Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı |
|
||||||||||
|
Yukarı Bavyera’nın uzak bir köyünde bir defasında iki tarla arasında bulunan sınırların tartışılmasında olduğu gibi. Kuşaklar boyu sınır taşlarının görünür olmaması kimseyi rahatsız etmemiştir. Tarlalar babalar ve büyük babalardan alışıldığı üzere sürülmüş ve ekilmiştir. Fakat günün birinde tarlaların eski sahiplerinin torunları arasınsa bir kavga patlak verir. Öyle ki kaymakam duruma el atmadan çözüm bulunamaz. Ne yapmalıdır? Araziyi yeni baştan ölçmek mi gerekir? Bu belki de en güvenilir yol olacaktır. Fakat büyük masraflara yol açmak istenmemektedir. Bu nedenle kâtip, belediye başkanına yazmak üzere görevlendirilir. Başkan konuyu köyün en yaşlılarıyla görüşmeli, onların eski sınırları hatırlamasını sağlamalıdır. Belediye başkanının yanıtı gecikmez. Fakat yazı kaymakamın önüne konulduğunda adamın nutku tutulur. Çünkü kâğıtta şunlar yazılıdır: “Köyün en yaşlıları maalesef belirtildiği gibi sorgulanamamıştır, çünkü köyün en yaşlı insanları uzun yıllar önce ölmüştür.” *) Hans-Joachim Arndt: Texte zum Lesen und Nacherzählen, 10. Aufl., Max Hueber Verlag, München 1984, s. 12-13.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mualla Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |