..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Hürrem Görgün Baydemir




21 Mart 2005
Güvensizlik Tiradı  
Hürrem Görgün Baydemir
İnsanlara karşı duyulan derin güvensizlik yorucu, bir o kadar da yıpratıcıdır... Sahtekarlığın yorgunluğudur bu. Testlerde kadran kırsa bile, hayatın içinde size hizmet etmekte pek de gönüllü davranmayan zekanızın ihanetini telafi için yaratıp şekillend


:BFAG:
İnsanlara karşı duyulan derin güvensizlik yorucu, bir o kadar da yıpratıcıdır. Meğer ki, kafanız, her türlü entrikaya yatkın, keskin görüş açısına sahip, duyarsız bir makine gibi işlemiyorsa.

Yıllar geçtikçe, etrafınızda dönen dolapları algılamakta, önlemini alıp kendinizi korumakta güçlük çekeceğinizi bilmenin rahatsızlığıyla kaplanır içiniz. Her ne kadar kendinize bile söylemekten kaçınsanız da, güvensizlik adına inşa ettiğiniz o kalın, aşılması zor duvarların arasında sürdürdüğünüz hapis hayatında düşlediğiniz, erişmek için yanıp tutuştuğunuz tek şey; güvenebileceğiniz, hesapsızca kendinizi açabileceğiniz insanlardır. Bu ümitsiz arzunun ne zamandan beri içinizde yandığını ayrımsadığınızda, gelip göğsünüze oturuverir yorgunluk.

Sahtekarlığın yorgunluğudur bu. Testlerde kadran kırsa bile, hayatın içinde size hizmet etmekte pek de gönüllü davranmayan zekanızın ihanetini telafi için yaratıp şekillendirdiğiniz kişilikleri giyip çıkarmanın yorgunluğu. Rengini, şeklini unutacak kadar uzaklaşmış olduğunuz gerçek kendinizi yitirmenin kaygısıdır. Ayrımsadığınız her bir gerçekliğin sizi size yaklaştırmak yerine, gerçekte birlikte olmaktan büyük zevk aldığınız, mutluluğunuzun ana kaynağı kendi kişiliğinizle ne kadar başkalaştığınızı işaret ediyor olmasından duyulan acıdır.

Rahat tavırlı insanlara imrenirken buluverirsiniz kendinizi. Oldukları gibidir onlar sizin gözünüzde ve küçük heykellerini dizersiniz hapisanenizdeki hayranlık raflarına. Onları idealize etmekten bir an için vazgeçebilseniz, görürsünüz ki, aranızda çok da büyük fark yoktur.

Kimileri Bizans oyunlarını görme becerisini iyice geliştirmiş, bizzat bu piyese katılıp başrole göz dikecek kadar uyum sağlamıştır düzensizliğin düzenine. Bu tür insanların güvensizlikle ilgili sorunları olmadığı gibi, yaşamlarının olmazsa olmazları arasında baş köşeye kurulmuş bu dürtüleri sayesinde oldukça da eğlenirler. İnsanlara duydukları güvensizliğin tek yıkıcı yanı, kafalarında geliştirdikleri alternatif senaryolar için masum insanları da seçebilmeleri ve olan bitenden habersiz, biçimsiz bir öykünün kahramanı olarak seçilmiş aktör adaylarına kendilerini iftiraya uğramış hissettirmeleridir. Haklı ya da haksız çıkmak onlar için bir kişisel yarış konusu değil, yönünü saptamalarına yardımcı bir pusula; yollarını açık tutup kendi güvenliklerini azamiye çıkaracak bir savunma yöntemidir.

Kimileri de, homosapiens türünün yarışıp, dalaşmadan, savaşıp öldürmeden evrim sürecindeki varlığını rahat ve huzur içinde sürdüremeyeceği gerçeğini özümsemişlerdir. Kişilik çatışmalarının, tarih sayfalarını renklendiren öyküler olmanın ötesine geçirilerek, sosyolojik ve teknolojik gelişmenin ana besini haline getirilen ve bilimin sadık hizmetkarı rütbesiyle onurlandırılan savaşlar, cinayetler, felaketlerle özdeşleştirildiği gerçekliğini benimsemişlerdir. Güvensizlik ve savunma dürtülerinin insanlığın tekamül sürecindeki ana etken olduğu düşüncesiyle yürüyenler, çevrelerindeki gelişmeler karşısında tedirginlik duymak yerine, izlemek ve öğrenmek yolunu seçerler. Bu yolda incinebilecekleri gibi zarar verebileceklerini de kabullenmişlerdir.

Herkesin her şeyin farkında olduğu reel dünya üzerinde sizler ve onlar ayırımını yapmanıza neden olan; kendiniz için hayıflanıp, mutlu adlederek özendiğiniz insanlarla aranıza uçurum koymanıza yol açan tek şey; sizin gerçekleri görmenize rağmen, yel değirmenleriyle savaşan Don Kişot misali, nafile bir çabayla uhrevi doğruların var olabileceği, erdemli bir asıl dünya hayallerinizin peşinde koşmanızdır. Çocuksu korunmasızlığınızın illüzyonlarına hapsolduğunuzu farkedene kadar...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gülümsemeler de Hoyrattır Bazen
Anılar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hürrem'e Huzur Haram
Işıklarda Lütfen
Özgürlük Kulesi
Kırdılı Mecazkar Faslı
Banka
Yıkıldı...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bulutlar da Tükenir Bir Gün [Şiir]
Çok Geç Kaldım; Acele Ettirmeyin [Şiir]
Hiç Hatırlamıyorum [Şiir]
Dost Muyuz? [Öykü]
Beş Yıllık Ceza [Eleştiri]


Hürrem Görgün Baydemir kimdir?

İnsanların arasında dolaşarak kendi ruhunu keşfe çıkmış bir gezgin. . . Merakı dinmeyen bir çocuk. . . İflah olmaz bir duyguobur. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Alain de Botton, Edgar Alan Poe, Orhan Veli Kanık, Paulo Coelho, Rosa Montero, Shakespeare, Michel Tournier, Montesquieu, ...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hürrem Görgün Baydemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.