..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir dost nedir? Öteki ben. -Zenon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > MERİÇ ARSENİK




23 Ağustos 2005
Meriçle İlk Tanışma, Dünyama Hoşgeldiniz...  
MERİÇ ARSENİK
evet istersen her şeyi değiştirebilirsin,istersen eğer görebilirsin ve istersen eğer hep seninleyim,yeterki beni hisset,varlığımı menfi çıkar istemlerinle kirletme...


:BJAG:
Herkesin bir yaradılış amacı vardır,yani hiç kimse bu sonu belli ancak sonun tarihi belirsiz,
adına hayat dedikleri serüvende,bir başkasının hayatını modellemek amacıyla gelmedi bu dünyaya...Bir şeyler farklıydı ya da farklı olmalıydı,yanlış neredeydi yoksa yanlış varoluş biçiminde miydi.

Aynaya bakma vakti...Yaşanan sorunlar aynı,sorunlara verilen tepkiler aynı,hayaller aynı,amaçlar aynı,iyi-kötü kavramı aynı,sevinçler aynı,sadece siluetler farklı...Bu kadar aynıyken,rahatsızlık duyulmaması bir yana, sana inat yaşıyorum hayat nidaları yine aynı.Lise yıllarında,hatırlayanlar olacaktır muhakkak,atomun yapısı incelenirken,yapılan bir deneye yer verilir,elektron tabancasıyla yapılan bu deneyde ,tabancanın karşı tarafına bir levha yerleştirilir,elektron tabancası ve levhayla oluşturulan sistemin, alt ve üst kısmına pozitif ve negatif yüklerle yüklenmiş plakalar yerleştirilir.Böylelikle istenilen yarı-iletken ortam oluşturulur.Elektron tabancasından elektronlar fırlatılmaya başlatılır,asıl amaç elektronların,levhalardan etkilenmeden, karşı kısma yerleştirilmiş olan plakaya çarpmasıdır.Deney sonunda elektronların çoğunun,içlerinde bulunan elektrik yoğunluğuna göre,ya negatif yada pozitif plakaya doğru kavisler çizerek yöneldikleri gözlemlenir,çok az elektron buluşur levhasıyla,tıpkı bizler gibi,hepimizin aslında evrensel öze ulaşma yolculuğunda,çevresel koşullardan etkilenip,maddeleşme düzeyinde hızla ilerlerken,unuttuğumuz gerçeğe çarpamayışımız gibi...

Kararsızlık.....Hepimiz bir çok kez karşılaşırız bu karanlık terimle,uzundur süreci,uzun olduğu kadarda yıpratıcı.Yalnız kalındığında alınan onca karar,gün ışığına kavuştuğunda,karanlıkla başbaşa kalır,ve bu çıkmaz yol sürekli yinelenir,bir şey gereklidir,bir söz,bir hamle,sihirli bir değnek,onu güçlü kılacak ve bulunduğu karamsarlık anlarını çökertecek bir çözüm.Başrollerde kılıçların onlusu vardır,bir ruh bundan daha fazla iç karartıcı bir dönemle yüzleşmemiştir,bundan sonra her şey pozitiftir,yeni bir adımdır aydınlanma yolunda,ayağa kalkmalıdır ama nasıl...Çözüm kılıçlardadır yine oysaki,bu sefer kılıçların dörtlüsünde,içsel bir seyahat....Yenilenme süreci,ruhunu dinleme ve vicdan düzeyinde hesaplaşma.Sonuçta ise bir karar alınır,yanlıştır yada doğrudur,ama dönüp bakıldığında,içinde bulunulan durum artık iyice objektif bakış açısı kazandığı anlarda,kişinin hayatında dönüm noktası sayılacak kadar dominant bir adımdır. Ruhumuz ağrıdığı zamanlarda alırız,oldukça riskli ve keskin virajlı kararlarımızı,zayıfızdır oysaki,yalnızızdır ama dinlenmiş ve artık nefes almak isteyen bir ruha sahibizdir.Kazandığı deneyim ve ardından kazandığı ilk zaferle sarhoş olan ruhumuz açar kapılarını bize,ilk defa duyarız sesini,evet istersen her şeyi değiştirebilirsin,istersen eğer görebilirsin ve istersen eğer hep seninleyim,yeterki beni hisset,varlığımı menfi çıkar istemlerinle kirletme...

Böyle başlar işte kendimizle ilk tanışmamız...






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Piyon ve Mat

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Gün Kiliseye Gidelim Dedik,işte Film O Zaman Koptu...
Gülümse Kaderine


MERİÇ ARSENİK kimdir?

Düşünebilen ve farkındalık teorisini içinde barındıran herkese bu düşsel yolculuğumda kapım sonuna değin açıktır. . . Analitik düşünce bazında aldığım eğitim hiç bir zaman beni görmekten ve gördüklerimi yazıya dökmekten alıkoymadı. . . Hoşgörünün hakim olduğu bu tanışmamızda yürekten teşekkürlerimi sunuyorum,varlığınız için. . .

Etkilendiği Yazarlar:
sadece kendi ruhum ve bu ruhani yolculukta tanışma fırsatı bulduğum her zeki birey...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MERİÇ ARSENİK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.