..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Deneysel > Ayşe ATILGAN




23 Mart 2006
Küçük Şeyler  
Ayşe ATILGAN

:BAAA:
KÜÇÜK ŞEYLER

Hani, her şeyin bir anlamı vardır ya. Bulunduğun ortamın, yaptığın işin, kavgalarının, sevgilerinin… Hiç bir şey boşuna değildir aslında. Yaşanılan her gerçeğin bir görünen anlamı bir de görünmeyen anlamı vardır. Nedir peki o görünmeyen soyut anlam?

Bir kapı kapanır yaşamımızda. Dünya başımıza yıkılmıştır. Oysa aradan geçen zaman gösterir ki; evet bir kapı kapanmıştır ama hemen akabinde yeni bir kapı açılmıştır. Fakat kapanan kapıyla o kadar meşgulüzdür ki açılan o yeni kapıyı fark edemeyiz. Fark ettiğimiz ve takıldığımız tek şey yıkılan dünyamızdır. Komik aslında değil mi? Ve yine o aradan geçen zaman şunu da öğretir: seni kahredip umutsuzluğa iten o kapanan kapı geçip giden o zaman içerisinde o kadar da acıtmaz.

İnsan yaşama önce emekleyerek başlar. Sonra küçük küçük adımlar. Bülent Ortaçgil’in şarkısında olduğu gibi. Küçük şeyler aslında hayata anlam katar. Küçük küçük şeyler bizi usandırır. Küçük şeyler mutlu eder ya da küçük şeyler düşündürür. Ve küçük şeyler yönlendirir. Gün gelir geriye bakarsın. Küçük küçük adımlarla ne de çok yol almışsındır. Kilometrelerce yol. O yolda yeri gelmiş düşmüşsündür. Yeri gelmiş koşmuşsundur. Kaybolmuşsundur bazen o yolda. Bazen de “ o yola mı sapacağım yoksa bu yola mı?” diye bocalamışsındır. Kırılmışsındır bazen , ama kırmışsındır da. O yol senin yolundur işte. Acısıyla tatlısıyla. Taşıyla toprağıyla. Uçurumu, kenardaki çiçekleri ve ağaçlarıyla. Hataları ve sevaplarıyla da senindir o yol. Başkasına değil sadece sana aittir.

O kilometrelerce yolda ilerlerken fark ediverirsin yaşamdaki o küçük şeylerin sebepsiz ve boş olmadığını. Her şeyin ne kadar da anlamlı ve güzel olduğunu. Hatta kapanan o kapılardaki güzelliği bile görürsün. Nasıl olsa bilirsin yenisi zaten açılacak. Kim bilir belki de açıldı .

Yaşanılanın görünen sebebini biliriz çoğu zaman.Peki yaşanılanın o görünmeyen soyut sebebi? İşte o da galiba evren dediğimiz sonsuz örgüde mutlaka bir yerinin ve anlamı olduğudur. İnsan, olağanüstü bir varlık değil midir? Düşünen, hisseden ve varolan.

Sevgi ve ışıkla kal…

Bilirkişi Serapis Bey: İnsan vardır hayat verir, insan vardır can alır. İnsan vardır yetimi elinin tersiyle iter, insan vardır bir dilim ekmeğini bölüşür yetimle. İnsan vardır güzelliğine kıyıp dokunamaz bir çiçeğe, insan vardır çiğner geçer. Eee herkesin bir yolu vardır. Senin yolun nasıl bir yol…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yunus Balığı
Gökten Düşen Üç Elma
Ego Üzerine
Gökten Düşen Üç Elma
Metal Fırtına Bağdat Kafe Imagine
Yolcu
Yaratandan İnsana
İnsan Olmak
Yavru Kekliğin Gözyaşları
Artı Eksi= Varolmak


Ayşe ATILGAN kimdir?

Ayşe ATILGAN

Etkilendiği Yazarlar:
Kerime Nadir


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe ATILGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.