Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo |
|
||||||||||
|
Yağmur yağıyor şu anda.. Hava kapalı, puslu.. Çoğu insanın aksine çok severim böyle havaları.. Karanlığın ve yalnızlığın insanı düşünmeye; bazı şeyleri çözmeye çalışmaya ittiği gibi garip bir mantığa sahibim.. Düşünüyorum.. İdealimdeki "ben"e ulaşmam için gerekenleri ve buna mukabil beni bundan uzaklaştırmış olan kararları.. Ne olursa olsun mantıkla hareket eden biriyim..Çoğu zaman kalbime taş basmam gereksede tutarlı ve çizgili bir yol izlemekte olduğumu görünce hayatımı daha anlamlı yaşadığıma dair bir yargıya varıyorum ki saçmalıktan öte birşey değil, bunun da farkındayım.. Her insanın kalbinin yap-boz misâli parçalardan oluştuğunu ve bir bütün haline getirmek için uğraştığını düşünüyorum.. Ancak ne yaparsa yapsın her zaman bir parçası eksik kalıyor.. Kimi o parçayı Ahmet'de, Mehmet'de arıyor kimi Ayşe'de Fatma'da kimi de müzikte, yaptığı işte, kendini adadığı ilimde.. Her arayış insiyaki; içten gelen, engellenemez bir istek.. Arayışların sonundaki yanılsamalar, hüzünler, boş umutlar o ana kadar kurulan tüm yap-boz'u dağıtıyor! Bir süre boşvermiş, vazgeçmiş, yaralı bir vaziyette dolaştıktan sonra yine engellenemez bütünü tamamlama çabası ve o bütünü oluşturabilmenin imkansızlığı.. İnsanoğlunun bir lanetin esiriymiş gibi bu döngüyü hayatı boyunca yaşıyor.. Tüm bunların farkında olmanın tek değiştirdiği şey ise acının fazlalaşması! Yazabildiklerim hissettiklerimin yanında okyanusta bir damla kalıyor bunun sebebi yazamayacağımdan değil yazamadığımdan.. Elim titriyor, tek şey istiyorum.. Bir yap-bozum olsun, eksiksiz olsun; bir yap-bozum olsun hiç dağılmasın!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Saltukalp İnan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |