk dünyaya gelmişse artık ilim sahibi olması güç bir hale dönüşecektir.Mutlaka tavsiyem ve hayat adına doğru ilim evlenmeden önce İmamı Gazalinin İhya-u-ulum- iddin İsimli eserinin okunmasıdır.Yani biraz önceki sorduğum sorunun cevabı bilgiyi arayacağınız adres.

Bilgi;

Düşünün gece vakti bir eve misafir oldunuz! Misafir olduğunuz evin halkı kalabalık.Oda sayıları az ve çok sayıda çocukları var siz sedirde veya çekyatta otururken bu küçük çocuklar farklı yerlerde uyuyorlar.İçeri girerken ayaklarınız çocukların üzerine basmadı.Odada ışık olduğu için rahatça bir yerlere dokunmadan size gösterilen yere oturdunuz.Ve ev halkı size bir şeyler ikram etti.Sehpaya sıcak suyu ile birlik de çayınız bittikçe ilave etmek üzere çaydanlığı koydular.
Birkaç dakika sonra odanın ışıkları kesildi.Ve gece vakti zifir karanlık tüm odayı işgal etti.
Bu ara cep telefonunuz çaldı;
-Acilen gelmeniz isteniyor.veya başka bir şey o odadan derhal ve hızlıca çıkmanız gerekti.
Işığın olmadığı odadan telaşla kalktınız yürüyorsunuz,bir adımdan sonra sehpaya çarptınız,sehpa ve üzerindeki kaynar suyun bulunduğu çaydanlık devrildi.Az ilerde uykuda bulunan sevimli ve tatlı çocuğun üzerine kaynar su döküldü.Buna sebeb siz oldunuz.Çocuk acı içinde kıvranırken ,yolunuza devam etmek istediniz bu sefer başka bir çocuğun küçük bacaklarına ayağınızla görmediğiniz için bastınız!Çocuğun bacağı kırılmış olabilir,devam ettiniz ve odanın çıkışına ulaşmaya çalışıyorsunuz kapıya yaklaştığınızı sanıyorsunuz ama sobaya çarptınız bu sefer, oradan kurtuldunuz kapıyı buldunuz ama kapı kolunu arıyorsunuz,Ev halkı size nasihat ediyor aceleden aldırış ettiğiniz yok,odadan çıkmak üzeresiniz ama tüm ev elektrik kesildiği için karanlık kapının eşiğini fark edemediniz hızlı adımlarınız yüzüne sertçe ayağınız çarptınız acı hissettiniz beklide ayak baş parmağınız kırıldı.Sağa,sola çarparak evin çıkış kapısını buldunuz,yeni aldığınız ayakkabıyı giydiğinizi zannederek bir daha hiç uğramayacağınız ev halkından birinin eski dökülmüş ayakkabılarından birini giyerek maddi zarara uğradınız.Bu da yetmedi hızlı olduğunuz için büyük demir kapının eve açılışındaki yüzünde bulunan elbise asmak için köylünün kendi eliyle yaptığı uzun ve sivri demirlerinden birine çok yaklaşarak gözlerinizden birini kaybettiniz.
Evet tüm bunları ev de ışık olmadığı için yaşadınız!

Bilgi ve hayat!

Evi yaşadığınız hayat olarak algılayın.Ve beyninizi bu hayatı aydınlatmak için kullandığınız ışık veya lamba..Yani eğer o evden çıkarken ışıklar sönmemiş olsaydı,her yeri görebilir(bilir,bilgi)kusursuz ve kimseye zarar vermeden hatta kendinize zarar vermeden ayakkabınızı kaybetmeden dışarıya çıkabilirdiniz.
Cahil derler hata yapanlara.
İşte O karanlık da evi terk etmeye çalışan kişi cahilin tanımıdır.Yani bilseydi ki;bu orda görmekle olurdu sorunsuz evi terk edebilirdi. Bilmediği için başına neler geldi.İlmi yani bilgiyi o evdeki ışığın yerine koyalım ve o evi de yaşadığımız hayat olarak sayalım O zaman bilginin gücünü anlayabilirsiniz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belarus Minsk'de 4 Ay
Türk Şiir'i Nereye Gidiyor
Murat Göğebakan ve Gülpembe
Fatih Abb ve Müzik
Türkiye de Edebiyat ve Dergicilik
Güneş ve Gerçekler
Hicran Dergisi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şiir Nasıl Olmalı? [Şiir]
Şaşı Dünya [Şiir]
Seni Sana Bırakıyorum [Deneme]
Sevgiliye Mektup - 1 [Deneme]
Uyuşmuş Beyinler [Eleştiri]


Adem KORKMAZ kimdir?

Yarım Kalan Dua,Kartallar Leş Yemez Romanlarının Yazarı,Yüzlerce şiirin sahibi ,Hicran Dergisinin mimarı ve yazı işleri Müdürü.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KORKMAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.