Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Zaman… Varolan her şeyi kaplayan tek yönlü boyut. Başı ve sonu olmayan sonsuzluk. Zamanın içinde bir yerlerde kalanlar, zamanın dışında kalanlar… Geçmiş zamanın girdabında derinlere gidenler, geleceğin hayaliyle şimdiyi kaçıranlar. İşte tam bu noktada John Lennon aklıma geldi “Hayat, sen bir şeylerle meşgulken sana olandır.” Zamanın bizden eksilttikleri, zamanda bizim kaybettiklerimiz… * * * İyi veya kötü, güzel ya da çirkin diye anlam kattığımız zaman dilimlerinin birinde biri yanımıza gelse ve dese ki “yanlış yapıyorsun”; tepkimiz genelde umursamazlık olur. Dinlemez ve kendi bildiğimizi okuruz. Kalbimizin sesi mi? Yoksa mantığımızın sesi mi bilinmez, bir sese kulak verir gideriz ardından. Zaman geçer, pişmanlıklar, geçen zamana ağıtlar v.s hatta yetmiyormuş gibi çevreden birilerinin bilmiş bilmiş “ben sana demedim mi?” lafları sözleri… * * * Tarihe de ışık verir zaman. “Geçmiş zaman odur ki” diye başlandığında söze, o günün şartları akıl süzgecinden geçer önce. Zaman aynı zamandır aslında sadece şartlar değişmiştir. Yaşamdaki her şey değişirken galiba zaman hiç değişmiyor. Aynı soyutluk aynı mağrurluk aynı sırrıyla devam ettiriyor varlığını. * * * Bir film izlemeye başladığında o filmin sonu bellidir. Hani yaşamda hep pişmanlıklarımız olur ya ya da keşkelerimiz, o an’ı yaşarken hiç bir şey kötü değildir aslında. Bi zaman sonra keşkeler başlar ama daha geniş perspektifte bakıldığında aslında ne yanlış ne doğrudur. Ne iyi ne de kötüdür. Olması gereken şey olmuştur sadece. Hayat sahnesinin zaman ışığında rollerimizi oynamışızdır . Yaşamın bütününde taşlar yerine oturmuştur. İşte olan budur. Zamanın kendi içinde barındırdığı doğrularda, payımıza düşeni yaşarız. Bazen üzülürüz bazen mutlu oluruz bazen ümitli… Bir düşünürün sözü “Gençliğimde yürüyeceğim yoldaki taşları kendim döşüyorum sanırdım. Yaşlandığımda farkettim ki o taşlar zaten döşenmiş ve ben sadece üzerinden yürümüşüm”. Yaşam ve zaman birbirinden ayrılmaz bir bütün. Yaşam sahneyse zaman onun ışığı. Bizlerde yeri ve zamanı geldiğinde rollerini oynayan insanlar. Sevgi ve ışıkla kal… Bilirkişi Serapis Bey : Yaşam ve zaman nötrdür. Ne artı ne eksi. Ne güzel ne çirkin. Ne iyi ne kötü. Yaşama ve zamana anlam katan insandır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayşe ATILGAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |