..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Gülcihan Atalay




17 Ocak 2002
Bekleyiş Senfonisi  
Gülcihan Atalay
bir ihtimal peşinde bir ömrü savurmak ne dâhiyane ne de çılgınca… Bir panayır kalabalığında, lunapark sevincindeki çocuk gibi bekledim seni bir elimde elma şekeri, öbür elimde kırmızı uçan balonla…


:CAEF:
Ne bir başka bahar beklenmektedir artık ne de yitip giden aşkların hüznüne yatırılmıştır yürekler…
Uzak bir anıda küllenmiş isimler yakar mı hala dudakları… duvarların sessizliğini aşıp gelebilen bir kaç kırık-dökük şiir dolansa bile dilimize, değil mi ki gidenlerden olmadık, değil mi ki kalmayı ve direnmeyi yeğledik ihanetlere ve zamana…
**

“Ben seni sevdim mi?” sevdim evet, sende umud etmeyi sevdim, yeşermesini seyretmek gibi bir fidanın, ellerimin yeşermesini beklemeyi sevdim… Günbatımlarından alıp da bu yüreği, güneşli şafaklara yatırmak gibi, bana geleceğin o muhteşem günün hayalini kurmayı sevdim… şarapla ekmek koydum masaya, bir dilim beyaz peynir… şölenler kurulur gibi evimin odalarında, türkülerini söyledim kendi sesimden… seni türkülerle söylemeyi sevdim ben… şiirlerle süslemeyi adını… sevdim evet… inkâr etmiyorum… bir düş gibi gelmeni gecelerime, bir bardak çay keyfiyle sabahlarıma katılmanı sevdim… masayı balkona çıkardım mesela artık serindi mevsimler ya olsun, renkli örtüler serdim üstüne, kırçiçekleri topladım seramik vazoya ellerimle… kitaplardan adına yazılmış şiirleri seçtim ayırdım, sen gelince okunmak için öylesine beklediler nice zaman… sarardı kitapların yaprakları ben yorulmadım beklemekten. Anlasana, seni beklemeyi sevdim ben…

“Ben seni sevdim mi?” sevdim evet, kime ne… bir düş bile olsa gelişin nihayetinde; şömineye odunlar hazırladım, bir şişe şarap ayırdım, o vişne çürüğü koltuğa kimseleri oturtmadım. Hep beyazlar giydim uzun etekleri ayak bileklerime dolanan, saçlarımı hiç kestirmedim. Sigarayı bıraktığında kaldırmıştım ya yeniden çıkardım o sevdiğin kedi desenli tablaları, belki başlamışsındır diyerek… ben seni beklemeyi sevdim yalnız ve uzak bu şehirde. Yağmurlu günlerde, camlara dayayıp burnumu kapının ziline usulca uzanacak parmaklarının, evimi şenlendirecek sesini bekledim. Uslu çocuklar gibiydim, isyansızdım… kifayetsiz sözcükler biriktirmedim, sen gelince söylemek için. Öfkesizdim… gözyaşlarına sığınmadım… adını ezberimde tutar gibi diri tuttum seni hiç olmadığın hayatımda…



“Ben seni sevdim mi?” sevdim ne çare… şamdanlarda mumlar yaktım, şiirsel bir kavuşmaydı belleğime kazıdığım, yapraklar savrulurken sonbahar rüzgârında, radyomda en eski şarkılar çalınacaktı. Sen çıkagelecektin bir şafak vakti beni uykusuz, ayakta bulacaktın. Çatılarda çığlıklarla takla atacaktı güvercinler, sokağım gökkuşağına bürünecek, hüzünlü yağmurları dinecekti bu şehrin. İnceden bir türkü başlayacaktı toprağın buğusundan bembayaz bulutlara… Yolcular mola verecekti yorgun gönüllerini dinlendirmek için… Hastalar şifa bulacak, sevgililer bir daha kavuşacaklardı… Mevsimler değişecekti… Ben lirik şiirler yazacaktım sana, adına en çok yakışan… Bekleyişlerin çoğalttığı sevdamı yükleyip sesime, deli gibi sevinecektim gelişine… Küllükte unutulmuş bir sigara gibi tüketirken kendini azar azar ömrüm, ben yine de seni beklemeyi sevdim…

Hiç istemedim adını unutmayı… Sesini hep sıcak tuttum yüreğimde. Yüzünü, gülüşünü bir resim gibi saklayıp gözlerime, bir kere bile ağlamadım kaybetmek korkusuyla. Hastalıklı bir düş değildi bu, saplantılı bir kara sevda hiç değil… Seni sevmeyi sevdim, gelişini beklemeyi… Diyorum ki; bir ihtimal peşinde bir ömrü savurmak ne dâhiyane ne de çılgınca… Bir panayır kalabalığında, lunapark sevincindeki çocuk gibi bekledim seni bir elimde elma şekeri, öbür elimde kırmızı uçan balonla…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gerekçesine Seni Yazardım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aklın Firar Mevsimidir
Aşk Yakar Bütün Teskereleri
Bir Tutkunun Pırıltısında
Çılgınlığın Uçurumu / Ussallığın Sınırı
Aşkın Cesaret Madalyası

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Güvercin Eyledim Yüreğimi [Şiir]
İmrahor Deresi [Şiir]
Lades Gibi Aklımda Tuttum Seni [Şiir]
Gülümün Solduğu Yer Yüreğin Olsun [Şiir]
Eylüldür İşte... [Şiir]
Seninle Islanmak... [Şiir]
"Yaşarım" mı Sanırsın ? [Şiir]
Kıyar mısın? [Şiir]
Bir Şehrin Gülleri Solarsa [Şiir]
Göçebedir Acılarım [Şiir]


Gülcihan Atalay kimdir?

EY DOST DÜŞÜNCE VEDALARIN BIÇAK SIRTI YOLLARINA DUYARIM ISLIKLAR SAL PEŞİME BİR ÇOCUĞUN SABUN KOKUSU SAÇLARINDAN. GÜZ SABAHLARINI HARMANLARKEN YELKOVANIYLA AĞIR AKSAK SAATLERİN BİR ELİMLE KUŞ ÇIĞLIĞI BAKIŞLARDAN SARI HÜZÜNLER ÇOĞALTIRIM TÜRKÜLER ASIP BOYNUMA SEVGİ DAMITIRIM ÖBÜR ELİMLE. BEKLEYİŞİN TETİĞİNDE NEREDE BİR ŞİİR DUYSAM ARALARIM YÜREĞİMİ BİR MERHABAYA ÇOĞALIR YÜREĞİM YENİDEN YENİDEN Y E N İ D E N

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülcihan Atalay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.