Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Başöğretmen M. Kemal Atatürk, her fırsatta eğitimin ve öğretimin önemini dile getirmiş, özellikle de ‘ülkenin geleceği’ olarak gördüğü Türk Gençlerinin bu konuya duyarsız kalmamasını istemiştir. Sizce Türk Gençleri bu konuda gereken duyarlılığı gösteriyor mu?Sizce bizler eğitimimize ve bununla beraber geleceğimize gereken önemi veriyor muyuz? Belli bir hedefimiz,ulaşmak için çaba harcayacağımız bir amacımız,güvenle bakacağımız bir geleceğimiz var mı?Yoksa hayatımız, boşa geçirdiğimiz günlerden,sadece yapmış olmak için yaptığımız ödevlerimizden,görevlerimizden mi ibaret?! Ülkenin geleceği diye bakılan bizler,çağlar boyu büyük devletler kurmuş,pek çok imparatorluk yıkmış,kıtalara egemen olup, dünyanın dört bir yanına ulaşmış bir milletin torunlarıyız!Bunun bilincinde olmalıyız!Bir amacımız olmalı ve kanımca bu amaç öncelikle ülkemizin geleceği,ulusumuzun güvenliği,sapasağlam ayakta duran ve daha yüzyıllarca da yıkılmayacak olan kültürümüz,benliğimiz, en önemlisi Türk olma bilincimiz ve de uygarlık yolunda ilerleyen,sağlıklı nesillerimiz adına olmalı!Bizler bu amaçlar için çalışmalı, bu amaçlar doğrultusunda hedefler koymalı ve başarmak için her engeli aşmalıyız.Hayatımız, amacımız olmadan geçip giden,fark edemeden yitirdiğimiz güzelliklerden ibaret olmamalı! İşte tüm bunların bilincinde olmak için gerekli olan,sağlam temeller üzerine oturtulmuş ‘’eğitimdir’’ bence…Önce ailede anne babanın aracılığıyla başlayan,sonrasında okullarda özverili,becerikli,sabırlı ve yalnızca ‘eğitimi’ amaçlamış öğretmenler gözetiminde devam eden eğitim,inanıyorum ki yukarıda da bahsettiğim bilinci en güzel şekilde aşılayacaktır. Tabi ki Türk Gençlerinin kendi geleceklerine ve de ülkenin geleceğine vermeleri gereken önemin aşılanmasında, toplumun payı da çok büyük.Yani demek istediğim ‘’eğitim’’ yanında kitle iletişim araçları,arkadaş çevresi ve bunun gibi etmenlerin de kişiye olumlu yada olumsuz pek çok etkisi olacağı bir gerçek.Fakat yine kanımca insan iyi ve köklü bir eğitim aldıktan sonra, neyin doğru neyin yanlış olduğunu,neyin ona zarar verebileceğini yada kendisini karlı çıkaracağını ayırt etmekte zorlanmıyor!Ve yine en başa dönüyoruz ‘’her şeyin başı eğitim’’ düşüncesini doğrular nitelikte tüm bunlar… Görüldüğü üzere eğitim yaşamımızın her alanında var.Yaşama dair ne varsa hepsinin yolu eğitimden geçiyor. Birkaç paragraf ve verilen birkaç örnek bunu yeterince anlatamıyor belki ama her geçen gün daha da ilerleyen dünya ülkeleri ve ’olur mu hiç öyle şey!’ denilenleri bir bir aşan uluslar, yeterince güzel örnek oluyor sanırım bize. ‘Eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak gereklidir.Bir ulusun ‘’gerçek kurtuluşu’’ ancak bu suretle olur!’sözleri, insanlığın doğuşundan bu yana hep aynı amacı taşıyan fakat farklı şekillerde uygulanan,yaşamın ‘en vazgeçilmezleri’ listesinin başından bize göz kırpan eğitimin önemini vurgulayan sözlerden sadece biri… (Belki çok klasik bir ‘son’ olacak ama bazen klasik deyip, kulak asmadığımız küçücük ayrıntılar, bize çok şey kaybettirebiliyor!!!) İşte bu yüzden bizler,eğitimin önemini kavramalı,gelecek kuşaklara uygar,kültürlü, her durumda vatana hizmet için hazır,eğitime önem veren ve Atasına layık bir nesil bırakmalıyız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sıla Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |