Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide |
|
||||||||||
|
Alışmış yüreğin avare aylak Havada ağır esrik bir leylâk Umursamaz adımlarla sarsak Geçersin sokağımdan Ömrümü talan edip geçtiğin gibi ** Sen geçecek misin bu sokaktan Şimâl yıldızını indirip saçlarına Yaşanmamış aşkların Buğusu dağılmış ömrüne Sönmüş bir meşâle tutarak avuçlarında Pencerelerden kızıl bir gün Batarken yüreğime sarsıntılarla… Sen geçecek misin bu sokaktan Başında hasır şapka Boynunda kırmızı atkınla Dudağında keskin bir ıslık Ellerin ceplerinde muhakkak Toy bir delikanlı yüreği Göğsünde acayip çarpıntılarla… Sen geçecek misin bu sokaktan Penceremde hiç açmayan begonyalar Arsız bir türkü tutturarak Gelişine coşacaklar Teninde binbir çığlık Gözlerinde fiyakalı bakışlar Omuzlarında acayip pırıltılarla… Sen geçecek misin bu sokaktan Bir ekspres Ankara Garı’na yaklaşırken Yanlış indiğin istasyonlarda Gecenin ellerine batışı gibi Hüzünlü bir filmin sonunda Sinema çıkışı gibi Kalabalık fakat usul mırıltılarla… Sen geçecek misin bu sokaktan Ayaklarında yorgun yılların tozu Bir karanfil takıp yakana Kirpiklerinde bütün denizlerin tuzu Çıkıp bütün cam kapılardan Girip bütün cam kapılara Bir aşktan öbürüne savrula savrula… Sen geçecek misin bu sokaktan Puslu aynalarda taranmış anıların Gözlerin vedaların ilk perdesi Bir kolunda üsküdar Bir kolunda kız kulesi Yüreğim yitik aşklar ülkesi Ardından baka kalacağım yıkıla yıkıla…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülcihan Atalay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |