Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
İntihar, bir fısıltı bile olmadı aramızda, sözü edilmemesi gereken bir yabancı gibi kitaplardan saklandı. Yüzümüzü sevdik, hayata tutunduk tutunamayanlar olurken, oysa ne kadar yakındı uçurum, ne zordu var olmak. Yok böyle değil, ölümün sıradanlaştığı bu ülkede ölüme tutunmanın estetiği neydi? Neydi o gizemli ses bizi yakalayıp yok eden. Durduğumuz ve duyduğumuz korku mu? Onu mu aldatma çabasındaydık, her şey olup biterken biz neredeydik? Şarkılarını duydunuz mu müntehirlerin, acılarının kıyısına vardınız mı? İntihardan umut taşıyabiliyor muyuz, gidiş var mı, yok oluş, dönüş? Bir sığıntı gibi yaşamın içinde var olma-olamama sorununu nasıl sorun haline getirip günyüzü görmeyen kitaplarda saklanan sözcükleri koyduk masaya. Artık mutsuzluk oyununda çok önceden yenilgiyi tatmış bir suretimiz var. Zaman çalıp götürmekle tehdit ediyor bizi. İçimizde sığınacak damla afyon, ruhunda yitirilen acemi bir sürgün, sılada kalmış bütün ayaklar, hepiniz aynı yargının peşindesiniz. Neden biterken hep ayrı coğrafyalar bilinir? Neden ölüm bir uçuşun perde arkasıdır? Neden yazı bir korkağı alıkoyar? Hepimiz bildiğimiz oyunu güzelce tezgahlıyoruz. Kir-pas içinde, uzak, telaşlı, sıradan aynı sorgucuları tanıyıp içlerinden birine bir cinayet aşkıyla sevdalanıp uykularımızdan kaçıyoruz. Var olup acı çekmektense, var olup mutlu olmayı öğretecek ideolojileri çürüyen bedenlerimizi öpecek sevgililer, yaramızı soğutan içkiler, hepsi bizim düşümüzde akışkan bir yalnızlıkla duruyor. Abdullah Abi’nin meyhanede söylediği şu sözü çok seviyorum: “Yalnızlık mezarda olur!” Öyleyse niye hala yalnızım, yalnızsınız, yalnızlar?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © oldu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |