..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Murat Çengel




24 Şubat 2005
Hayat Güzeldir  
Öfke

Murat Çengel


Hayatımızda Bazen Yanlışlar Yapabiliriz Öfkelenip Bir Yerleri Dağıtırız Ama İleride Ne Olacağını Düşünemeyiz... Öfkelenmek Her zaman iyi değildir Sinirlerimize Hakim Olmalıyız...


:BFAE:
Her şey güzeldi küçüklüğümüzde. Her şey güzel gidiyordu. Ahmet'le kurduğumuz hayaller, yapacağımız şeyler, hemen hemen hepsi aynıydı. Fakat zaman geçtikçe bazı şeylerde değişiyordu, her şeyin değiştiği gibi...

Ahmet, arkadaş ortamlarını değiştirme çabasındaydı, Fakat ben onun başka ortamlara takılmasını istemiyordum çünkü bazı ortamlar bulunduğumuz semtte adamı ipe götürüyordu. Ahmetle aynı yönlerimiz vardı. Arkadaş olmamızın en önemli etkiside ortak yönlerimizin, düşüncelerimizin bir olmasıydı. Ahmet'e neler söylediysem, neler yaptıysam anlatamadım durumunun kötü olduğunu anlatmaya kalkıştığım zaman, -Sanane be Sen benim Anam mısın Yoksa Babam mı , deyişleri her defasında yıkıyordu beni. Benim en olumlu yapacağım şey aslında Ahmet'i gittiği yoldan döndürmekti ama yapamadım. Bir korkak gibi onunla yollarımı ayırdım.
Aslında bunu yapmamalıydım, en iyi arkadaşımın kötü gününde yanında olmam en iyisiydi fakat yapamadım.

Ahmet'i derin bir boşluğa ittiğimi farkettiğimde iş işten çoktan geçmişti. En iyi arkadaşım sigaradan nefret eden Ahmet şimdilerde Esrar içmeye başlamıştı. Kurduğumuz hayaller hep Büyük bir İş Adamı olmaktı, kendi Ayaklarımızın üstünde durmaktı fakat Ahmet kendi ayakları üzerinde durabilme yolunun hırsızlık yapmak olduğunu benimsemişti.

Aslında Ahmetin hiç öyle bir insan olacak bir kalbi yoktu devamlı yardım etmeyi seven Başkalarına iyiyi öğreten Hatta beni bu güzel yola götürende Ahmet'ti.

Yanlış Arkadaşlık Ahmet'i resmen bir caniye çevirmişti. Artık onun için hayatın bir anlamı yoktu. Birgün her şeyin sona ereceğinin farkında değildi.

Esrar içtiği bir günün akşamında yolda yürüyen bir çift gördü Tabi kafası bi Dünya, Ahmet Nasıl yürüdüğünün farkında bile değildi. Yanlışlıklada olsa yolda yürüyen adamın karısına çarmıştı. Ahmet Özür diliyeceği yere kadına,

Önüne baksana Körmüsün nesin, demesi kadının kocasını çıldırttı.

Adam Ahmet'e vuracakken Ahmet, O anda cebinden çıkarttığı çakıyı Adamın Kalbine sapladı. Ahmet'i Birden Bir korku sarmıştı olayın etkisiyle başından aşağıya buz gibi su dökülmüş gibi oldu kendine geldi Kocasına sarılarak ağlayan Kadın Dayanamayıp Ahmet'e saldırmaya Başladı,

Cani bunu nasıl yaparsın insanlıkmı bu senin yaptığın diyerek Ahmet'in suratını tırmıklıyordu. Ahmet Canının yanmasıyla kadının karnınada bir bıçak sapladı Kadın Acılar içinde yere yığılırken Ahmetin Dünyası başına bir kez daha yıkıldı Kadının karnının şiş olduğunu gördü. Kadın hamileydi. Ahmet o anda ne yapacağını şaşırmış bir durumda yaşadığı vicdan azabıyla kendi kalbinede sapladı bıçağı . Bir anlık öfkeyle dört kişinin yaşamına son verdi.

Doğacak olan çocuk salıncakta sallanacaktı, uçurtmalar uçuracaktı belkide, ama olmadı bir anlık öfke her şeyi mahvetti...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Fatih ÖZKAN / Ankara/Türkiye
14 Ekim 2005
çok hoş bi tarzın var bence. en azından süslü püslü kelimeler kullanıp hislerini boğmuyorsun ki bu bence yeterli ama yazım dili kurallarına bence biraz daha dikkat etmen gerekir. Bir kaç yerde yazım ve imla yanlışı olduğu kanısındayım. mesela "diyişleri" kelimesi hem yanlış hemde kulağa çok garip geliyo. "deyişleri" kelimesini kullanabilrisin onun yerine. bir kaç yerde "virgül" kullanmadığın için ancak ikinci okuma da anlayabiliyorum demek istediklerini. Bir de özel isim mevzusu var. Mesela Ahmet ismine ek getirdiğin bazı yerlerde kesme işareti kullanmışsın (Ahmet'le , Ahmet'in ... v.s. gibi) ama bazı yerlerde bu yok. (Ahmetle gibi) bu konuda istikrarlı olsan bence çok daha güzel olurmuş. bunlara da dikkat etsen bence çok güzel yazılar yazabilirsin. bu söylediklerim her ne kadar anlamsızmış gibi görünse de bence çok önemli şeyler. "İyi içerik kadar onu sunuşta önemli." BENCE...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kışlak
Bim ‘de Eski Sevgiliyi Görmek...
Bugün Anladım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Milyon Kere Ayten [Şiir]


Murat Çengel kimdir?

O an için aklıma küçücük bir konu takılırsa onu yazarım hemde sayfalarca. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Yusuf Hayaloğlu, Ahmet Altan, Cahit Sıtkı Tarancı, Altay Öktem


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Murat Çengel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.