..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Yeşim Şahin




6 Mart 2002
Bir tat bir dokunuş bir rüya bir bekleyiş...  
Yeşim Şahin
Tercihler iste, her kişinin ayrı tadı olduğu gibi yaşamda. bazı insanlar acı, tuzlu, sirke gibi tat bırakır, bazıları da şeker, tatlı, pamuk helva, çukulata tadı. Tatmadan ne mümkün?


:BIBI:
Bir tat bir dokunuş bir rüya bir bekleyiş...






" Bir dokun bin ah işit" bilinen bir atasözü. Halinden memnun olmayan kişiler için genellikle kullanılır.Oysa dokunmak, dokunuşlar ne kadar özeldir?

Dokunmak aklıma düştüğünde ellerim bilgisayarın klavyesinden uzaklaşmıştı.Az önce ona dokunuyor, beynimden geçenleri, ruhumdaki serzenişleri kelimeler aracılığı ile tuşlara dokunarak ekrana aktarıyordum.Ne oldu da vazgeçtim, neden solgun yapraklı defterine döndüm? Farkındayım, kalemim satırlara dokunuyor. Soğuk ekran sadece satırlarla bana bakıyor. Onlara duygu katmaya kalksam da kurşunkalemin defterle buluşmasından ortaya çıkan satırlardaki hışırtıyı, kokuyu hissedemiyorum. Hissetmek özel kılan, dokunuşlarda olduğu
gibi. Bir ürperti, iç titremesi sonra derin iç çekiş. Belki yüze yayılan sıcaklık, avuçlardan boşalan terler. Ayrımında daha öncesinde bilinen, yaşanılan anın verdiği mutluluk. Dokunmadan hissetmek mümkün mü?

Tatlar, damağımıza yapışan vazgeçilmez kılan. Bağımlılık derecesinde düşkünlüklerimiz. Kimimiz çukulataya, kimimiz tatlıya, kimimiz de sigaraya. Dumanını görüyoruz ama benim gibi sigara içmeyen insanların ilk deneyiminde bıraktığı acı kötü bir tat, tiryakinin dudağında cennet meyvası.

Tercihler iste, her kişinin ayrı tadı olduğu gibi yaşamda. bazı insanlar acı, tuzlu, sirke gibi tat bırakır, bazıları da şeker, tatlı, pamuk helva, çukulata tadı. Tatmadan ne mümkün?

Rüyalar, geçmişten geleceğe uzanan köprüler. Üzücü, korku dolu, mutlu, heyecanlı, gerçek gibi, açık-saçık belki de film gibi. Her insanin gördüğü birbirinden ilginç rüyalar. Bilim Adamları bilinçaltı ve gerçekleşmesini istediğimiz duygular dese de nereden bilecek iç dünya mı? Rüya kurmak mümkün mü?

Korkularım, yıkımlarım, sevinçlerim tamam ama doğru anlarda yansımıyorsa. Herkes başlı başına rüya değil mi yasamda? Bazen de gerçekler rüya, rüyalar gerçek sanki. Dipsiz bir ütopya.

Beklemek gece-gündüz demeden. Hep daha sonra ki anı beklemek. Ertelemek, kayıpları sineye çekmek. Neyi, neden beklediğini bilmeden beklemek. İyi olacak demek, mutluluk zihin ve kalp arasında deyip benimsemek.

Yaşam ellerden akıp gitse de, eskiyen zamanın ardından bakıp el sallasak ta ya da her limanda bir yolcu alsak da yine beklemek bıkmadan usanmadan bir gün diye.

Bir dokunuş, bir his, bir tat, bir rüya, bir özlem beklemek. Geç olmadan gezgin olma zamanı. Keşif insana ve sevgiye doğru zamanla yarışarak. Her anı hissedip, tadını çıkarıp fırsatlara dokunup, rüyaları gerçekleştirerek beklenen yaşamı çoşturarak. Hayatımızın amacı olan mutluluğa doğru keyifli yaşamlar.

Yeşim Şahin 20/02/2001





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üşüyorum
Yokluğunu Hissettiğim duygulara
Sevdanın Gözleri Ne Renk?
Yalnızlar Palas
Yağmur Düşlerim
Deli Kızın Rüyası
Kaybettik
Ada'ya
Dolunay Zamanı
Hiç

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Kendi Kendine Konuşmaktır
Gönderilmemiş Mektuplar
23 Nisan Neşe Doluyor İnsan
Aşk
Kim Özlerdi Avuç İçlerinin Kokusunu
Ada Yalnızlığı
Aşk Benim İçin Her Şeydi
Ayazlar Vurur Yüreğimi
Yaşama Döndüren İnanılmaz Hayal Aşkıma
Son Aşk Bahar'da

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gozleri Sevda Olan Sevgili [Şiir]
Bir Gün [Şiir]
Yaşam Tadında [Şiir]
Yesimce [Şiir]
Asos'ta Yalnız Bir Balıkçı [Öykü]
Hülya [Öykü]
Kar Beyazdır Ölüm [Öykü]
Melekler şehri [Öykü]


Yeşim Şahin kimdir?

Yaşamı gülümseyerek yaşayan ve her zaman her şeye rağmen yaşamayı çok seven bir deli kız.

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Cezmi Ersöz, Herman Hesse, Nietchze,İrvin Yalom.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yeşim Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.