Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana |
|
||||||||||
|
hazırlandım ne zamandır, hançer bakışlarından alacağı her yarasına yüreğimin, kızıl güller düşüreceğim… * al bir mendil sallanır bütün yolcuların ardından bakır maşrafalardan dökülen su olurum, vedası gözlerine dokunan yeşile duran dal olurum baharda vurgunlara gebe tozlu bir sokak düşlerimde eskimiş yüzlere yeni gözler çizerim izlerinden hüzün yürür ayaklarımın saat başı bir şiiri yakarım… usulca sıyrılır kınından kılıç sabırsız namlusunda revolverin keskince düşer tetik sustuğum bütün sözcükler kanar usuldan yanılgılı gölge oyunudur aklımın perdelerinde bir görünüp bir kaybolan hayalin çatlağından yağmur sızar belleğimin yüzümü sesinle yıkarım… geceden trenler geçer karanlık siluetlerle demir raylar boydan boya kırmızı kırık taş bebekler kadar kıpırtısız kapatıp ağzımızı suskunluğun erdeminde minare boyu uzatmışız yalnızlığımızı sessiz sinema oynunda unutulmuş figüranların repliklerine yatırıp düşlerimi renkli bir film gibi yakarım… kaldırımlarda bir gül sancılanır dil yarası işlemiş inceden yaprağına şehir derin bir uykudan uyanır kızılay meydanında sloganlarla yürüyen bir kalabalık olur yüreğim ellerimde aşkın pankartları kızıl güller düşürerek bir tek bakışından yaralarıma koca bir şehirle bölüşerek sevdana yataklığı göze aldım müebbeti, isyankârım…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülcihan Atalay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |